Koronavirus ja raskaus

Blueberry17

Puuhakas puhuja
Tammimammat 2017
Eloäidit 2020
Olikohan tästä jo keskustelua jossain...? Huolestuttaako ketään muuta tuo koronavirus? Tiedetäänkö siitä mitä se voi aiheuttaa raskaana olevalle tai sikiölle? Jossain kerrottiin että loppuraskaudessa ei aiheuta mitään ongelmia, mutta... Mitäs alku tai keskivaiheilla. Nyt kun se näyttää leviävän vähän joka puolella, oon alkanut miettiä mitä jos itse sen saa. Mitä vauvalle käy... :nailbiting: tai isommille lapsille...
 
Kyllähän se jollain tasolla huolestuttaa, mutta pyrin suhtautumaan rauhallisesti ja ihan käsihygieniaa tehostamalla. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, ei tässä oikein muu auta.
 
Mä en täällä kotosuomessa vielä oikeen osaa pelätä, mutta näillä näkymin huhtikuulle suunniteltu New Yorkin reissu jää tekemättä ihan vaan viruksen takia :sorry: Meille tuli töissäkin aika radikaalit ohjeet viruksen varalta niin tuli sellainen olo ettei tässä ehkä nyt kannata leikkiä tulella.
 
Moikka, mietin just eilen samaa, että jos arpaonni osuisi omalle kohdalle, niin onko sikiö vaarassa :confused005 ei mua muuten tuo oikein jaksa huolettaa :)
 
Joo, turhaahan se huolehtiminen tavallaan on, kun ei juurikaan pysty vaikuttamaan tuohon leviämiseen. Käsiä vaan pestävä huolella. Meillä on huhtikuun alkuun kans matka Kanarialle varattuna ja mietityttää kovasti uskaltaako sinne lähteä. Vaikka toisaaltahan sen voisi yhtä lailla saada Suomessa, kun paljon julkista liikennettä käytetään ja pääkaupunkiseudulla asutaan.
Onnistuuko teillä Niittipyssy matkan peruuttaminen helposti?
 
Ei olla varattu vielä mitään, eli taloudellisia vahinkoja ei tule vaikka pysyttäisiin kotona :)

Harmittaa vaan kun olisi aikalailla viimeinen mahis reissata "helposti" vain yhden lapsen kanssa niin tämä epidemia tuli vähän ikävään kohtaan :facepalm:
 
Eipa tuo huoleta, itse minimoin isommat kokoontumiset ja markettikaynnit kun taalla ei ole varusteita sairaalassa edes henkilokunnalla (olen kaynyt teholla vierailulla eika se ollut teho-osastoa nahnytkaan eika hoitajilla ollut asuja). Oma ja perheen hygienia on se mihin panostaa.
 
Takaisin
Top