Kotidoppler enkä löydä sydänääniä?

  • Ketjun aloittaja Ensimmäinen2024
  • Aloituspäivämäärä
E

Ensimmäinen2024

Vieras
Hei kaikki,

Löysin sunnuntaina ensimmäisen kerran hetkeksi sydänäänet, silloin 12+6. Nyt olen yrittänyt eilen ja tänään (ja varmaan toista tuntia eri aikoina) enkä enää löydä niitä 😭

Istukan ääni löytyy voimakkaana, tai se viuhviuh, mutta ei muuta kuin oma syke.

Ultrassa viikko sitten kaikki ok ja kaikki riskiluvut ihan minimissä.

En ole lähelläkään neuvolaa, joten en sinne voi lähteä tarkastamaan asiaa. Vararengasta löytyy mahan ympäriltä myös.

Mitään vuotoja ei ole ollut. Lapsi on ensimmäiseni, eikä ole ketään keneltä näitä asioita kysyä tai kenen kanssa pohtia.

Joten, kaikki ajatukset tervetulleita, ahdistus ihan tapissa 😭
 
Tiedän tosi hyvin tuon tunteen. ❤️ Mä en ikinä löytänyt sykettä dopplerilla. Viimeisen kerran kokeilin rv 16+x ja romahdin ihan totaalisesti, kun silloinkaan en löytänyt mitään. No, vauvalla ei ollut mitään hätää, etuseinämäistukka vaan blokkasi ääniä. Mun lempeä suositus on luopua kotidopplerista, ainakin omalla kohdalla se lisäsi valtavasti ahdistusta.
 
Jopa neuvolassa saavat etsiä sykettä vielä rv 30+ (ihan oikeasti) ja ymmärtääkseni kotidoppleri + tavallinen käyttäjä on vielä vaikeampi yhdistelmä löytää sykettä. Komppaan edellistä, doppleri kannattaa jättää hyllyyn ❤️ Vauva on vielä niin pieni, ja syke on vaikea löytää neuvolassa myöhemminkin koska vauva liikkuu ja sisältä kuuluu kaikkea muutakin: sun oma syke, virtauksia…
 
Kiitos rauhoittavista kommenteista ❤️

Ehkä sunnuntaina sattui kaikki palikat kohdalleen ja kuultiin hetki. Pitänee nyt vain luottaa että kaikki edelleen hyvin.
 
Jos vielä kokeilet niin suosittelen sellaista ajankohtaa, että ruokailusta on kulunut aikaa ja vatsa on tyhjä :)
 
Dopplerin käyttö vaatii harjoittelua ja kärsivällisyyttä ❤️ Hän on tuossa vaiheessa myös vielä niin pieni, että löytyy yllättävän alhaalta, ihan sieltä bikinirajasta etenkin ensimmäistä odottavalta.

Itsellä paras asento löytää äänet oli nojata sängynpäätyyn vähän takakenossa ja jalat koukussa. Kannattaa katsella esimerkiksi youtubesta vinkkejä käyttöön, asentoon ja mistä etsiä.

Eiköhän siellä kaikki ole hyvin ❤️❤️

Edit. Vinkki että joillakin toimii tyhjä virtsarakko ja toisilla taas täysi eli jos vielä päädyt kokeilemaan, kannattaa aloittaa täydellä rakolla ja jos ei onnistu, käydä vessassa välissä ja kokeilla uudestaan.
 
Dopplerin käyttö vaatii harjoittelua ja kärsivällisyyttä ❤️ Hän on tuossa vaiheessa myös vielä niin pieni, että löytyy yllättävän alhaalta, ihan sieltä bikinirajasta etenkin ensimmäistä odottavalta.

Itsellä paras asento löytää äänet oli nojata sängynpäätyyn vähän takakenossa ja jalat koukussa. Kannattaa katsella esimerkiksi youtubesta vinkkejä käyttöön, asentoon ja mistä etsiä.

Eiköhän siellä kaikki ole hyvin ❤️❤️

Edit. Vinkki että joillakin toimii tyhjä virtsarakko ja toisilla taas täysi eli jos vielä päädyt kokeilemaan, kannattaa aloittaa täydellä rakolla ja jos ei onnistu, käydä vessassa välissä ja kokeilla uudestaan.
Tuota nykyistä taaperoa odottaessa olin tosi lähellä hankkiakseni dopplerin kotiin, kunnes... Luettuani lähes hermonsa ja vähintäänkin yöunensa menettäneiden kokemuksista ja katsottuani noita vinkkivideoita sieltä youtubesta päätin olla sitä hankkimatta. Mun pää ei ois sitä etsintää kestänyt, etenkin kun neuvolan kätevä ja kokenut tätikin puhalteli ilmaan piiloutujan ääniä uudelleen ja uudelleen lievästi tuskastuneena etsiessään...
Käsittääkseni valtaosalla kaikki on hyvin, vaikkei niitä ääniä saakkaan kuulumaan. Vaan kuten Fiufau sanoi ; hän on vielä kovin pieni ja ehkäpä myös osaa vaistonvaraisesti mennä dopplerin singnaalia karkuun....
Vauvaliimaa sulle siis sangollinen, käytä sitä haluamallasi tavalla dopplerointien välissä! 👏🍀🍀
 
Kiitos vinkeistä ja kommenteista!
Yritän nyt olla ottamatta enempää paineita 🥰
Juuri noin... Nukkumaan hyvillä mielin ja aamulla heräät mahdollisimman virkeänä. Raskaus on kuin maratooni, uusia, ennalta arvaamattomia yllätyksiä tulee vastaan vaikka kuinka hyvin olisi ennakkoon yrittänyt kaikkeen valmistautua.
Toivottavasti olet välttynyt alkuraskauden pahoinvoinnista!
 
Kiitos vinkeistä ja kommenteista!
Yritän nyt olla ottamatta enempää paineita 🥰

Ja vinkki, jos on huoli eikä seuraavaa neuvolakäyntiä ole hetkeen tulossa, voi neuvolaan soittaa ja ilmaista huolensa ❤️ mulla alkuraskaudessa sattui vaan vähän vatsaan ja silloin kaikki oli niin uutta, että se pelotti sit tietty, ja pääsin neuvolaan kuuntelee sydänääniä 🥰
 
Takaisin
Top