Kosmetiikka raskausaikana.

Coda

Näppärä viestien naputtelija
Helmikuiset 2021
Hiuslakat, meikit, dödöt, ihonhoitotuotteet ym.
Jos käytätte, kiinnitättekö huomiota ainesosiin?
Entä luonnonkosmetiikka?

Mä oon itse niiiiin hiuslakkariippuvainen, ja nyt vähän epäilyttää, voiko huoletta käyttää.
 
Mä käytän meikkiä, dödöä, kynsilakkaa ja muotovaahtoa ihan normaalisti. Ainoa mitä tietoisesti vältän raskausaikana on hiusten värjäys. Aerosoleja en käytä muutenkaan ja suosin luonnonkosmetiikkaa.
 
En värjää hiuksia, mutta muuten samoja tuotteita kuin ennenkin.
 
En ole osannut ajatella kosmetiikkaa näin.. Onko jotain suosituksia mitä ei kannattaisi käyttää? Mulla osa luonnonkosmetiikkaa, muita varmaan enemmän. Hiukset taisin kerran värjätä edellisen raskauden aikana.
 
Mie en oo värjänny hiuksia moneen vuoteen, ihan omalla värillä mennään. Meikkiä käytän nykyään myös tosi vähän, lähinnä peitän tummat silmänaluset ja satunnaiset näppylät. Juhliin yms. tykkään laittautua sitten enemmän :happy: Hiuslakkaa ja rakennesuihketta käytän viikoittain. Päivittäin käytän esim. kasvoille puhdistustuotteita ja voiteita + perusvoidetta. Käytössä ihan normaalia sekä luonnonkosmetiikkaa.
 
Mä käytän ihan normaalisti kosmetiikkaa raskausaikana. Värjäytän myös kampaajalla hiuksia mutta harvemmin. Pyrin siihen että pitkälti menis vaan sävytyksellä kun hiukset on melko lähellä nyt omaa väriä.
 
Mä oon kans käyttäny kosmetiikkaa muuten ihan normaalisti mutta hiustenvärjäystä oon aina vähentäny raskauden ajaksi. Alkuraskaudessa en värjää ollenkaan ja sit mahdollisimman vähän, ehkä se pari värjäyskertaa tulee raskauden aikana.
Ja kotona tässä nyt on vielä kuopuksen kanssa niin vähissä on kyllä meikkaamiset ja hiuksenlaitot muutenkin, meikittömänä ja tukka sotkunutturalla tulee viiletettyä pääasiassa :grin
 
Kosmetiikkaa käytän normaalisti, käytän vaan tiettyä merkkiä. Hiuksia sävytän korkeintaan colourmaskeilla.
 
Käytän luonnonkosmetiikkaa hiuksissa kokonaan ja käyn ekokampaajalla, joten sitä ei sillain tarvi miettiä. Meikkiä kuluu tuskin lainkaan, joten se vähä ei vauvaa varmaan haittaa :)
 
Aion myös normaaliin tapaan käyttää. En kyllä ole mikään suurkuluttuja. Hiuksiin ehkä laitan raitoja, pitää sitä vielä miettiä :)
 
Aurinkorasvalla on kyllä pakko läträillä nyt näillä keleillä...palan aika helposti ja käytän lasten kanssa samaa rasvaa jossa on 50 suojakerroin. Taitaa olla joku Nivean Sensitive lapsille tarkoitettu suihkepullo. Tän vois kyllä vaihtaa nyt johonkin luonnonkosmetiikan fysikaaliseen vaihtoehtoon :think005
 
Mä oon kahden edellisen raskauden jäljiltä muuttunut niin viherhipiksi, etten enää käytä muuta kuin luonnonkosmetiikkaa ja fysikaalista aurinkosuojaa.
 
Vähemmän käytän aina raskausaikana. Hiuksia värjään pari-kolme kertaa raskausaikana ja kynsilakkaa ja hiuslakkaa en halua käyttää pahemmin. Käytän lähinnä luonnonkosmetiikkaa niin sinänsä ei haittaa :-)
 
Aion käyttää ihan normitapaan kosmetiikkaa mitä ennenki. Meikkaan kyllä melkeen joka päivä, ainaki työpäivinä, mutta käytän vaan meikkivoidetta, puuteria ja ripsaria. Kesällä pelkästään ripsaria ja sävyttävää kasvovoidetta. Dödöä käytän, pakkoki, en halua haista pahalta. Hiuslakkaa harvoin laitan, samoin hajuvettä ku töissä ei mieluiten saa käyttää hajusteita. Tän kuun lopussa meen värjään hiukset, mutta sitte tulee pidempi tauko, hiustenvärjäystä oon aina vähentäny raskausaikana. Kynsilakkaa käytän normi tapaan, eli sormissa hyvin harvoin koska töissä ei saa olla, varpaissa taas on aina lakkaa.
Luonnonkosmetiikkaa oon kokeillu, mutta ainakan ne tuotteet mitä kokeilin, ei sovi mun iholle. Tulee hirveesti näppyjä ja kirvelee ihan älyttömästi.
 
No sen verran oon miettinyt, että käytän alumiinitonta deodoranttia. Tukka on vaan omana itsenään ilman värjäystä, oon tyytyväinen omaan väriin :happy: Kasvo- ja ihovoiteena käytän kookosöljyä. Meikkiä sen verran käytän, että silmänaluset vaalennan, laitan ripsiväriä ja laineria. Se mikä jää iholle, on luonnonkosmetiikkaa. Pahin syntini on kulmien satunnainen värjäys. Ne vaan on niin vaaleat.. Tää on paha :smiley-ashamed008 Tästä dilemmasta en oikein meinaa päästä eroon.
 
No sen verran oon miettinyt, että käytän alumiinitonta deodoranttia. Tukka on vaan omana itsenään ilman värjäystä, oon tyytyväinen omaan väriin :happy: Kasvo- ja ihovoiteena käytän kookosöljyä. Meikkiä sen verran käytän, että silmänaluset vaalennan, laitan ripsiväriä ja laineria. Se mikä jää iholle, on luonnonkosmetiikkaa. Pahin syntini on kulmien satunnainen värjäys. Ne vaan on niin vaaleat.. Tää on paha :smiley-ashamed008 Tästä dilemmasta en oikein meinaa päästä eroon.
Oisko ehdotuksia hyvistä tehokkaista alumiinitomista deodoranteista?
 
Oisko ehdotuksia hyvistä tehokkaista alumiinitomista deodoranteista?


Nämä. On toki deodoranteiksi tyyriitä, mutta ovat myös toimivia. Jos mahdollista, kannattaa käydä etukäteen nuuhimassa, koska noissa osassa on raskaana olevan nenään melko voimakas tuoksu. Ite tykkäsin hiili-magnesiumista, jonka tuoksu on tosi neutraali. "Tykkäsin" imperfektissä sen takia, että aikani käytettyäni noita dödöjä pystyin lopettamaan deodorantin käytön kokonaan.
 
Nämä. On toki deodoranteiksi tyyriitä, mutta ovat myös toimivia. Jos mahdollista, kannattaa käydä etukäteen nuuhimassa, koska noissa osassa on raskaana olevan nenään melko voimakas tuoksu. Ite tykkäsin hiili-magnesiumista, jonka tuoksu on tosi neutraali. "Tykkäsin" imperfektissä sen takia, että aikani käytettyäni noita dödöjä pystyin lopettamaan deodorantin käytön kokonaan.
Kiitos :happy:
 
Mä käytän varmaan aika normaaliin tapaan, meikkaan aika vähän muutenkin (työpäivinä meikkipuuteri ja ripsari lähinnä). Hiustenvärjäys on kyllä ongelma, ei pysty juurikasvun takia olemaan kokonaan värjäämättä mitenkään.. pitää miettiä mitä teen. Voi olla että juurikasvun laitan ihan normaalisti myös, koska muuten on niin epäsiistin näkönen ja oon asiakaspalvelutöissä kuitenki. :rolleyes:
 
Meikkaan tosi harvoin, hiuksia en enää värjää, ja kaikki pesuaineet yms on luonnonkosmetiikkaa. Ja kun joskus meikkaan, se tarkoittaa ihan maksimissaan ripsiväriä ja kulmaväriä.
Ennen esikoisen odotusta värjäsin hiuksia jatkuvasti, käytin päivittäin meikkiä ja lakkasin kynsiä. Nyt kesällä lakkaan paristi varpaiden kynnet kyllä, koska tykkään niin älyttömästi ehostautua edes sen verran sitten ei onneksi enää tarvitsekaan :)
 
Takaisin
Top