Kotiutuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mohomaha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä meidän kotiutumisvaatepaketti. Melko vaaleaksi jäi, voi olla että lisään vielä jotain väriä [:)]

Bodyja on kaksi, toinen on vähän isompi jos vaikka tulee iso vauva [:D] Myssyjä laitoin myös kaksi, toinen on vähän ohuempi jos vaikka sattuu olemaan kuuma päivä. Sukkahousut laitan housujen alle jos on viileä ilma, jos kuuma niin varmaan jätetään pois. En oikein ole ihan varma miten ihan pieni vauva pitäisi kesällä pukea kun esikoinen oli kesällä jo reilu puolivuotias [8|]

Mä kans pakkailin monta vaate kertaa mukaan, kun en osaa yhtään hahmottaa kuinka paljon pienellä pitää olla päällä kun pihalle menee; kesälläkin. Ja kun Suomen kesätkin on vähä mitä on. Voi olla kylmempi mitä nyt tai sitte yli 30 astetta hellettä [8D]
Pienen vauvan ruumiinlämpö ja sen säätely on kuitenkin vielä niin heikohkoa ja tarvii lämmintä päällensä[:)][:)][:)]

Tässä meidän herran pitäisi tulla sitten kotiin. Asut kyllä voi vaihtua lähempänä laskettua aikaa sään perusteella tai vain minun hetken mielijohteesta joita tämä mamma ainakin saa päivittäin[:)] Kaikki ovat kokoa 50 sukat ja pipa pienintä kokoa. Taidan ottaa vähän isommankin setin mukaan. jos vaavi ei mahdukkaan vaatteisiinsa.

mohomaha: Mulle äippä osti tuollaset muumisukat kun mitä just_Pamilla oli, ja taisi sanoa tarjoustalosta löytäneensä..[:)]Onko kukaan ostanu ihan oikeeta hoitolaukkua? mietiskelin vain että onko siihen miten paljon tarvetta? toki siinä olis hoitoalustakin mukana,että vois vaihtaa vaipat missä vaan jne..Mitäs mieltä te ootte, joilla lapsia jo ennestään on? Ootteko huomannu tarpeelliseksi..

itse en ole viel edes miettiny mitää kotiutumis vaatteita.. mahd.lähempänä saatan miettiä. ja jotenkin oon vään jääny kaikkien hankintojen jälkeen,tosin ei sitä mitää tarvita. toinen sänky korkeintaa ellen äitiyslaatikosta tee petiä.

ja tosta hoitolaukusta,meillä tuli vaunujen matkassa. käytöss on ollut ainasilloin tällöin,jos pidemmäksi aikaa lähtee matkanpäälle.ja se on aikas isokin.tai no niin.emmajunglan laukku.,ihan käytännöllinen,mutta varmasti löytyy joku omast takaa mikä kävisi hoitolaukuksi. ja sairaalast saa sen vihreän (liberokohan se oli tai joku vastaava) pienen kassin,joka voi käydä mielestäni yhtä hyvin tulevaisuudessa hoitolaukkuna.Ja tätä vihreää laukkua olen jopa tainnut käyttää enemmä,varsinkin kaupungilla jos muualle lähteny päiväksi. ja hoitoalustan voi varmasti itse tehdä jollain tavalla? kun vaan mielikuvitusta käyttää. itse en juurikaan ole käyttäny kyseistä hoitoalustaa,mikä tuli kassin mukana. yleesä kyläs pyytäny vaan jtn pyyhettä alle. mutta mielipide kysymys hoitolaukun suhteen.monet voikin nähdä asian hyvinkin tarpeelliseksi. [:)]

Mulla ihan normi hoitolaukku, sellanen nallepuh-aiheinen. Mulla se on ainakin aikaisemmin ollut todella tarpeellinen, varsinkin kun kumpikin aikaisemmista muksuista oli pulloruokinnassa. Siinä oli helppo kuljettaa korvikkeet, puhtaat pullot sekä toki vaipat+varavaatteet mukana. Me liikutaan enimmäkseen autolla, ei juurikaan käytetä julkisia kulkuvälineitä, joten tuon laukun "suuruus" ei haitannut. Ja ne meidän reissut on yleensä monen tunnin kyläilyitä, parhaimmillaan yön yli. Mikäli kaupunkiin lähdettiin shoppailemaan, laukkua pidettiin autossa ja mukaan vaunujen verkko-kassiin otettiin mukaan puhdas pullo, sekä purkki korviketta. Mikäli joku vahinko kävi, käytiin autosta hakemassa varavaatteita.
Meille se liberon-kassi oli todellakin auttamattomasti ihan liian pieni, koin se ihan turhaksi, enkä sitä oikeesti varmaan kertaakaan käyttänyt. Mutta ehkäpä esim. rintaruokinnassa olevalle mukelolle tuo riittää ihan hyvin. Sinnehän mahtuu hyvin vaipat, puhdistuspyyhkeet. Niillä kuitenkin normi kaupunkireissut sujuu ihan mallikkaasti.

hoitolaukusta vaan että meille tuli sillo vauva-lehden mukana semmoinen ruskea hoitolaukku ja alusta oli siinä matkassa niin oli ihan käytännöllinen ja sai rattaisiin kiinni.. Mut enemmän tykkäsin siitä liberon-kassista. Oli kevyt ja tavarat mahtui helposti. Korvikkeet, tuttipullo, vaippoja ja vaihtovaatteet mahtui..

Tässä nyt tänään katsomani kotiutumisvaatteet meidän rinsessalle, sään mukaan näistä sitten jompikumpi [:)]

Ihanat Hello Kitty vaatteet! Onko ne h&m:ltä? Pakko saada meijänki typylle tollaset..[:)]

Tässä meidän vaatteet. Vaaleanpunainen body otetaan varoiksi mukaan, jos sattuukin tulemaan tyttö. Vielä pitäis joku huppari löytää varmuuden vuoksi, jos sattuukin olemaan viileämpää. No, mä synnytän kuitenkin jussina, ja silloin säät on aina mitä on[:)] Kaikki on kokoa 56, mahtuu sitte ainakin päälle. Muitakin vaatteita lähtee sairaalaan mukaan, ainakin meillä saa vauvalle ottaa käyttöön omat vaatteet jo sairaalassa ollessa.

Tytöille on niin paljon kaikkia ihania vaatteita, mutta tuntuu, että pojille on vaan perus farkkuja ja huppareita ja se on siinä.

Nuori äiti ; Ihanat vaatteet, oikein neitimäiset[;)]

Täällä on nyt vähän katottu mitä sitä otetaan mukaan, en saanu vielä laukkuun asti mutta on semmoses kannettavassa pyykkikopassa että sieltä on nopsa kerätä mukaan jos saattuu tosi tosi kiire tulee. Mies saa sitten tuoda jos jotain puuttuu, mutta sille kun yrittää selittää mitä tarkotan niin mahtaako tuo tietää/löytää
Eli noi vaatteet lähti mitä ekassa kuvassa on, otan kyllä noiden sukkien tilalle ne sukat ja tumput mitä äitiyspakkauksessa tuli, ne valkoset veikka&venla. Osaako joku muuten sanoo minkä kokoset ne on kun muistaakseni niiden kokoa ei lukenut missään? Lisäksi lähti sukkahousut ja koon 56 body varuiks.

Meillä ei siis tiedetä kumpi tulee [;)] (Tosin keskiviikkona ultra, saa nähdä malttaako pitää jännityksen loppuun asti)

Ihania kotiutumisvaatteita teillä kaikilla :)

Itse olen kans päätynyt samanlaiseen yhdistelmään mitä muillakin näyttää olevan eli body, housut, paita, myssy, sukat ja tumput. Mietiskelin vaan, että riittääkö k.o. varustus? Vai aiotteko vielä kääriä lapsen kapaloon tms. vilttiin? Jotenkaan ei kehtais heti mokata ja palelluttaa lasta, kun sairaalasta kotiin pääsee... [:-]

Ite ajattelin laittaa ne mitä yhdessä kuvassa tuolla alussa olin jo laittanutkin. Niitten velourhousujen alle aattelin että vois laittaa vielä sukkikset tai puolipotkarit ja paita/huppari tosiaan bodyn lisäksi vielä päälle..

Me kuitenkin autolla lähdetään sairaalasta,joten sen takia en viitti mitään vanuhaalaria laittaa,auto kuitenkin varmasti lämmin. Voihan sitä jonkun viltin/peiton laittaa kaukalon päälle jos tuntuu ilma vilakalta..

Noipa nyt on niin pieniä vaatteita että eiköhän niitä voi vähän rutkalla kädellä pakata mukaan. Toista se on, jos pitäisi tolle XXL-miehelle pakata varuiks tätä ja toi ja toi ja vaikka vielä tommonenkin [:D]

Takaisin