Kosmetiikka, kemikaalit yms. käyttö raskausaikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hannietta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja botoxit jätän nyt luonnollisesti ottamatta raskaus- ja imetysaikana 🙈 Se on varmaan vaikeinta, inhoan tota keskelle otsaa muodostuvaa ryppyä jos otsalihakset ei oo lamaantuneena, tekee päänsärkyäkin 😅 mulla on siis migreenin takia toi botox käytössä, se varmasti nyt taas pahenee...
Mulle neurologi on sanonut että botoxia voi nykytietämyksen mukaan käyttää raskaanakin jos tarvis, tää tieto muuttunut muutama vuosi sitten. Mulla käytössä vaikeeseen migreeniin. Se molekyyli on sen kokoinen ettei läpöise istukkaa.

Mulle neurologi on sanonut että botoxia voi nykytietämyksen mukaan käyttää raskaanakin jos tarvis, tää tieto muuttunut muutama vuosi sitten. Mulla käytössä vaikeeseen migreeniin. Se molekyyli on sen kokoinen ettei läpöise istukkaa.
Okei! No pitää sit harkita, koska lääkevaihtoehdotkin on huonoja. Viimeks tais kyllä ekan trimesterin jälkeen olla aika migreenitöntä, mulla liittyy aika vahvasti kuukautiskiertoon!

Mä käytän normisti kaikkea muuta paitsi hajuvettä. Alkoi omaan nenään tuoksumaan nimittäin pahalta ja liian tujulta. Dödön myös vaihdoin pois suihkutettavasta, kun tuoksui liikaa 😅
Hiukset värjään kampaajalla suoravärillä (elumen) ilman hapetteita, niin uskallan normisti hiuksiakin ehostaa 😊

Meikkasin ennen raskautta noin kerran puolessa vuodessa. Deodoranttia käytän edelleen ja naamarasvoja. Hiukset pesen myös normaalisti edelleen. Meikkaamista haluan välttää raskauden ajan jatkossakin enkä oikein hiuksiakaan uskalla värjätä.

Itse en ole missään raskaudessa vältellyt muuta kuin hiusten värjäystä. Tässäkin raskaudessa aion käyttää normaalisti kaikkea. Nyt alkuraskaus toki mennyt ilman mitään kun ollut vain vuodepotilaana. Heti kun liikkeelle pääsen niin alan taas meikkaamaan. Hajusteet varmaan vähenee näillä näkymin kun hajut muutenkin nyt aiheuttaa pään särkyä.

Itse en ole missään raskaudessa vältellyt muuta kuin hiusten värjäystä. Tässäkin raskaudessa aion käyttää normaalisti kaikkea. Nyt alkuraskaus toki mennyt ilman mitään kun ollut vain vuodepotilaana. Heti kun liikkeelle pääsen niin alan taas meikkaamaan. Hajusteet varmaan vähenee näillä näkymin kun hajut muutenkin nyt aiheuttaa pään särkyä.
Pakko kysästä, että eikö näy ihossa? Mulla tasasin väliajoin hormonifinniä otsassa ja sikskin koitan välttää ite. Vaikutuksista löytyy hirveesti kaikkea netin täydeltä mutta mun mielestä ei mitään kauhean vakuuttavaa tai hälyttävää. Jos on joku kevyt cc voide tms mitä haluat suositella niin ottaisin mielelläni vinkkiä vastaan. Kiusallinen ongelmahan tämä on.

Pakko kysästä, että eikö näy ihossa? Mulla tasasin väliajoin hormonifinniä otsassa ja sikskin koitan välttää ite. Vaikutuksista löytyy hirveesti kaikkea netin täydeltä mutta mun mielestä ei mitään kauhean vakuuttavaa tai hälyttävää. Jos on joku kevyt cc voide tms mitä haluat suositella niin ottaisin mielelläni vinkkiä vastaan. Kiusallinen ongelmahan tämä on.
Ei mulla ole ikinä tullut mitään. Edellisestä raskaudesta toki jo vuosia aikaa, eihän sitä tiedä miten tämän kanssa käy. En kylläkään meikkaa kovin raskaasti koskaan, aika kevyt meikki muutenkin.

Ei mulla ole ikinä tullut mitään. Edellisestä raskaudesta toki jo vuosia aikaa, eihän sitä tiedä miten tämän kanssa käy. En kylläkään meikkaa kovin raskaasti koskaan, aika kevyt meikki muutenkin.
Ei mullakaan meikistä ne tuu mutta ois kiva saada välillä piiloon jollain hengittävällä mömmöllä.☺️

Takaisin