KOTIDOPPLER

Pelokas

Jostain jotain jo tietävä
Päätin tehdä nyt ihan oman sivun tälle aiheelle! :) Olis kiva että kerrotte millasen ootte hankkinu/aijotte hankkia jos hankitte, ja Sitten se hintakin olis kiva :) Aika moni puhuu melkein joka keskustelussa, niin on helpompi seurata yhdessä ja samassa Keskustelussa! Itse olen harkinnut ostoa, ja tänään juurikin katselin netistä niin halvin oi 19,50+postikulut, oikea hinta olis 40€! http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?cPath=120&products_id=1932 <~~~~~~~~ tuolta löyty :)>
 
Tässä mun viimesin kirjotus palstalle:


"KOTIDOPPLER on ollut maailman paras hankinta....muutaman päivän välein miehen kans kuunnellaan yhessä, siellä jytkyttää sellanen 170 sykkeen omaava mönkiäinen....aluks kuulu aina samassa kohtaa mut nyt taitaa jo liikuskella siellä kun vähän hankalampi löytää ja sit yhtäkkiä katoo siitä anturin alta ja onkin toisessa kohtaa...niin hellyyttävää 
emoticon  "



Aloin kuuleen jo 9+1 ihan selkeästi (silloin alkuun kuului paremmin kun nyt kun vauva liikkuu pois anturin alta). Mulla ihan toi halvin perusmalli . Aluks syke oli joku 180 ja nyt ollu 170 luokkaa. sellainen hevosen laukkakopina tulee äänestä mieleen :) ja sellaista ilmeisesti istukasta tulevaa viuhunaa myös kuulee ja tietenkin omat sykkeet joistain kohtia. Mutta vauvan sykettä ei voi olla tunnistamatta, on sen verran nopeampi ja pontevampi...hevosen juoksu siis :D

http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=10

eli angelsound doppler JPE 100S. Makso 39 ja geelin sain työsuhde-etuna ;)
 
Täytyy varmaan tilata tuollanen! Kaikista eniten mietin sitä että kun oon hätänen, ja en malta ikinä odottaa, että jos sitten meneekin siihen että kuuntelen joka tunti ;D heh! Tai jos ne ei kuulukkaan ja meen paniikkiin :s
 
ekan kerran mäkin etsin ainakin vartin ihan rauhassa ja olin jo luovuttamassa et hitto siä mitään kuulu kunnes yhtäkkiä kuulukin :) Hih, maltti on valttia....vieläkin joutuu muutaman minuutin ettiin vaikka tietääkin jo mistä kohtaa suurinpiirtein kuuluu....meillä sellainen yhteinen iltapuuha et 2-3 kertaa viikossa kuunnellaan niin konkretisoituu tuolle isukillekin asia paremmin.
 
Mäkin taisin tilata raskauskeijulta, sen ihan Angelsoundsin perusmallin missä ei oo sitä diginäyttöä ja ainakin meillä toimii oikein hyvin :)

Eilen kun oli siis 9+0(neuvolan mukaan 9+4) niin ekaa kertaa löytyi sykkeet. :) Varmaan 10 minuuttia meni kans aluks etsimiseen, mut sieltä ne löytyi. Ja todellakin ihan erotettavissa omista sykkeistä, koska on niin paljon nopeampi.

Itse ajattelin jatkossa kuunnella n. 1krt/vk, jossain kun lukee että liiallinen käyttö voi aiheuttaa kudosten lämpenemistä, tiedä sitten mitä se tarkoittaa tai ylipäätänsä mikä on liiallista käyttöä... Mut en siis ihan joka päivä kuuntele.
Ja raskauden puolivälissähän se varmaan hiukan jää, tai ainakin esikon aikana jäi, koska alkaa tuntemaan potkuja päivittäin, joten ei tarvitse varmistella onko kaikki hyvin :)
 Toki se oli kiva aina joskus kiireisen päivän jälkeen kuunnella, välillä kun ei muistanut että koska vauva on viimeksi potkinut...
 
Jeps,

täällä kans käytössä toi kotidoppler, tilasin kans ton raskaukeijun kautta sen perusmallin, joka maksoi 39e. Ihana kapistus ollut, itse sain kans sydänäänet kuulumaan vähän ennen viikkoa 10 eli joskus siinä viikon 9 loppupuolella ja nyt tänään viikkoja kasassa 10+3 ja oikein selkeästi sain tänään sykkeet kuulumaan. Itsellä ainakin tosi alhaalta saa kuunnella, ihan häpykarvoituksen yläpuolelta mut sieltä kuuluu sellainen viuhuna ja tosiaan minustakin hiukan hevosten laukka-askelia muistuttava syke. Saa kyllä niin hyvälle tuulelle tuo pikkuisen sydämen sykkeen kuuntelu <3 Aluks meni mullakin kauan ennenkun löysin sykkeet, mut nyt melkeen heti saa jo kuulumaan kun koneen alamassulle laittaa, kun tietää jo mistä etsii :)
 
Mulla oli viime raskaudessa kotidoppleri, mutta se ei kuulemma toiminut enää. Pitänee siis hankkia uusi. Ensin alkuun näytin sitä UÄ-geeliä, mutta sitten siirryin käyttämään ihan tavallista vartalovoidetta. Voide toimi ihan yhtä hyvin, paitsi että sitä ei tarvinnut pyyhkiä pois, senkun levitteli itseensä. Täytyy nyt malttaa odottaa sen aikaa että tulee käytyä neuvolassa ja ehkä varhaisultrassa ensin.  Ensimmäinen raskaus oli mennyt kesken joskus viikoilla 8-9 ja havaittiin vasta NP-ultrassa viikolla 12 muistaakseni. Olin kyllä tiedostanut oireiden häviämisen aikaisemmin, vaikka neuvolassa kovastu yrittivät rohkaista ettei siellä nyt välttämättä mitään hätää ole. Haluan jotenkin seurata tilannetta itse, jos jotain tapahtuu niin ei ainakaan tarvitse viikkoja olla epätietoisuudessa. Itse kuuntelin lähes joka ilta sydänäänet, eikä se ultraääni mitään lämpöä oikeasti luo. Se on ääniaaltoja kuten radioaallot. Kaikenlaistahan noista väitetään, mutta nykyisin on mahdoton välttää kaikkea aaltoliikettä muutenkin heti jos taajamassa asuu niin WLAN härpäkkeitä on vaikka miten monta naapurustossa kokoajan päällä. Ei toki ylimääräisiä kannata riskeerata, mutta sellaista maalaisjärkeä voi käyttää :D
 
wakemeup, minä löysin äänet 10+4 vasta omalla dopplerillani:) kyllä ne sieltä vielä kuuluu, ja jos istukka esim on edessä niin kuuluu huonommin. Itse kyllä hämmästelen tätä mun tilannettani kun mulla istukka edessä ja silti kuului jo 8+5 ne äänet neuvolassa.
 
Tuo on just paha jos ei saa ääniä kuulumaan, sitä on heti ihan paniikissa! Elä hätäile vielä, näillä viikoilla on ihan sattuman kauppaa saako äänet kuuluviin kotidopplerilla kun valmistaja lupaa niiden kuuluvan yleensä vasta rv 12 jälkeen!
 
Niin se on kyllä jännä... Joillain kuuluu, joillain ei. 
Minä haen huomenna kaverilta dopplerin lainaan, saa nähdä saanko kuuluviin mitään! 
 
Meil taitaa ninspe olla sama doppleri kyseessä... Mullakin luvataan et kuuluu 14-16, mut mä sain kuulumaan jo 9+0 :)

Mut tosiaan ekas raskaudes kuulus paljon myöhemmin, koska istukka oli ihan edessä ja tietty ei osannu hakea niitä sykkeitä niin hyvin... Mut nyt tässä tokassa istukka on etuseinäl mut ylhäällä, joten vaikuttaa varmaan myös äänien kuulumiseen. Ja kohdun asentohan vaikuttaa myös aika paljon, jos on hirveen taaksepäin kallellaan oleva kohtu ni ei välttämättä kuulu kovin aikasin..

Joten älä murehdi vielä Wakemeup :)
 
Itse odottelen vielä postiin pakettia. Nää joulupyhät kun tossa välissä oli,niin en saanutkaan pakettia ihan vielä! Eiköhän se kohta sieltä tule! :)
 
Täällä koettu paniikin ja kauhunsekaisia hetkiä... Päätin ennen nukkumaanmenoa kuunnella vaavin sydänääniä, ku viime kerrasta on jo ainakin viikko. No siinäpä rupesin ääniä etsiskeleen, vaan eipä niitä löytynyt millään ! 20 minsaa etein ja etein sydänääniä, mutta ei siis pienintäkään vaimeita viuhahdusta kuulunu , vain omat sykkeet. Siinä jo rupesin meneen paniikkiin, yritin yskiä ja vaihtaa asentoa hetkeksi, et saisin vaavin pois piilostaan tai liikahtamaan, mut ei mitään edelleenkään! Siinä kohtaa olin jo shokissa ja varma et nyt se on kuollu! Tähän asti sykkeet on löytynyt aina heti tai sit minuutin parin päästä, sama oli esikoisestakin.Sit yhtäkkiä, kun olin jo melkein luovuttanut, jostain kuului nopeat vaimeat sykkeet!!! <3 sit meni piiloon ja taas hetken päästä kuului :) kyllä siinä itku pääs ku ne kuuli, niin helpottunut ja onnellinen olo tuli! oli pieni varmaan unilla ja mamma meni väkisin toisen herättään ;) miten sitä voikaan olla näin rakastunut tuohon pieneen elämän alkuun jo nyt><3>
 
Minäkin illalla aloin kuunnella sykkeitä kun olin ensin hakenut sen päivällä kaverilta ja sit tulikin anoppi ja appi yllättäen käymään niin odotin vaan koko ajan että ne lähtis että pääsisin rauhassa kuunteleen. No sit kun aloin, ei ensiks meinannu mitenkään kuulua, ei kuitenkaan tarvinnu onneks pitkään ehtiä kun alkoi kova jumpsutus kuulumaan, kyllähä siinä herkistyi <3 
Tänä aamuna oli pakko kuunnella uudestaan ,on ne niin ihanan kuuloiset. <3 Oma pieni <3 
 
IHANAA IHANAA :) Eilen 10 min etsinnän tuloksena löysin ihanat reippaat sydänäänet jotka sain pidettyä esillä niin kauan että toi mieskin pääsi kuuntelemaan <3 kylläpä voikin olla iloinen <3
 
Eilen sitten laitettiin tilaukseen Doppler meillekin.. En kestä tätä jatkuvaa pelkoa ja epäilyä enää yhtään. Tuntuu, ettei pää jätä mua hetkeksikään rauhaan. Ensi tiistaina olisi sitten se kauan kaivattu nt-ultra viimein, tänään poksui 11+, mutta koko ajan, ihan koko ajan, pelkään, ettei siellä mitään enää ole & sitä samaa pettymyksen ja surun tunnetta, joka on jo kerran koettu.. Miten siitä taas selviäisi.. Josko siellä nyt kuitenkin saisi tiistaina vielä pienokaisen nähdä, niin ehkä tuo doppleri toisi sitten tulevaisuuteen hiukan mielenrauhaa.<3
 
Mäkin vihdoin tilasin tänään dopplerin. Saapahan jonkinlaisen rauhan, kun voi halutessaan kuunnella vauvan sydänäänet. Ja ajattelin että sen varmaan saa sitten huutiksessa myytyä eteenpäin, tai jollekin kaverille, jos joku nyt vielä sattuu raskautumaan.
 
Takaisin
Top