Koska kerrotte muille raskaudesta?

Minnamaaria

Oman äänensä löytänyt
Näin ensikertalaisena kiinnostaa miten muut aikovat tämän dilemman ratkaista :Slightly Smiling Face:

Me ajateltiin odottaa h12 asti ekojen sikiöseulojen tulokset ennen kuin kerrotaan läheisille ja perheelle. Itse olen siskolle, yhdelle kaverille ja toki miehelle kertonut. Harrastan tanssia jota ajattelin voinnin mukaan jatkaa raskausaikanakin mutta kevyemmin, joten opettajalle laitan ennen kevätkauden alkua vielä sähköpostia että on tietoinen miksi teen liikeradat vajaina.

Mä kerroin heti plussan jälkeen mun siskolle. Ehkä yhelle ystävälle voisin kertoo kans jo kun vaan nähään. Perheelle (vanhemmat, sisarukset) kerrotaan varmaan varhaisultran jälkeen ja muille varmaan kans sitten nt-ultran jälkeen.

Töissä haluisin pitkittää mahdollisimman pitkälle, mutta riippuu vähän miten saa ultria yms varattua, että onko helpompi vaan kertoa mahd pian ja saa sit käytyä työajalla kaikki neuvolat, ultrat yms😊

Itse kerroin tottakai asianosaiselle toisella puolen maata joululomailevalle avopuolisolleni heti 🥰 ja pian myös kälylleni jonka kanssa näistä asioista on helppo ja luontevaa jutella ja joka on ollut aikaisemminkin tukena. Hyvälle ystävälle ajattelin kertoa ihan piakkoin, omat vanhemmat saavat vielä odottaa tietoa ainakin yli NT-ultran, jos sinne asti päästään.

Kerroin lähimmille ystäville (7kpl) ja äidille aika lailla heti. Ystäville, koska oon puhunut tästä kolmannesta heille varsinkin kun sain gyneltä huonon ennusteen 3kk sitten. Äidille ihan käytännön syistä koska tulee hoitamaan muita lapsia raskauteen liittyvien neuvoloiden ajaksi. Muille läheisille kerrotaan niptin ja nt-ultran jälkeen jos ja kun ne ovat normaalit eli joskus viikolla 12-13. Töissä rakenneultran jälkeen eli noin rv 21 paitsi jos joku huomaa jo mahan kasvusta niin ehkä jo sitten. Kolmas raskaus niin maha todnäk iso jo aikaisin:D

@Minnamaaria mikä on sellainen tanssi jota ei alkuraskaudessa voi harrastaa ihan normaalisti?

@Pikkutytöt Itämainen. Voi varmaan tanssia normaalisti, mutta huomaan jo jumpatessa että terävät liikkeet ja äärikierrot tuntuu alavatsassa ilkeiltä niin en niitä ajattele tehdä 😄 Tanssin siis aika tavoitteellisesti ja esiinnyn, niin mielelläni varoitan jo hyvissä ajoin opea etten ole keväällä esiintymässä niin tietää miksi himmailen treenit.

Mä kerroin heti kahdelle ystävälle, muille ehkä rakenneultran jälkeen. Luotto raskauteen näin alussa nolla kkm takia ja menee varmasti taas pitkälle raskautta että uskallan edes vähän uskoa et kaikki menee hyvin jos sinne asti päästään.

@Pikkutytöt Itämainen. Voi varmaan tanssia normaalisti, mutta huomaan jo jumpatessa että terävät liikkeet ja äärikierrot tuntuu alavatsassa ilkeiltä niin en niitä ajattele tehdä 😄 Tanssin siis aika tavoitteellisesti ja esiinnyn, niin mielelläni varoitan jo hyvissä ajoin opea etten ole keväällä esiintymässä niin tietää miksi himmailen treenit.
No sit kyl kandee todellakin ottaa varovasti jos nyt jo liikkeet aiheuttaa kipua. Mistäköhän se johtuu, onkohan se jotain kohdun kasvamiseen liittyvää? Toivottavasti pystyt kuitenkin jatkamaan sitä tanssia/muuta liikuntaa ettei kivut ala estämään. Mä oon suunnitellut että kävisin 2xvko jumpassa nyt keväällä. Toki loppukeväästä joutuu kaikki vatsalihasliikkeet tekee muokattuna. Tästähän vois alottaa uuden ketjunkin!

Takaisin