Kotidopler

Joudutteko painamaan kovinkin kovasti anturia vatsaa vasten, että saatte sykkeet kuuluviin?
 
Mistä kohdasta ootte saanu äänet kuuluviin? Mun tilaama kotidoppler saapui tänään ja tietysti yritin sitä heti testata, mutta en kyllä saanut kuuluviin muuta kuin ilmeisesti oman sykkeen. Viikkoja nyt 10+3 eli on toki aikaista, mutta jos niin moni on saanut jo aikaisilla viikoilla kuuluviin, niin haluaisin vielä yrittää..
 
Mistä kohdasta ootte saanu äänet kuuluviin? Mun tilaama kotidoppler saapui tänään ja tietysti yritin sitä heti testata, mutta en kyllä saanut kuuluviin muuta kuin ilmeisesti oman sykkeen. Viikkoja nyt 10+3 eli on toki aikaista, mutta jos niin moni on saanut jo aikaisilla viikoilla kuuluviin, niin haluaisin vielä yrittää..

Mäkään en ole saanut mitään kuuluviin. Nyt 10+2.
 
Mistä kohdasta ootte saanu äänet kuuluviin? Mun tilaama kotidoppler saapui tänään ja tietysti yritin sitä heti testata, mutta en kyllä saanut kuuluviin muuta kuin ilmeisesti oman sykkeen. Viikkoja nyt 10+3 eli on toki aikaista, mutta jos niin moni on saanut jo aikaisilla viikoilla kuuluviin, niin haluaisin vielä yrittää..
Kannattaa katsoa youtubesta joku video, mistä saa hyviä vinkkejä :)
 
Mistä kohdasta ootte saanu äänet kuuluviin? Mun tilaama kotidoppler saapui tänään ja tietysti yritin sitä heti testata, mutta en kyllä saanut kuuluviin muuta kuin ilmeisesti oman sykkeen. Viikkoja nyt 10+3 eli on toki aikaista, mutta jos niin moni on saanut jo aikaisilla viikoilla kuuluviin, niin haluaisin vielä yrittää..
Noilla raskausviikoilla sydänäänet kuuluu vielä todella alhaalta. Eli kannattaa kokeilla läheltä häpyluuta. Virtsarakko kannattaa olla vähän täynnä, niin kohtu nousee ylemmäs ja asento mielellään ihan suodaan makaava. Onko sulla minkä merkkinen ja mallinen doppleri?
 
Mitenkähän toimii kaksosilla? Vai sekottuuko vaan kaikki sydänäänet keskenään...
 
AngelSounds JPD-100S eli halvin mahdollinen :wtf: mutta täytyy yrittää nyt näillä vinkeillä vielä, kiitos kaikille ohjeista!
 
AngelSounds JPD-100S eli halvin mahdollinen :wtf: mutta täytyy yrittää nyt näillä vinkeillä vielä, kiitos kaikille ohjeista!
Siinä mallissa kun ei ole sitä erillistä anturi”keppiä”, niin on vähän haastavampi käyttää, että saa sillä isolla möhkäleellä tähdättyä lähelle häpyluuta. Mullakin on samanlainen doppleri (kun joskus ilmaiseksi sain), niin kyllä sillä pitkän ja tarkan etsinnän jälkeen löytyi sydänäänet muistaakseni rv9+4. Riippuu myös paljon kohdun asennosta, ruumiin rakenteesta yms. milloin kuuluu, ihan yksilöllistä on :)
 
Kokeilin äsken täydellä rakolla ja sain äänet kuuluviin :Heartbigred:happy093:Heartbigred Helpottaa taas, kun oireitten lieventymisen takia ehdin jo murehtia, että siellä ei olekaan enää elämää. Kyllä toi kotidoppler taitaa olla hintansa väärti :)
 
Mitenkähän toimii kaksosilla? Vai sekottuuko vaan kaikki sydänäänet keskenään...

Mä en osannut itse kotona erottaa vauvojen sydänääniä toisistaan mutta kun neuvolassa keskiviikkona terkka kuunteli, sanoi hän niiden erottuvan sykkeen eroina, esim. Mulla toisella oli syke 155 ja toisella 147 ja ne oli melko tasaiset. Lisäksi toinen kuului selkeästi oikealta ja toinen vasemmalta vaikkei väli ollut mikä suuren suuri :grin
Aattelin tänään itse kotona kokeilla, saanko selvästi kuulumaan molemmat. Terkka tietenkin Un on ammattilainen ja tottunut paljon kuuntelemaan niitä, sanoi että oppii vielä ihan kuuntelemallakin erottamaan ne toisistaan :happy:
Mä tunnen toisaalta liikkeetkin jo hyvin selkeästi, varsinkin ruokailun jälkeen myllääminen alkaa. Joko sä tunnet liikkeitä? Mitkä viikot sulla on meneillään?
 
Heh, naurattaa mite
Kokeilin äsken täydellä rakolla ja sain äänet kuuluviin :Heartbigred:happy093:Heartbigred Helpottaa taas, kun oireitten lieventymisen takia ehdin jo murehtia, että siellä ei olekaan enää elämää. Kyllä toi kotidoppler taitaa olla hintansa väärti :)
Oliko sulla rakko ihan niin täynnä, et oli ns. vessahädän tunne?
 
Heh, naurattaa mite

Oliko sulla rakko ihan niin täynnä, et oli ns. vessahädän tunne?

Joo just silleen et tekis jo mieli mennä vessaan, mut ei kuitenkaan ihan mikään pakottava tarve vielä.
 
Mä en osannut itse kotona erottaa vauvojen sydänääniä toisistaan mutta kun neuvolassa keskiviikkona terkka kuunteli, sanoi hän niiden erottuvan sykkeen eroina, esim. Mulla toisella oli syke 155 ja toisella 147 ja ne oli melko tasaiset. Lisäksi toinen kuului selkeästi oikealta ja toinen vasemmalta vaikkei väli ollut mikä suuren suuri :grin
Aattelin tänään itse kotona kokeilla, saanko selvästi kuulumaan molemmat. Terkka tietenkin Un on ammattilainen ja tottunut paljon kuuntelemaan niitä, sanoi että oppii vielä ihan kuuntelemallakin erottamaan ne toisistaan :happy:
Mä tunnen toisaalta liikkeetkin jo hyvin selkeästi, varsinkin ruokailun jälkeen myllääminen alkaa. Joko sä tunnet liikkeitä? Mitkä viikot sulla on meneillään?
Mulla on 11+4 tällä hetkellä. En kyllä tunne vielä mitään liikettä tms. Huono olo vaan vaivaa edelleen :shifty: Mitkä viikot sulla ja onko maha jo alkanut kasvaa?
 
Mulla on 11+4 tällä hetkellä. En kyllä tunne vielä mitään liikettä tms. Huono olo vaan vaivaa edelleen :shifty: Mitkä viikot sulla ja onko maha jo alkanut kasvaa?

Mulla on nyt 13+1 ja liikkeitä olen tuntenut ehket nyt noin reilun viikon. Ekan kerran tunsin juuri, kun doplerilla sydänääniä haeskelin ja hämmästyin kyllä kovasti. Mulla kun on vielä istukka edessä ja edellisessä raskaudessa tunsin vasta joskus 20+ viikolla niin en yhtään osannut odottaa näin aikaisin. Varmaan se vaikuttaa, että siellä kaksi on. Yhtään en valita, on se hipsutus vaan niin ihanaa :Heartred
Maha on ruvennut jo kasvamaan, vaikkei nyt mikään valtava vielä ole mutta kutakuinkin samankokoinen kun mulla oli noin 20 vkolla tytöstä. Laitanpa vaikka vielä kuvan :happy:
 

Liitteet

  • IMG_20190830_095213.jpg
    IMG_20190830_095213.jpg
    25.1 KB · Katsottu: 36
16+0 sain itse kuunneltua vauvan sydänäänet ensimmäisen kerran. Neuvolassa toki ovat saaneet jo aiemmin. Hetken meni pidempään kotona. Mahdollista kyllä, että olen yrittänyt väärästä kohtaa tai aika vain ei ollut otollinen vielä. Olisin mä varmaan selvinnyt ilman doppleriakin, kun niin tiiviisti seurataan ja ultraustakin on useammin.
 
Hommasin tommosen, kun halvalla sain ja eteen tuli. Meni kyllä eilen aika kauan aikaa, että sain oletetusti sikiön sykkeen kuuluviin. Ihan hauska vehje muttei nyt varmaan jatkuvasti tule kuitenkaan kuunneltua... Rv 16.
 
Ei varmana ollutkaan edes sikiön syke, vaan oma ^ :grin Meni jonkun aikaa, että opin etsimällä löytämään niitä pienen sykkeitä. Kova laukka kuului tänään tosi alhaalla, ihan tuolla sektioarven liepeillä.
 
Tyyppi hengaa aika lailla jatkuvasti ihan tuolla alhaalla, joten sykkeet kuuluu sieltä. Ihan kiva nyt tämä doppler, ei oltaisi neuvolassakaan saatu sykkeitä kuuluviin, ellen olisi ilmoittanut tän hengaavan ihan tuolla sektioarven kohdilla.
 
Takaisin
Top