Korvike äidit

Anis81

Näppärä viestien naputtelija
Joulumammat 2016
Ketju äideille mitkä joutuu syystä tai toisesta käyttään korviketta imetyksen sijasta.

Meillä menee kolmas vauva korvikkeilla kun yksinkertaisesti imetys ei onnistu multa. Nyt ehkä on kaikists eniten harmittanut tän kolmannen kohdalla ettei imetys onnistu, olisin niin halunnut sen onnistuvan.
 
Anis81, eikö sulla nouse maito ollenkaan vai mistä kiikastaa ? Meiän poikakin ollut korvikkeella alusta lähtien, kun sektiolla syntyi. Osittaisimetin 6 viikkoa silloin loppui maidon tulo. Oletko hakenut tukea imetyksen tuesta tai neuvolasta ?
 
Mulla on monen asian summa, miksi ei imetys onnistu. Ekan kohalla jouduin kuukaudeks sairaalaan jossa loppui maidontulo ja en saanut siis vauvaa sinne mukaan, kun eka olin teholla ja sitten keuhko-osastolla ja lopun neurologisella. Toisesta ei elimistö ollut toipunu täysin ja sen takia ei tullut maitoa yhtään tippaakaan ja tää viiminen ei suostunut oleen rinnalla ja yritin pumppailla, mut mut se vähäinenkin maidontuotanto loppui todella nopeeta. Mulla on myös sisäänpäin kääntyneet nännit, että apuna oli rintakumit.
 
Mullakin oli rintakumit tai niillä imetin sen 6 viikkoa. Voi olla, että poika olisi siinä vaiheessa osannut imeä suoraan rinnasta. Mulla matalat rinnanpäät. Tsemppiä imetyksen onnistumiseen ! Jos ei onnistu, niin kasvaahan vauvat korvikkeellakin.
 
Kaikilla ei tule maitoa edes siinä tilanteessa, ettei synnytyksessä ja raskaudessa ole mitään vastoinkäymisiä. Meillä on kaikilla vartalossamme omat pienet ongelmamme, ja jollain se ongelmakohta voi olla huonosti toimivat rinnat. Onhan niitä hyviä ja huonoja lypsylehmiäkin, eikä sillekään mahda yhtään mitään. Onneksi on korvike, ja sillä lapset kasvavat ihan yhtä hyvin.
 
Korviketta täälläkin tarjottu 2vk iästä asti. Alkuun maitoa tuli reippaasti, mutta toisella viikolla alkoi tuotanto loppumaan, vaikka pumppasin jopa yöllä. Lopuksi tuli n.10ml vuorokaudessa, joten lopetin pumppaamisen kokonaan. En tiedä, miksi imetys ei onnistunut, ja jo sairaalassa siirryttiin pulloon. Kotona kokeilin imetystä, mutta siitä ei tullut mitään.
 
Täällä myös kolmen korvikelapsen äiti. Kahelle ekalle olen pumpannut maidon noin ekan kuukauden ja antanut korviketta lisäksi, kolmas pelkällä korvikkeella koska rintojen pienennysleikkaus oli tuhonnut osittain maitotiehyt ja maidon noustessa makasin muutaman päivän kuumeessa. Yritin pumpata maitoa, terveistä osista sain muutaman pisaran pihalle ja pakkautuneet kohdat pahenivat entisestään kun maito ei päässyt ulos. Eikun lääkkeet naamaan että sai tuotannon loppumaan ja siitä viisastuneena ensi kerralla otan estolääkkeet jo sairaalassa.
 
Meillä mentiin osittaisimetyksellä n. 1,5 kk ja sitten sai pelkkää korviketta. Multa ei juurikaan tullut maitoa eikä maidontuotanto kiihtynyt. Apua ja tukea sain sekä kaikkea mahdollista yritettiin joten siitä se ei ollut kiinni. Mun äidillä oli sama juttu eli maitoa tuli vähän ja aika pian maidontulo loppui kokonaan...
 
Takaisin
Top