Kotikonstit synnytyksen käynnistämiseksi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko kokeilleet jotain kikkakolmosia tai poppakonsteja, jotta synnytys käynnistyisi? Tai todistetusti toimivia keinoja? Mitä olette kokeilleet ja onko se toiminut?
 
On tullut kokeiltua kaikki kikkakolmoset ensimmäisten raskauksien purkua odottaessa. Ei vaikutusta :grin. Homma käynnistyy kun aika on kypsä(tai lääkäri niin määrää).
Viimeisien kohdalla olen saanut akupunktiota vikoilla viikoilla, siitä uskon kyllä saaneeni vauhtia ja voimaa supistuksiin. Mutta toistoa sai olla useita kertoja, vikoilla viikoilla taisi olla kolmisen kertaa viikossa pistelyt. Että kannattaa aloittaa ajoissa sen homman kanssa jos meinaa.
 
Mä kävin niin pitkiä lenkkejä kuin pystyin ja aina kirpputorilla kävellessä tuli niitä sukkapuikkosuppareita. Olin viikolla 36 2cm auki ja kanava lyhentynyt, mutta 38 piti käynnistää makrosomian vuoksi. Olisi varmasti käynnistynyt ajallaan itsekseenkin ja lääkärikin sanoi ettei ihmettelisi jos ennen käynnistystä käynnistyisi. :)
 
Ei kai synnytyksen käynnistämiseksi ole mitään tieteellisesti todistettuja kotikonsteja edes olemassa. Lepo ja hyvänmielen hormoneita minä suosittelisin. Jaksaa synnytyksessä sitten paremmin, kun käynnistyy.
 
Rappuskävelyä harrastin siivouksen lisäksi, ja uskon kyllä sen auttaneen synnytyksen käynnistymiseen, vaikken tietysti voi tietää oliko se vaan sattumaa ja ois käynnistynyt vaikka oisin vaan maannut.
 
Minulla kova saunominen aiheutti supistuksia, joten esikoista odottaessa katsottiin kalenterista, että huomenna olisi sopiva päivä syntyä kun kaikilla on vapaata, joten saunotaanpa tänään oikein kunnolla. Toimi. Ja siis saunominen oli tyyliä 3 tuntia 90 asteessa, välillä käytiin juomassa ja suihkussa ja sitten takaisin saunaan.
 
Millähän viikoilla sitä uskaltaa alkaa poppaskonsteja kokeilla? Täällä oltaisiin ensi viikolla jo täysiaikaisia (37+0) ja olisin ihan valmis jo synnyttämään. Meille on luvattu historiamme takia ettei raskautta päästetä yli lasketun ajan. Parempi varmasti olisi jos synnytys käynnistyisi spontaanisti, eikä tarvitsisi käynnistellä.
 
Itsekin täällä mietin jo, että mitäköhän sitä pitäisi tai uskaltaisi tehdä, että jos se käynnistyisikin sen avulla. Parin päivän päästä kuitenkin jo rv39 ja saisi niiiiiin tulla jo! Lypsämisen oon nyt ainakin aloittanut, ja jostain luin, että rintojen stimulaatio on oikeastaan se ainut tapa, millä synnytyksen voi itse saada käynnistymään. Ei ole toistaiseksi ainakaan aiheuttanut mitään tuntemuksia, tosin kaksi kertaa oon vasta koittanut.

Tota liikkumista ja puuhastelua oon miettinyt, et kun sitä energiaa kuitenkin edelleen on, niin miksei sitten voinnin mukaan kävisi lenkillä koiran kanssa ja siivoilisi kotona ja tekisi puutarhatöitä, kunhan ei revi eikä riuhdo. Haravoin tossa viikonloppuna istutusten reunaa noin viiden metrin matkan ja alkoi kyllä sattua sen verran kaikki paikat et ei kyl oikeen pysty enää semmostakaan sit tekemään :D

Toisaalta viime perjantaina oli painoarvio vasta 3050g että saisi se puolisenkin kiloa vielä painoa kerryttää ennen kuin voisi syntyä.
 
Takaisin
Top