Koulukaverit, luokkakokoukset yms.

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko vielä tekemisissä tai yhteyksissä kouluaikaisten kavereiden kanssa? Entä oletteko käyneet luokkakokouksissa?
 
Ei ole koskaan ollut luokkakokouksia, mutta jokusen peruskouluaikaisen kaverin kanssa ollaan vielä yhteyksissä. Sen jälkeen onkin vähemmän jäänyt opiskeluaikaisista ihmisistä kavereita. Ehkä se on vaikuttanut, kun hajottiin ympäri Suomea, jolloin ei oikein ollut mitään mahdollisuuksia nähdä koskaan ja ystävyydet hiipuivat. Ammattitutkinnosta jäi yksi hyvä ystävä, on yhden meidän lapsen kummina ja ollaan myös hänen lapsensa kummeja.
 
Yhden yläasteaikaisen kaverin kanssa pidetään yhteyttä ehkä pari kertaa vuodessa. Siinä se sitten onkin. Luokkakokouksia ei myöskään ole ollut.
 
Peruskoulusta on jäänyt kolme hyvää ystävää, joiden kanssa tavataan vähintään joka vuosi, joskus useinkin. Samat kaverit oli lukiossakin. Ammatillisista opinnoista jäi kaksi hyvää kaveria, tavataan harvakseltaan mutta viestitellään usein.
 
Varsinaisia luokkakokouksia ei ole ollut mutta epävirallisia sellaisia kylläkin. Lukioajoilta on moni hyvä ystävä vielä kuvioissa ja meitä onkin aika tiivis n. 10 hengen porukka Näemme toisiamme aika usein (useamman kerran vuodessa).
Korkeakouluajoilta olen yhteydessä vain muutamaan henkilöön, peruskoulusta niihin läheisiin kavereihin jotka jatkoivat aikoinaan samaan lukioon.
 
Luokkakokouksia ei ole ollut, mutta ylä-asteelta on jäänyt yksi hyvä kaveri sekä ammattikoulusta toinen kenen kanssa olen edelleen tekemisissä.
 
Peruskoulusta on yksi parempi ystävä jäljellä, lukioajoilta useampi, joiden kanssa vietetään aikaa ja jaetaan elämän ilot ja surut. Korkeakoulusta myöskin jäi muutama ystävä.

Luokkakokouksia ei ole ollut. Ala-asteella päätettiin päivä ja vastuuhenkilöt mutta se päivä oli ja meni... Olen jo pitkään miettinyt pitäisikö polkaista luokkakokous koolle mutta en tiedä olisiko sille kiinnostusta... Yläasteen luokkakokous oli joku 5 vuotta yläasteen päättymisestä, sen jälkeen on ollut hiljaista.
 
Hmm. Ihan ensimmäiseltä luokalta on yksi kaveri jäljellä. Kolmannelta luokalta toinen. Yläasteelta tai lukiosta ei yhtään. Sillä ajalla meillä oli todella tiivis kaveripiiri, joka ajautui lukion jälkeen isoihin riitoihin minun asuessani ulkomailla, ja sen jälkeen ei ole yhteyttä pidetty. Hyvänpäiväntuttuja ollaan, muttei sen enempää. Läheisimmät kaverini ovat lapseni kavereiden vanhempia, tutustuttu joko neuvolan tai lapsen päiväkodin kautta, ja jokunen entinen työkaverikin on jäänyt ystäväksi.
 
Päiväkerhosta jäi yksi ystävä, jonka kanssa ollaan edelleen tekemisissä, ala-asteelta jäi yksi kaveri myös, yläasteelta pari jonka kanssa ollaan harvemmin jutuissa mutta taukoa ei huomaa kun taas jutustellaan :) ammattikoulusta ja lukiosta ei jäänyt oikein ketään, moikataan jos nähdään -tyyppejä vaan.
Luokkakokouksia ei ole ollut, mutta itseasiassa yläasteen luokkakokouksen aika taitaisi olla tänä vuonna, ja sinne voisin mennä jos se järjestetään.
 
Takaisin
Top