Kovaääninen musiikki/melu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja foxx
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

foxx

Satasella mukana keskusteluissa
Heitän kysymyksen uudeksi ketjuksi kun en heti keksinyt olemassaolevaa ketjua tälle.

Onko kellään tietoa siitä miten tilapäinen melu vaikuttaa masuvauvaan? Voiko olla pysyviä haittoja, esim stressin kautta tai kuulolle?

Olisi yksi tapahtuma tulossa loppusyksykstä jossa tiedän musiikin olevan kovalla, live-esiintyjiä jne. Tapahtuma olisi reilun kuukauden päästä eli viikkoja tuolloin n. 30. Vauvahan kuulee tuolloin äänet jo hyvin. Kyse on siis n. 2-3 tuntia kestävästä jaksosta, ei tosiaankaan mikään jatkuva melu, mutta mietityttää kun ei tuota vatsaa voi oikein äänieristää, omat korvat kyllä tulisi suojattua...

Vatsa ja lapsivesi äänieristää aika hyvin. Itse olen vähän neuroottinen näissä. Kävin kyllä esikoisen kanssa konserteissa ja taas on liput varattu yhteen joulukuulle. Tein kuitenkin niin, että pysyin sellaisella alueella, että itse pärjäsin mukavasti ilman korvatulppia. Ei ihan helpoiten tehty bändikeikalla, mutta se moshpit olisi jäänyt mahan takia muutenkin väliin, niin takarivistä parven alta löytyi miellyttävä kolonen. Ammattilaisten järjestämissä yleisötapahtumissa (konsertit) ollaan aika tarkkoja desibelirajojen kanssa, eli ilman kuulosuojausta pitäisi pärjätä. Miksauskopilla niillä ne desibelimittarit on, eli siinä kohdilla pitäisi olla ok. Siinä on myös paras soundi tietty :wink

Mulla oli esikoisen odotusaikana sellainen kokemus kovasta musiikista et en nyt ihan mielellään mee kokeilee... Oltiin konsertissa musiikkitalolla, sellasta aika rauhallista klassista musiikkia mut kovalla kuitenkin. En ollut yhtään ajatellut että vaikuttaisi mutta musta tuntui että synnytys alkaisi, alkoi supistella ihan hirveesti, sattumaan ja vauva myllersi ihan hulluna. Mut piti taluttaa kesken kaiken pois sieltä. Olin siis jo mammalomalla eli aika loppuvaiheessa raskautta.

Meitsi oli eilen työreissussa ja matkustin lentokoneessa, Finskin potkurikone. Siis semmoinen vähän pienempi ja meluisampi. Satuin olemaan just moottoreiden kohdalla ja muutenkin koneessa oli aikamoinen meteli koko matkan. En tiedä onko sattumaa vai johtuiko metelistä mutta olipa melkoinen myllerrys masussa. Mahtaa koneen bassot kuitenkin aika hyvin jytää kropasta läpi, joten lienee ollut pikkuiselle hieman ressi matka. Noh, onneksi näitä ei kovin usein tule..

Takaisin