Kotidopplerit

OutoMamma

Näppärä viestien naputtelija
Noniin, jos avataan tänne myös keskustelua kotidopplereista.

Onko kuinka monella hankintalistalla?
Minkä merkkisiä?
Millä viikoilla olette saaneet sydänäänet kuuluviin?

Itse hommasin toisen lapsen odotuksen aikaan, joskus 13 viikon jälkeen, jolloin äänet kuuluivat kyllä heti. Pian 16 viikon jälkeen kun alkoi päivittäin tuntua liikkeitä, niin ei doppleria tullut kaivettua enää esiin.

Nyt kolmannen kohdalla kyllä ihan päätin, että niin hysteeriseksi en rupea, että moista vehjettä enää hommaisin, vaan kappas, kun kirpparilla tuli edullinen vastaan niin en voinut vastustaa kiusausta. :hilarious:

Sain kaukaisen pienen tiheän tykytyksen kuuluviin muiden virtausäänien takaa jo 9+0, mutta ei niistä voinut vielä täysin varmaksi sanoa, että oliko se vauvan sykettä.

Tänään aamulla 9+4, kun rakko täynnä ja selkeästi kohtu tuntui kunnon möykkynä vatsalla, syke löytyi heti eikä tarvinnut etsiskellä. Pienen pieni nopea junanjyskytys kuului! Olen niin helpottunut, kun tässä on koko ajan tätä murehdintaa riittänyt, että onko siellä kukaan hengissä!
:gen053
 
On tullut hommattua AngelSounds ihan mielenkiinnosta. Viikolla 9 kuului selvät jumputukset kunhan niitä ei sekoita istukan ja omaan sykkeeseen. Vauvan sydän kuitenkin on erikuuloinen ja puolet nopeampi juuri juna verrattuna noihin muihin ääniin viu viuh. Äänihän löytyy noin 5-8cm navan alapuolelta läheltä noita omia sydänääniä.
Musta on tärkeää ettei käy fanaattiseksi tuon laitteen kanssa. Aina ääniä ei kuulu joten ei saa huolestua. Vauva pyörii ja liikkuu. Ja tosiaan kaikilla ei kuulu äänet viikkoihin vielä. Ja muistakaa vaikka sydänäänet kuuluu ei se ole tae että kaikki on hyvin.
Musta on ollut kiva antaa lapsille konkretiaa kuunnella ääniä et hei siellä masussa on vauva!!
Ihania kuuntelu hetkiä teille!
 
Mulla on unbornheart doppleri ja viime raskaudessa ekan neuvolan jälkeen 9+2 uskalsin kokeilla ja sain kuuluviin. :) istukka oli takana.
 
Minä ajattelin tilata dopplerin mikäli varhaisultrassa on nyt kaikki hyvin. :) Ekan kans sain äänet hyvin kuuluviin ennen rv10 muistaakseni ja niitä oli ihana kuunnella. Oon tuon omani pistäny jo eteenpäin ihan vaan senki takia että saan ostaa "paremman" tähän raskauteen. Se vanha oli vähä semmonen kömpelö ja iso. :grin
 
Kylläpä te olette saaneet kaikki toooosi aikaisin sykkeen kuulumaan! :O
 
Juu ja sykettä sai hakea painamalla sensorin lujaa alamahaan ja kääntäen sitä häpyluun alle :)
 
Älkää nyt ihan höpsöiksi menkö niitten dopplerien kanssa :D luinkohan just jonkun toisen kuukauden keskusteluista, että on kiistelty siitä, voiko noista olla haittaa alkion/sikiön kehitykselle ensimmäisen kolmanneksen aikana. En siis perehtynyt asiaan ite sen enempää enkä tiedä onko paikkaansapitävää tietoa, mutta joillekin oli lääkärin/neuvolan puolelta kerrottu tästä. En siis sano että heittäkää mäkeen ne laitteet mut kannattaa perehtyä aiheeseen ja ehkä jos ei näin pienillä viikoilla ihan joka päivä yrittäis niitä kuunnella :)
 
Minä laitoin tänään tilaukseen doplerin. En oo koskaan kuullukkaan tuosta että ois muka haitallinen yms kuulostaa ihan huhupuheelta mun korviin. Jos se haitallinen olis tai siitä ois tehty joku kunnollinen tutkimus niin eiköhän siitä tiedotettais jo neuvoloissa tai vastaavissa. Mutta tämäkin vain mun mielipide! :)
Nyt sitte vaan ootellaan että millon se postipate sen mun dopplerin kotia tuo niin pääsen testaamaan. Voihan tuo olla että vielä ei kuulu mittään mutta kokkeilla aijon kuitenkin. :)
 
Mää oon kokeilut kahesti, mutta sain kuuluviin vaan semmosta viuh-viuh-ääntä. En tosin kovin kauaa koittanut per kerta... Olis ihana kuulla jotaki, mutta en tiiä millon vihtin seuraavan kerran kokeilla. Nyt siis rv 10+4.
 
Voiko sitä geeliä korvata millään? Mä kaivoin jo dopplerin kaapista, mut nyt en sit löydä millään sitä hemmetin geeliä..
 
Liukkariki toimii, testattu on heh:grin
Mun doppleri oottaa mua postissa! Pääsee testaamaan kuuluuko vielä sykkeet vai saako ootella vielä jonku aikaa. :p
 
Mä en saa vieläkään kuuluviin, tänään 11+5... onneksi vaan reilu viikko ultraan :nailbiting:
 
Perjantaina (12+0) kokeilin, ja nyt kuulin erilaisen äänen ku aikasemmin! Sen perinteisen hitaanpuoleisen viuhh-viuhh-viuhh-äänen lisäksi kuulu tosi nopia ja tiivis viuh-viuh-viuh-viuh-viuh, varmaan kaks kertaa sekunnissa kuulu semmonen ääni! Se ei voinu olla oma syke, enkä usko että oli mikään suolistopörinä tai muu vastaava, joten luotan että löysin mukulan sykkeen :love017 pakko kokeilla tänään uuestaan, ku töistä pääsee kotiin, sillä mies ei ollut perjantaina kotona ja viikonloppu oltiin reissussa. Haluan jakaa mahollisimman pian sen äänen :Heartred
 
Pennonen suhina kuului varmaan istukan virtauksista :)
 
Niin meinaatko omppoloinen sitä hitaampaa suhinaa? Sitä on kuulunut aiemminkin, ja nyt kuulu tuota tikuttavan nopiaaki ääntä?
 
Takaisin
Top