Kotidoppler

Ihmemaanlapsi

Piirimestaruustason postaaja
Syyskuiset 2021
Kertokaa kokemuksia tästä raskaudesta ja kotidopplerista. Millä rv olette saaneet kotona sydänäänet kuuluviin? Esikoisesta sain RV 9+, nyt 8+0 ja vielä en saanut kuuluviin.
 
Mä kokeilin huvikseen eilen rv 10+0 ja en kyl kuullut kuin oman sykkeeni. En muista yhtään et milloin olisin aiemmista kuullut. Hirveesti en oo tuota käyttänyt kun aika nopeasti on liikkeet tuntuneet. Niitä odotellessa.

Muoks: piti tarkistaa. Kuopuksesta oon merkinnyt 10+4 et kuulin hetken ajan sykkeet. Eilenkin kyl kävi mielessä et kuuluiko mut en ollu ihan varma et kuulinko omiani.
 
Muokattu viimeksi:
Eilen 9+2 sain vihdoin kuulumaan jumputuksen. Kohtu ilmeisesti aika korkealla, koska kuului tuosta hieman navan alta. Tyyppi myös liikuskeli jo rivakasti:Heartred
 
9+4 kuului jumputus siinä 160bpm paikkeilla :) ihan alhaalla on vielä. Varmaan vähän liikkui, kun välillä hävisi. Mutta siellä se pieni on! Auttaa siihen, ettei tarvii koko aikaa ravata ultrassa katsomassa onko toinen hengissä. Neuroottisen ensikertalaisen pelastus :smiley-ashamed004
 
Mä en oo edelleenkään saanut sydänääniä kuuluviin... ja siis tänään on rv 11+5. Onneks huomenna on nt-ultra et muuten olisin jo paniikissa. Sain kyl kunnon viuh viuh äänet kuuluviin ja omat sykkeet mut en mielestäni löytänyt sitä laukka/juna ääntä. Mun laite on kyl sen verran vanha et se ei näytä sykkeitä.
 
Mä en oo edelleenkään saanut sydänääniä kuuluviin... ja siis tänään on rv 11+5. Onneks huomenna on nt-ultra et muuten olisin jo paniikissa. Sain kyl kunnon viuh viuh äänet kuuluviin ja omat sykkeet mut en mielestäni löytänyt sitä laukka/juna ääntä. Mun laite on kyl sen verran vanha et se ei näytä sykkeitä.

Hyvillä mielin vaan ultraan, ei ne ymmärtääkseni useinkaan kuulu vielä näin varhain. Mulla on sellanen malli missä on erillinen anturi ja sai kyllä ihan urakalla etsiä sykettä :rolleyes: ei mitenkään helposti löytyny ja vaimeena ne vielä kuuluu, välillä häviää. Ja eikös 11+5 liikuskele jo aika paljon, niin jos ei pysy paikallaan on aika vaikea löytää syke :grin
 
Siis jos aiempiin raskauksiin vertaa niin mulla on molemmat olleet sen verran liikkuvaisia ettei mittoja oo meinattu saada :D En siis sinänsä oo huolissani kun kuitenkin oireita on. Kuopuksesta löysin sykkeet rv 10+ tuolla samaisella laitteella. Mut jokainen raskaushan on erilainen :)
 
Löydettiin juuri ekan kerran sydänäänet. Kunnon jumputus kuului.:Heartred Helpottunut olo taas hetken.:grin Rv9+6. Oviksesta tämä raskaus rv10+1. Edellisessä raskaudessa löytyi rv9+4. Mulla Unborn heart doppleri. Saa puhelimen sovellukseen tallennettua ääntä. Pitää vaan laittaa kuulokkeisiin jakaja, että saadaan molemmat miehen kanssa kuunnella.:rolleyes:
 
Doppler tuli eilen postissa ja heti piti kokeilla, eilen siis 9+4 ja kuului sydänäänet :Heartred Ne löyty kyllä yllättävän nopeasti, olin varatunut etsimään kauemmin. Tuli kyllä helpottunut olo, nt-ultraan vielä 2,5 viikkoa.
 
Mitä laitetta suosittelette esim. Tuolta raskauskeijulta tilattavaksi? https://www.raskauskeiju.fi/kotidoppler
Mul on vaan kokemusta tosta halvimmasta ja se oli kyl vähän ärsyttävä vehje, vaikkakin asiansa toki ajoi! Siinä siis mahaa vasten laitetaan toi "takapuoli" ja siellä samalla takapuolella on myös patterikotelo, joka sit oli aina aivan täynnä sitä geeliä/rasvaa :meh: Mut kyllä sillä tosiaan jumputukset sai kuuluviin :grin
 
Mulla on kans Angelsoundin doppleri joka on kyl vähän ärsyttävä kun se patterikotelo on siinä möhjässä ja se mistä ääni kuuluu on kans pohjassa. Lisäks olis ihan kiva jos tuo näyttäis sykkeen ettei tarvis arpoa onko oma syke vai sikiön.

Tässä raskaudessa tuntuu et oma syke, istukan äänet sikiön syke kaikki samassa paikassa niin en oikein oo erottanut sikiön sykettä vielä. Tänään olin kuulevinani jotain mut sit alkoi oma syke kuulumaan kovemmin.
 
Luin jostain että ylipainoisena toimivuus vielä huonompi? Onko jollain kokemusta?

Ylipaino vaikeuttaa minkätahansa dopplerin käyttöä, myös neuvolan omien. Tottakai riippuu siitä minkä asteinen ylipaino on kyseessä. Jos rasvaa on kovin kohdun päällä, on etenkin alkuvaiheessa myös ammattilaisen vaikeaa sykettä löytää. Mutta pieni ylipaino ei juurikaan hankaloita.
 
Nyt taisin saada sykkeen vaimeasti kuulumaan ja yllättäen aika korkealta. Junan ääneltä kuulosti ja ihan selkeästi erilainen syke kuin oma. Kaiken lisäksi siellä liikuttiin sen verran et ihme kolinaa ja poksuntaa kuului anturia vasten.

Ootteko muuten pohtineet sykkeiden perusteella et kumpi olis tulossa? Kuopuksen sydänäänet kuulosti ihan erilaiselta kuin nää. Nämä oli jotenkin samankaltaiset kuin esikoinen. Jotenkin veikkaan et poika olis tulossa :)
 
Ootteko muuten pohtineet sykkeiden perusteella et kumpi olis tulossa? Kuopuksen sydänäänet kuulosti ihan erilaiselta kuin nää. Nämä oli jotenkin samankaltaiset kuin esikoinen. Jotenkin veikkaan et poika olis tulossa :)

Odotin toista lastani ja siinä raskaudessa sydänäänet olivat lähes poikkeuksetta korkeammat kuin esikoispojan. Vauvan syntymän jälkeen neuvotätini sanoi arvelleensa sykkeiden perusteella tulokkaan olevan tyttö. Toinen poika meille kuitenkin tuli. :hilarious:
En usko olevan siis merkitystä. :)
 
Eilen rv10+3 kuunneltiin uudelleen sydänääniä ja olipa työn ja tuskan takana löytää ne. Lopulta löytyivät ihan todella alhaalta häpyluun kohdalta. Viimeksi olivat varmaan 10cm ylempänä.

Meillä oli viime raskaudessa aika matalat sykkeet ja sen pitäisi poikaa tarkoittaa. Ja poika sieltä tulikin.
 
Eilen rv10+3 kuunneltiin uudelleen sydänääniä ja olipa työn ja tuskan takana löytää ne. Lopulta löytyivät ihan todella alhaalta häpyluun kohdalta. Viimeksi olivat varmaan 10cm ylempänä.

Meillä oli viime raskaudessa aika matalat sykkeet ja sen pitäisi poikaa tarkoittaa. Ja poika sieltä tulikin.

Meillä myös kohta vaihtelee. Kahtena viime kertana sykkeet on ollut vaikea löytää, ihan kuin ois vauva jossain piilossa ja kuuluneet vaimeampina. Ollut myös vähän aiempaa ylempänä. Kaipa tämäkin on normaalia, että paikka vaihtelee :confused005
 
Meillä myös kohta vaihtelee. Kahtena viime kertana sykkeet on ollut vaikea löytää, ihan kuin ois vauva jossain piilossa ja kuuluneet vaimeampina. Ollut myös vähän aiempaa ylempänä. Kaipa tämäkin on normaalia, että paikka vaihtelee :confused005
Mulla tulee vain ensimmäisenä mieleen, että varmasti on taas istukka etuseinämässä, kun silloin pitää sivusta päin ääniä etsiä.:joyful: Mulla oli ekasta takaseinämässä ja kolmesti sen jälkeen etuseinämässä, niin eiköhän se siinä edessä hankaloittamassa taas ole.:grin
 
Takaisin
Top