Kotikonsteilla synnytys käyntiin

Musta on tullut nini laiska ettei paljoa jaksa lenkkeillä, ei se kun lähtee ja kävelee niin aivan mahdotonta olekaan mutta tuntuu ajatuksena vaan siltä :D Mutta tänäänki shoppailin about 4h, niin kylläpä se jo käy pitemmästäkin lenkistä aivan hyvin.

Nuista kotikonsteista, en tiiä, ei oo omakohtaista kokemusta, kaveri joka odottaa nyt neljättä lastaan ni sano että jos ne paikat ei oo siinä mallilla että se vauva ois muutenki kohta syntymässä niin yhtä tyhjän kanssa nuo kotikonstit on että hän oli jopa trampoliinilla vähän hyppiny ja muita kyykkyhyppyjä, seksiä, siivousta kaikkea koittanut, mutta hän taas sanoi että lepo on käynnistänyt hänellä synnytykset, heti kun on nukkunut pari yötä ja päivää kunnolla niin kummasti lähteny synnytykset käyntiin, alettiin sit miettii että jos se keho jotenkin on aatellut että nyt on äiti hyvin levännyt ja jaksaa synnyttää ja hoitaa vauvaa. Voihan se olla :)

Aattelin ite alkaa pikkuhiljaa savusteleen tätä masukkia ulos, just kokeilla nuita reippaita kävelylenkkejä, ja asutaan 5. kerroksessa että kävelis niin reippaasti kuin jaksan :D nuo portaat aina ylös ja alas, sitten saunan ja vessan lattiat ajattelin kuurata, kuulemma kontalleen olevat siivous jutut ovat tehokkaita, jostain kuulin näin.. Mutta niin kai tuo seksi ois kans mutta tosiaan, tammikussa peitto heilunu viimeks :D miehellä vaikeuksia kun mietti iettä vauva siinä ihan lähellä :D Ja jos ei nuo konstit ota tuulta alleen niin sitten lepään kunnolla ja kokeilen sitä keinoa.. ALkaa tuntuu että sais tää jo tulla mutta ei kyllä oo vahingossakaan ees yhtä supistusta meikäläiselle vielä ilmaantunut :s
 
Meillä on kyllä peittoa heiluteltu ihan tasasin väliajoin. Syksyllä ei oikein meinannu jaksaa, olin niin väsyny aina, meni monesti kolmeki viikkoa ilman.

Kävelylenkit on ollu melkein pannassa jo pidempään, jaksan sen kilsan kaks kävellä putkeen ja seki on loppumatkasta aika tuskasta. Eiköhän se vauva sieltä tule ilman käynnistysyrityksiäki, tosin voi olla lasketun ajan jälkeen sen verta kovat halut saada toinen ulos, että tulee kokkeiltua kaiken maailman kikkoja :D.
 
Meillä on peittoja kans heiluteltu kyllä edes kerta viikkoon..

Mä en usko kans noilla kikoilla olevan mitään erityisvaikuksia jollei synnytys ole muuten lähiaikoina käynnistymässä.
Mä en kyllä kykenis enää mihkään kilometrien kävelylenkkeihin! [:-] Hurjia ootte jotka vetää. [:)] Mua alkaa supistaa jo 500m jälkeen.. [:D]
 
Nyt on kävelylenkki tehty ja alkoi mukavasti supistelemaan ja toivoin jo parasta, mutta ei, ne kesti sen hetken ja nyt on ollu taas hiljasta. Meinasin jo miehelle soittaa, että oohan valmiina kun on jalkoja hierottu ja lenkillä käyty ja suppareita ollu, mutta maltoin vielä [:D]

Joku puhui tuosta risiiniöljystä. Sitä ei kuulemma suositella käynnistysyrityksiin ja joissain apteekeissa sitä ei edes myydä kyseiseen tarkoitukseen, kun saattaa aiheuttaa koviakin kipuja, näin luin jostain. Pahimmassa tapauksessa saattaa aiheuttaa syöksysynnytyksen, istukan ennen aikaisen irtoamisen ja lapsen menetyksen. En siis lähtis kokeileen tuon kertoman perusteella [&:]

Löysin tämmöset ohjeet myös:

Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan ulkosyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.


Kokeilin jo tuota, mutta ei oikeen itse taivu kunnolla jalkoja hieromaan ja 10min on tooooosi pitkä aika hieroa yhtä kohtaa. Jospa sais miehen innostumaan hieronnasta illalla.. vaikkakin epäilen suuresti. Aina kannattaa silti yrittää [:D]
 
Mulla on tämmöinen seksikirja jossa sanotaan näin:
(jokainen sitten uskoo jos on uskoakseen[:D])

Seksiä raskauden aikana
Jos nainen mielii jo synnyttämään, koiratyylinen seksi (Orgasmin kera) on kuulemma paras asento.
Takamus pystyssä keikkuva viimeisillään oleva nainen ei ehkä ole kovin tyylikäs, mutta asento lyhentää emätintä ja syventää penetraatiota. Myös nännien imeminen on on hyvä keino, sillä se kiihottaa prolaktiininn tuotantoa ja voi sitä kautta käynnistää synnytyksen. Jos kaikki muut keinot pettävät, orgasmi, tulinen curry ja ruokalusikallinen risiiniöljyä on kokkeilemisen arvoinen yhdistelmä.

Että silleen. [;)]
 
Niin ja tänään LA. Eli lähdössä saunomaan kera kävelylenkin...

Toivotaan parasta...
 
Mä sen sijaan yritän pitää muksun sisässä lasketun ajan yli, koska laskettuna päivänä pitäisi olla 300 km:n päässä kotoa pääsykokeessa. Mies on lähdössä mua sinne viemään. Sen jälkeen saa kyllä syntyä.

Jos näihin kaikkiin vanhoihin konsteihin on uskominen, niin meillä ei siis saunota, sekstailla, syödä tulista ruokaa eikä siivoilla ennen laskettua aikaa. En myöskään lenkkeile, lepää liikaa, enkä nautiskele sen paremmin pään kuin jalkojenkaan hieronnasta... [;)]

Pidän toisin sanoen vain peukkuja pystyssä, että pysyy sisällä!
 
Mulle sanottiin neuvolassa et alaselkään ei sais kauheesti koskea enää rv 30 jälkeen kun siellä on pisteitä mitkä voi käynnistää synnytyksen.
 
Sit oon kuullut et korvia hieromalla vois käynnistyy [:D]
 
Mitä risiiniöljyyn tulee niin en koskis, siitä voi olla vauvalle jotain haittaa. Lueskelin tossa viikko takaperin muilta sivuilta noita kotikäynnistämiskonsteja missä selvitettiin risiiniöljyn vaarallisuutta...
 
Seksi saattaa auttaa käynnistymiseen jos paikat on muuten valmiit ja kypsät [:D] Miehen elämäneliksiiri antais kuulemma sit viimeset vauhdit [:D]
 
Joo. Mä laitan tonne jonkun tulpan...[:D]

ALKUPERÄINEN: Rauha

Jalat kattoon vaan Quara! [:D]
 
Mimmu86 Babyidean sivulla just noista pisteistä: http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Usein alaselän hierominen tuntuu hyvältä supistusten aikana ja se johtuu juuri kyseisistä pisteistä!

"Kyse on useista pisteistä rivissä, jotka sijaitsevat välittömästi pakaravaon yläpuolella, selkärangan molemmin puolin. Terävä kipu ilmaisee, että olet osunut ympäröiviin lantion luihin (suoliluu), etkä ko. akupisteeseen."

"Edistää synnytyksen kulkua auttaen kohdunsuun avautumisessa. Paljon käytetyt kipupisteet läpi koko synnytyksen. Tätä pistejonoa voi käyttää jo kahdesta kolmeen päivään ennen laskettua aikaa pari kertaa päivässä 10 minuuttia kerrallaan valmistelemaan synnytystä."

"Näistä voi myös olla apua ennenaikaiseen ponnistamisentarpeeseen avautumisvaiheen aikana."

****
Neuvolassa opasti rappujen ravaamisen lisäksi tekemään lantion pyöritystä ja kyykkyyn ylös liikettä supistusten aikana jouduttamaan vauvan laskeutumista.
Näitä jumppaamisia on tullut tehtyä nyt ennakkoonkin.
 
Täytyypä pistää mies opiskelee nuita pisteitä [;)] On ainakin sit jotain hyödyllistä tekemistä synnytyksessä eikä tarvii sen miettiä et mitä täs tekis [:)]
 
Mulle neuvolatäti sanoi, että lähtekää ajeleen mukulakivikatuja niin eiköhän vauva ala syntyä. [:D] Eli siis tarkoitti, että kaikki tärinä ja tutina vois käynnistää synnytyksen. En sitten tiedä! musta tuntuu, että syntyy kun syntyäkseen.
 
ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

Mulle neuvolatäti sanoi, että lähtekää ajeleen mukulakivikatuja niin eiköhän vauva ala syntyä. [:D] Eli siis tarkoitti, että kaikki tärinä ja tutina vois käynnistää synnytyksen. En sitten tiedä! musta tuntuu, että syntyy kun syntyäkseen.


Porvoossahan on noita mukulakivikatuja ja eileen kun olin mummini luona ja lähdettiin pois niin mentiin semmosta kautta missä oli noita kiviä. Oli siinä kiva sitten istua rätätätätätätätätätää ja eiku mahasta kiinni vaan,ettei lähe lentoo! [:D][:D]
 
Tuo mukulakiveys voisi toimiakin. Muistelen vaan, kun talvella oltiin ajelulla pienellä hiekkatiellä ja se oli mennyt ihan nimismiehenkiharalle melkein kauttaaltaan plus muille montuille ja matkaa oli ehkä 7km niin voi elämä mua supisteli koko ajan. Pitääpä etsiä yhtä huonossa kunnossa oleva hiekkatie ja lähteä ajelulle [:D]
 
Vois se vaikka toimia! kun miettii, että tärinähän ärsyttää jo lihaksiakin ja luita. [8|] Miksi ei sitten kohtua ja saisi sitä supistelemaan.

Toinen neuvo tuli hierojaltani. Alkuraskaudessa ei suostunut hieromaan nilkkoja, koska se voi vaikuttaa keskenmenoon. Loppuraskaudessa taasen voi käynnistää synnytyksen. Siellä on hermopisteitä joita ärsyttäessä näin voi tapahtua. [8|] Eli luja nilkkojen hierominen voi käynnistää synnytyksen ja erityisesti illalla jos vaikka mies hieroo niitä.

En tiedä mitä perää, mutta näin vain sanoi.
 
Quara: olen samoilla linjoilla.. mikäs kiire tässä on vauvaa saada ulos, kuukauden sisään se syntyy tavalla tai toisella. Onhan tässä kannettuki vauvaa jo 9 kk, missä viimeinen kuukausi enää tuntuu.. Vauva syntyy sitte kun kroppa on valmis luopumaan pienestä asukista :)

Eikö sitä rasitusta, esim. kävelyä pidä vaan jatkaa jos se aiheuttaa supisteluja? jos haluaa saada paikat avautumaan.. kivuista huolimatta..
 
Laskettu päivä tuli 9.5 ja meni ja yhtenä kappaleena. On saunottu, siivottu, pyöritty jumppapallon päällä hajareisin, ajeltu kuoppasia teitä, suoria teitä, pyhänä pitempi automatka anoppilaan. Sain mieheltäni käynnistysapua useamman kerran, rappasin pihaa, kanniskelin suuria multasäkkejä ja poika vain potkii mahassa iloisena.
Summasummarum; kotikonsteja ei ole! Mutta kuluuhan aika hulppeasti kun kokeilee kaikenlaista. Ei auta kuin odottaa...vai  pesiskö sittenkin vielä sen saunan...[;)]
 
Tuo mukulakivikatujen ajelu kuulostaa jo ihan piinalta! Mieluummin pidän vauvan sisällä kuin pissaan autossa housuuni... [:D]

Pari kuukautta sitten, kun kadut oli kuoppaisia ja ihan perunapeltokunnossa kaiken lumen jäljiltä, mieheni kerran kysyi yllättäen, että haluanko leikkiä vuotavaa astianpesukonetta? Olin ensin ihan kysymysmerkkinä; pesukone kun oli juuri levinnyt ja laskednut vedet alleen. Sitten mies sanoi, että helposti se käy, jos joisin 1,5 litraa vissyä ja lähdettäisiin ajelemaan autolla korttelia ympäri...[:D]

En onneksi ole kärsinyt virtsankarkailusta, mutta se fiilis on ihan kamala, kun tuntuu, ettei pysty pidättämään! Nyt se sama fiilis tulee jo siitä, että mies hieroo vatsaani; tyttö alkaa pyöriä ihan kauheasti ja painaa virtsarakkoa- AUTS! [:@]
 
Takaisin
Top