Kotidopplerit

Joo sitä hitaanpaa :) mulla oli esikoisen odotusaikana istukka etuseinämässä ja sykettä oli vaikea saada kuuluviin, mutta istukan suhina löytyi aina :D ja se kuulosti juurikin tuolta hitaammalta :)
 
Mun mielestä ne sykkeet ei kuulosta viuh viuh tyyppiseltä paitsi istukasta just. Syke on ihan erilaisen kuulonen, semmosta hepan laukkaa. Sen kyllä erottaa sitte ku sen löytää! :)
 
Hmmm, me löyettiin se ääni taas eilen, ja uskotaan ja toivotaan kummatki että se on syke. Se on niin eri tahtia kuin se hidas viuhh-ääni, semmonen nopeatemponen. Mulla on istukka takaseinämässä, tänään lääkäri sano niin ku ultrassa kysyin.
 
Muokattu viimeksi:
Samaa mieltä Jesun kanssa hevoslaukasta, selkeä sykkeen ääni, siitä ei voi erehtyä :)
 
Vaikka istukka takaseinämässä, niin voisiko napanuoran virtauksista saada tuon nopeatempoisen viuh viuh äänen kuuluviin?

Minunkin kokemus vauva sykkeestä on nimenomaan selkeä jumpsutus, kuin junan jyske. nopeita viuh ääniä en ole saanut tässä raskaudessa kuulumaan, vaikka istukka kuulemma onkin edessä. vissiin sitten vielä kuitenkin niin alhaalla. hitaampia viuh viuh ääniä kuuluu kyllä, jotain omia virtauksia.. kyllä sen vauvan sykkeen sieltä selkeästi erottaa. :) nyt alkaa olla niin liikkuva tyyppi jo, että aina ennen sykkeen löytymistä pystyy paikantamaan pikkuisen pelkkien potkujen ja liikkeiden kuulumisen perusteella :D sitten saattaa hetkeksi löytää sykkeen kunnes taas pyörähtää karkuun. :D olen jo miettinyt että eikö se ikinä nuku, kun sama homma joka kerta kun kuuntelen :P
 
Houkuttelis hankkia kyllä niin pääsis kuuntelemaan. Mietin vain että sitte jos sitä sykettä ei joku kerta löytyiskään niin oon kyllä sitä sorttia joka rupeais panikoimaan.
 
Tiiättekö mitä! Nyt jännittää! Kuuntelin hetki sitte dopplerilla, ja sain taas kuuluviin sen tihiän viuh-viuh-viuh-äänen. Mutta sen päälle nousi melkein saman tien semmonen puksuttavampi ääni, tun-tun-tuku-tun-tun-tuku-tun-tun, ja viuh-ääni jäi sen äänen taustalle kuulumaan. Se oli semmonen nopiatemponen ääni. Luuletteko että mää vihdoinki sain kuulla sykkeen?? :smiley-bounce012
Rv 13+6
 
Selkeää jumpsutusta vauvan äänet on sitä sanottua hevosen laukkaa!!. Itsekin löydän eka yleensä toisen äänen ja vauvan kaksi kertaa nopeemman sykkeen siitä läheltä!!
Ne äänet ovat selkeesti tunnistettavissa toisistaan!
 
Tiiättekö mitä! Nyt jännittää! Kuuntelin hetki sitte dopplerilla, ja sain taas kuuluviin sen tihiän viuh-viuh-viuh-äänen. Mutta sen päälle nousi melkein saman tien semmonen puksuttavampi ääni, tun-tun-tuku-tun-tun-tuku-tun-tun, ja viuh-ääni jäi sen äänen taustalle kuulumaan. Se oli semmonen nopiatemponen ääni. Luuletteko että mää vihdoinki sain kuulla sykkeen?? :smiley-bounce012
Rv 13+6

Kyllä se nyt ihan vauvan sykkeeltä kuulostaisi kuvailusi perusteella! :)
 
Mä kuulin ekat äänet Unbornheartilla tässä raskaudessa 9+3 viikolla. Edellisessä raskaudessa hankin vasta viikkoa myöhemmin ja sillä kuului heti. Kun on yksi keskeytynyt keskenmeno takana, joka kummittelee väkisinkin mielessä, helpottaa itseäni kovasti kun epätoivon iskiessä voi varmistaa, että sydän vielä lyö. Sitten kun liikkeet alkavat tuntua, ei dopplerilla enää ole sellaista virkaa, mutta joskus niitä sykkeitä on silti kiva kuunnella. Nuo viuh-viuh-äänet tosiaan usein kuuluvat molemmin puolin kohtua ja vauvan sydän kuuluu sitten aivan toisenlaisena. Kyllä se on kuin hevosen laukkaa tai junan ääntä. Kannattaa netistä kuunnella malli, ettei sekota mihinkään istukan ääniin tai omiin sykkeisiin. Itse joudun ainakin doppleria painamaan ihan häpyluun alle, siis toooodella alhaalta kuuluvat äänet.

Muistan kun viime raskaudessa menin neuvolaan, niin joku harjoittelija alkoi pyörittää doppleria tuossa hieman navan alapuolella, ja oli aina vaan hermostuneempi kun mitään ei kuulunut. Lopulta sitten itse neuvoin, että jospa kokeilisit tuolta huomattavasti alempaa, kun ei ne koskaan ole tuosta kuuluneet...

Kyllähän siitä sanotaan, että ei se sydämen kuuleminen ole tae siitä, että vauvalla kaikki on hyvin, mutta on se nyt ainakin varmempaa silloin kuin sitten taas jos sydän ei enää lyö ollenkaan.
 
Muokattu viimeksi:
Houkuttelis hankkia kyllä niin pääsis kuuntelemaan. Mietin vain että sitte jos sitä sykettä ei joku kerta löytyiskään niin oon kyllä sitä sorttia joka rupeais panikoimaan.

Sit neuvoisin jättämään dopplerin hankkimatta, tai hankit vasta sitten paljon myöhemmin :grin

Kyffiii_ teillä on kuunneltu neuvolassa todella aikaisin sykkeitä jo! :) en muista kuunnellaanko meillä sit tossa seuraavassa eka kerran eli jotain rv16 tienoilla:angelic: vaiko vasta seuraavalla kerralla jopa..
 
Sit neuvoisin jättämään dopplerin hankkimatta, tai hankit vasta sitten paljon myöhemmin :grin

Kyffiii_ teillä on kuunneltu neuvolassa todella aikaisin sykkeitä jo! :) en muista kuunnellaanko meillä sit tossa seuraavassa eka kerran eli jotain rv16 tienoilla:angelic: vaiko vasta seuraavalla kerralla jopa..

Joo niin on! Muutenkin täällä niin ihana neuvola että ei voi muutakuin tykätä!:)
 
Tänään vihdoin sain kuuluviin Sintin sydänäänet.:love7 Meillä esikoinen halus kuunnella vauvaa ja pitihän se sitte yrittää saaha kuuluviin se jumpsutus. Kyllä sitä vaan taitaa joku tuolla masussa olla, vieläkin. :Heartred
Rv 12+6 nyt (neuvolan mukaan 12+3, tarkentuu sitte nt-ultrassa)
 
Tuli mieleen vinkata, että apteekissa myydään tollaista xyliderm-geeliä ihan ihon kosteutukseen. On myös tosi hyvää doppler-geeliä :D
 
Se tiheän sykkeen taajuuksinen viuh-viuh tulee juurikin veren virtauksen kautta napanuorasta/istukasta ja sekin kertoo siitä että sydän sykkii siellä verisuonen päässä. Tää on asiantuntijan esittämä näkemys. Se junan tsukutus/laukka kuuluu sit jos saa tähdättyä siihen itse sydämeen :)

Oman sykkeen taajuuksinen tai pelkkä istukan viuhunta taas ei vielä kerro mitään. :)
 
Mulla oli torstaina aika kätilölle kun on nyt 16viikkoa täynnä. Otti vain verenpaineen ja kuunneltiin sydänäänet. Eka kertaa kuulin ne. :happy: Kyllähän sen tosiaan selkeästi erotti ne "verenvirtausäänet" niistä sydämenlyönneistä.
 
Takaisin
Top