Koska kevät saa tulla?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kun täällä etelässä on lumet sulamassa tuli mieleen: koska kevät saa sinun mielestäsi tulla? Tai missä vaiheessa alat kaivata sitä?

Itse hyväksyn kohtaloni kevään tullessa näin helmikuun lopussa. Varsinkin kun on kuitenkin ollut kunnon talvi. Jos ei olisi ollut lumista talvea ollenkaan tai kevät tulisi tätä aiemmin se harmittaisi. Toisaalta en valittaisi vaikka koko maaliskuun olisi lunta. Huhtikuussa sitä alkaa jo lumi tökkiä. Jep, olen talvi- ihminen. 😁❄️ Tosin tuo +-2 astetta ja märkää on missä tahansa kuussa ankeaa. Tulisi nyt sitten kunnolla lämmin, kun kerran plussalle meni.

Kyllähän se alkaa jo keväiseltä tuntumaan, myös näin pohjois-pohjanmaalla. Mun mielestä valon määrä ja aurinko saa kevään tuntua. Vaikka tammikuu ois lämmin ja lumeton niin ei se keväälle tunnu 😂 odotan kyllä jo kevään tuloa. Maaliskuu voi olla loskineen vähän ikävää, mutta huhtikuun keleistä monesti jo tykkään, vaikka silloinkin monesti vielä lunta on, mutta jalkakäytävät jo kuivat.

Maaliskuun puolivälissä sitä alkaa mieli haikailla jo kevättä 😄 että eipä tämä enteilevä kevät ole tuota omaa ajatuskuvaa kuin pari viikkoa edellä. Tämä muutosaika vain on aina vähän kurja. Haikeutta sen väistyvän talven suhteen, ärsytystä liukkaista teistä ja märistä vaatteista, ja vielä jännitystä siitä alkaako kevät suosiolla kerrasta vai tuleeko monta takatalvea.

Nyt kun tuo lumi alkoi sulaa, niin saisi sulaa vauhdilla tiet kuntoon. Järkyttävän liukasta ja vetistä, kun ei vesikään välttämättä minnekään pääse. 🙈

Noin yleisesti, maalis-huhtikuussa olisi kiva, jos alkaisi, itsellä kuitenkin taas kesän kasvukausi edessä, jos kevät tuo lämpöä vähän aiemmin, niin saa kasvitkin ulos aiemmin.
Mieluummin kuitenkin vähän vaikka viivästyy, jos vaan takaa sen kivemman kesäsään. Viime vuosi oli kasvatuksen kannalta aika luokattoman huono..

Takaisin