Kotidoppler

Tänään löyty sykkeet ekaa kertaa oikein kunnolla. Yli puoli minuuttia kuunneltiin 9-v pojan kanssa onnellisena sykkeitä +160. Oi mikä onnen tunne, kun ei ole ollut vielä ultraakaan eikä saanu mitään oikeeta varmistusta asiaan :) Rv 11+3
 
Itekin ostin dopplerin, mutta en ole sillä saanut vieläkään kuulumaan sykkeitä, vaikka jo rv 11+5. Omat sykkeet kyllä hyvin kuuluu :/ mutta joo, pitää vaan olla kärsivällinen ja jättää vaikka pariksi viikoksi kuuntelu. En nyt kauheen huolissano ole, koska 10+0 kävin ultrassa ja en siis ole ikinä saanut tuolla dopplerilla kuuluviin, sykkeitä heittelee miten sattuu näytölle, mutta niihin ei ole varmasti luottamista. Onneksi huomenna nt-ultra, toivottavasti kaikki olisi hyvin.
 
Kuinka usein käytätte doppleria? Ennen nt-ultraa kulutin doppleria melkein päivittäin (:smiley-ashamed008), mutta nyt ultran jälkeen olen kuunnellut vain kerran (ultrasta siis reilu viikko).
 
Mä kuuntelen joka toinen päivä, välillä parin päivän välein. Jotenkin kiva varmistaa että siellä ollaan nyt kun ei liikkeitä vielä tunne. Luulen et kuuntelu harvenee sit kun alkaa liikkeet tuntua :)
 
Luojan kiitos täällä on muitakin, jotka kuuntelee joka päivä. Ehkä itsekin kehtaan taas alkaa hiukan useammin käyttämään doppleria :grin Kyllä se kummasti aina helpottaa, kun tasainen, mutta nopea syke jumpsuttaa :) Käyttö varmasti vähenee roimasti, kun pikkuisen liikkeet alkavat tuntua. Siihen voi kuitenkin mennä hyvässäkin onnessa vielä useampi viikko.
 
Mä kuuntelin ennen ultraa noin jokatoinen päivä, mutta sen jälkeen semmosen kaksi kertaa viikossa. Eli selvästi oon malttanut nyt jättää vähemmälle. Oon myös huomannut että jotenkin osaa ottaa hieman rennommin raskauden suhteen, että joka päivä ei tarvii murehtia onko kaikki hyvin. Oon siis päättänyt mennä positiivisella ja luottavaisella asenteella eteenpäin :) Mielelläänhän sitä pikkuista kyllä aina kuuntelee ja ultrallakin katselis vaikka joka viikko jos se ois mahdollista :grin
 
8. viikolta sinne nt-ultraan asti kuuntelin joka toinen päivä. Oli pakko laittaa jonkun näköiset rajat itselle tuon kuuntelemisen suhteen, sillä muuten olisi ollut lähellä että olisin kulkenut koko ajan kuulokkeet korvilla ja anturi taskussa! :D

Nyt tuon ultran jälkeen olenkin lähes unohtanut koko koneen! Kyllä se ultrassa omin silmin nähty sintti toi uskoa että siellä joku ihan oikeasti on. :)
 
Ma tanaan taas pitkasta aikaa kuuntelin pikku sydanta, kun talla palstalla tuli niin surullisia uutisia, etta halusin varmistaa, etta tyyppi on "kotona". Talla kertaa vihdoin loysin sen suht helposti ja sain kuunneltua ihan pitkan patkan, ilman etta hukkasin sykkeen liikauttamalla anturia. :grin Illemmalla kun mies tuli toista, hankin paasi kuuntelemaan ekaa kertaa, kun onnistuin loytamaan sen viela toisenkin kerran, tosin toisella kertaa sita piti etsia huomattavasti pidempaan. Loytyihan se kuitenkin lopulta. :)
 
Minä kuuntelin ennen ultraa noin joka toinen ilta, nyt ultran jälkeen se on vähentynyt noin kertaan viikossa viikonloppuna kun mies haluaa :)
 
Olin ajatellut, etten missään nimessä hanki kotidobbleria. Syy on yksinkertainen: pelkäsin, että sen käyttäminen menee överiksi ja voi tulla tilanteita, että menen turhaan paniikkiin jos en kuule sykettä. No, mies olikin sitten lainannut sukulaisnaiselta (olivat tarjonneet) dobblerin ja olihan se loppujenlopuksi mun mielestä ihan kiva yllätys. En suuttunut. :D Olen nyt käyttänyt dobbleria muutaman kerran. Toisaalta se tuo rauhaa (syke löytyy aina helposti), toisaalta tajuan nyt että koukuttumisen mahdollisuus on todellinen. :wink Mäkin luulen, että tilanne rauhoittuu kun alan kunnolla tuntemaan liikkeet.

Eilen mietin, että kun sydänäänet ja liikahduksen äänet kuuluvat todella alhaalta, niin pitäisikö siitä huolestua vai onkohan sijainti ihan normaali? Tyyppi tuntuu siis majailevan alhaalla, dobblerin antura on ihan alavatsalla, melkein karvoituksen yläreunan kohdalla. Mulla on nyt rv 16+4.
 
Tintti, mulla ainakin neuvolassa äänet kuulu aivan alhaalta, eli ihan normaslilta kuulostaa tuo. Itse en oo saanu kuuluviin kun etukumarassa istuma-asennossa ja sillon vähän ylempää navan alapuolelta. Neuvolatätikin sai tosi kauan rtsiä että hetkeks sai kuuluviin. Mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä eli se vaikuttaa.
 
Mulla on vanha AngelSounds ja uusi UnbornHeart ja tuolla Angelilla kuulin tänään ensimmäistä kertaa, tosin en kyllä usein ole testannutkaan, mutta vaikka paikan pidin ASlla en UHlla löytänyt kuin istukan sykkeen. Istukka on takana, eli ei ole edessä häiritsemässä. Eli dopplereissakin on eroja ja uusi ei ole aina parempi. Viikkoja tänään 12+6 :cool:
 
Mulla kanssa se unborn heart, ei ehkä oo niin tehokas se. Sehän on se pää vähän omituinen, erilainen kuin muissa dopplereissa.
 
Meillä ei ole kotidoppleria, mutta stetoskooppi löytyy. Rupesin huvikseen kokeilemaan, kuuluisko pienen sydänäänet sillä. Päivällä en saanut kiinni pientä kun se aina sukelsi piiloon. Illalla miehen kanssa sitte koitettiin ja kyllä! Kuultiin pienokaisemme nopea pulssi :) :Heartred Oma syke oli sen verran hidas ettei sitä voinut vahingossakaan sekoittaa x) (Testaisin aluksi stetareiden toimivuutta kissalla, ja oli vähän hankala löytää sydänäänet kun se vaan alko kehräämään hulluna haha)
 
Takaisin
Top