Kosmetiikka raskausaikana

Mitä olette mieltä uv-kovetteisista geelilakkauksista? Minulla on tosi huonot kynnet luonnostaan ja olen käyttänyt kynsilakkaa varhaisteinistä asti, kunnes pari vuotta sitten aloin käydä kosmetologilla ottamassa tuon kestolakkauksen, mikä pelastus! Noissa ei pitäisi olla esim. formaldehydiä tms. mutta lähinnä mietityttää vanhojen poisviilauksessa ympärillä leijuva hiukkaspöly, jota väkisinkin hengittää. Viimeksi kävin plussauspäivänä huollossa ja kohta pitäisi taas. Pitäisikö luopua? Olen siis ollut omilla paljailla kynsilläni päivää pitempään viimeksi tyyliin 20 vuotta sitten. Ei se ongelma ole, mutta en löydä tietoa tästä mistään. Ainoastaan rakennekynsistä, jotka ovat kai nounou.

Muistaakseni jostain luin deodorantin alumiinin olevan paha juttu... Mutta alumiinittomana en meinaa löytää. Mitä te käytätte?

Hiusten värjäyksestä en osaa sanoa muuta kuin että minä lopetin vaan. :hilarious:

Mä käytän luonnonkosmetiikan dödöjä. Mulle paras on ollut Nelumbon voidedeo. Tilaan sitä Greendealista. Siellä myös muitakin vaihtoehtoja :)

Mitä olette mieltä uv-kovetteisista geelilakkauksista? Minulla on tosi huonot kynnet luonnostaan ja olen käyttänyt kynsilakkaa varhaisteinistä asti, kunnes pari vuotta sitten aloin käydä kosmetologilla ottamassa tuon kestolakkauksen, mikä pelastus! Noissa ei pitäisi olla esim. formaldehydiä tms. mutta lähinnä mietityttää vanhojen poisviilauksessa ympärillä leijuva hiukkaspöly, jota väkisinkin hengittää. Viimeksi kävin plussauspäivänä huollossa ja kohta pitäisi taas. Pitäisikö luopua? Olen siis ollut omilla paljailla kynsilläni päivää pitempään viimeksi tyyliin 20 vuotta sitten. Ei se ongelma ole, mutta en löydä tietoa tästä mistään. Ainoastaan rakennekynsistä, jotka ovat kai nounou.

Mulla on ollut rakennekynnet/ oman kynnen vahvistukset (geelit) vuosikausia, ja asiaa selvitettyäni ja alkupaniikista päästyäni pidän nyt raskausaikanakin, ainakin alkupuolella. Akryyli-rakennekynsiä ei suositella, mutta geeleistä useimmat on ymmärtääkseni turvallisia. Selvitin paitsi netistä, myös omalta todella ammattitaitoiselta kynsiteknikoltani asiaa, ja hän sanoi että heillä käytettävät geeliaineet ovat kaikki EU:n edellyttämien tutkimusten mukaan turvallisia myös raskaana ollessa. Haitta geeleistä/akryyleissä on tosiaan se pölyn hengittäminen tekovaiheessa sekä mahdollinen allergisoituminen. Oon ymmärtänyt, että tuon allergisoinnin takia akryylikynnet on haitallisemmat raskausaikana, koska ne aineet allergisoi herkemmin. Geeli puolestaan yleisesti on hyvin siedetty. Mun käyttämässä kynsipaikassa on nykyään tehdessä aina sellaiset imuripöydät, joten pölyä yms. ei tule hengitykseenkään kuin ehkä ihan minimaalisesti. Neuvolastakin kysyin ja todettiin, että aineiden ollessa turvallisia ei kannata ottaa tästä stressiä. Loppuvaiheessa hyvä luopua, ettei synnärillä olisi kynsissä aineita :)

Takaisin