Kotidoppler, liikkeet, ym. elonmerkit.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua niin harmittaa kun ei olla vieläkään saatu hommattua sitä doppleria. Varsinkin kun neuvolassakaan ei saatu pikkuisen sydäntä kuunneltua :(
Hitsi jos olisi julkista jo raskaus niin voisi kysellä kavereilta oisko joillain lainata mutta ei...

onnittelut elisa sydänäänistä doplerilla :)

täällä ainoo mikä kielii et elämää on siellä on se että mulla on iha hirvee olo, oksettaa mut ei tul ulos, huimaa todella paljon että joutuu ottaa seinistä tukea ja järkyttävä väsymys. lisäks nuo tutut kasvu ja liitoskivut silloin tällöin.

Toivottavasti ensi viikolla, ensimmäisessä neuvolassa kuunnellaan sydänäänet. Sain "peruutusajan" neuvolaan, ja vieläpä jollekin ihan toiselle kuin "oman alueen" terveydenhoitajalle. Kiirettä pitää, mutta ensimmäistä neuvolaa ei kuulemma haluta enää ainakaan venyttää - hyvä niin. Toivottavasti vaan vielä keretään doppleriakin hieman käyttämään. :)

Kotiin en ole omaa laitetta hankkinut, enkä todennäköisesti hanki. Kuitenkin neuvolassa pääsee käymään usein (minulla tihennetty seuranta), ja kolmatta raskautta kun mennään niin on sievä pömpötys alkanut tuntumaan ja näkymään. Parhaiten sillon, kun on rakko vähän täynnä :D

Itse oon koulussa töissä ja kun terkkari kuuli odotuksesta niin kävi lainaamassa neuvolasta ton laitteen., entinen kätilö kun on. Valitettavasti ääniä ei löytynyt, nyt alkoi sitten kuitenkin mietityttämään onko kaikki kunnossa 9+6 menossa ja ultraan pari viikkoa. Tähän asti oon osannut ottaa renonosti, mut nyt vähän pohdituttaa. No eiköhän se johtunut vaan kohdun asennosta:)

Miten huonot laitteet neuvolassa oikein voi olla, kun minäkin kuulin äänet rv 9+4 omalla lähes halvimmalla dopplerilla, minkä eBaysta löysin!?!? No kaipa siihen vaikuttaa kohdun asento ja äidin vatsanpeitteiden määrä ynnä muut. Ehkä ne ei halua neuvolassa käyttää aikaa sydänäänien löytymiseen, mullakin meni kerran melkein tunti, ennen kuin löytyi! Hermot meinasi jo mennä ja paniikki iskeä ;-) Useimmiten kyllä löytyy 5-10 minuutissa.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Niin, aika outoa. Minullakin kotona kuului 8+6 äänet.

Nyt neuvolassa 10+1 äänet kuului huomattavasti kovemmin ja paremmin, joten varmasti olisivat sillä laitteella kuuluneet jo ennen kotilaitetta.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Riippuu ihan täysin sikiön paikasta tuossa vaiheessa. Jos sikiö on hyvin alhaalla lantiomaljassa, ei sieltä saa kuulumaan ääniä. Toisaalta, jos istukka on edessä, kuuluu vaan viuh viuh. Myös taaksepäin kallistunut kohtu voi vaikuttaa. Mulla meni ekan kerran äänien ettimiseen reilusti yli tunti.

Musta tuntuu, että mun vauvan sydänäänet on jo vähän hidastunu, niin kuin pitääkin. Viikolla 10 se oli jotain 177 minuutissa, nyt (12+5) en ole laskenut, mutta kuulostaa hitaammalta :-)

Eilen just laskin, että vauvan pulssi olis n. 155/min. Tänään rv 13+4.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

iha normaalia että noilla viikoilla laskee vähäsen syke, kunha pysyy noilla paikkeilla ni hyvä :)

jipii ev 11+0 ja näköjään menee hyvin pikku ninjalla, tänää kohdus tuntu muutama hipasu aamiaisella. mulla kohtu tuntuu jo ni pysty helpost tietää mistä kyse. nyt voi rauhas ootella ultraa inshaAllah. esikko alotti siel rv 14 aikoihi itestää ilmottelun.

Takaisin