Koronatesti

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko käyneet? Miten meni? Kuinka pian pääsitte testiin, entä kauanko meni tuloksen saamiseen? Oliko positiivinen vai negatiivinen?

Mitä mieltä olette muuten testauksesta? Uskallatteko luottaa testiin? Pääseekö testiin tarpeeksi helposti?
 
Esikoiselle tehtii pari päivää sitten testi. Soitin siis maanantaina, testiin päästiin samana päivänä ja vastaus tuli seuraavana päivänä. Tulos negatiivinen. Tämä Varsinais-Suomessa.

Kyllä tämä minusta on aika tehokasta. Sisko kävi testissä pari viikkoa sitten. Silloin tulosta joutui odottamaa kolme päivää.
 
Lapset käynyt pari kertaa ja mies kerran.
Ekan kerran heinakuun alussa, piti odottaa että 2vrk on ollut oireita ja sitten testiin, tulos tuli seuraavana aamuna.
Seuraava testi elokuun alussa, sama 2vrk odotus, mutta nyt tuloksessa kesti 5vrk.
Mies kävi elokuun puolivälissä, 4vrk piti odottaa testiin pääsyä ja 5vrk tuloksia.
Kaikilla negaa ollut.
Testiin pääsee suht helposti, mutta meillä ainakin vain Drive In testausta tarjottu 30km päästä. Itsellä ei autoa, ja taksia ei suositella, joten mies joutunut ottamaan aina puoli päivää ylimääräistä vapaata, että saa lapset käytettyä siellä.
Uusimaa
 
meillä jokainen perheenjäsen on käynyt kerran. (yksityisellä) testiin on päässyt samana päivänä ja tuloksissa on mennyt 1-1,5 päivää. viimeksi onneksi tuli se liennytys, että riittää yhden perheenjäsenen testaaminen jos kaikki sairastuneet samaan aikaan. ens kerralla ei tartte sitten kaikkien käydä.
 
Meille tuli hoidosta flunssaa, soitin ja kysyin testiin pääsyä, mutta sanottiin ettei tarvitse testata tässä tapauksessa. Syynä se, ettei täällä ole paljoakaan esiintynyt koronaa emmekä ole tiedettävästi altistuneita. Kuulemma erittäin todennäköisesti pelkkä flunssa. Selvä pyy. Vaikutti kyllä olleen pelkkä flunssa, mutta olisin ihan mielelläni tiennyt varmaksi.
 
Lapselta on otettu koronatesti sairaalajakson aikana. Muihin kokeisiin verrattuna testin ottaminen sujui helposti eikä lapsi itkenyt yhtään.

Mies kävi koronatestissä loppukesällä, sai ajan seuraavalle päivälle ja tuloksessa kesti pari päivää.

Itse en ole sairastanut vielä mitään, että olisi ollut tarpeen pyrkiä testiin.
 
Olen ollut jo kolme kertaa, kaikki negatiivisia. Testiin pääsee tosi nopeasti (ainakin täällä päin Varsinais-Suomea); joka kerta olen päässyt muutaman tunnin päästä soitosta. Ekalla kerralla tulos tuli alle vuorokaudessa, tokalla kerralla meni 3 vrk ja kolmannella reilu vuorokausi.

Eihän se testaus mukavalta tunnu, mutta on hyvä että testataan herkästi. Luotan kyllä testiin, kunhan se vain otetaan oikea-aikaisesti.
 
Me emme ole päässeet/menneet testiin, koska flunssa tuli esikoisen hoitopaikasta, ja hänellä ”oire”, eli pelkkä nuha, kesti jopa hurjat 3 päivää.

PK-seutu on niin ruuhkainen edelleen, ettei testiä ei edes suositeltu, koska emme olleet matkustaneet tai käyneet missään kylässä. (Seuraava vapaa aika olisi ollut tuolloin 4 päivän päästä ja tulos saatavilla herran ties milloin)
 
Iski tännekin ihan kunnon syysflunssa tai sitten se korona. Siis itselleni, esikoinen on terve. Tein eilen omaolosta koronaoirearvion, joka kehotti ottamaan yhteyttä koronaneuvontaan ja menemään testiin. Omaolo kaatui kun yritin tunnistautua (sitäkin kauttahan pitäisi saada yhteyden ja ajanvarauksen), joten soitin tänään heti aamusta. Positiivisena yllätyksenä takaisinsoitto tuli jo yhdeksän jälkeen (elokuussa se tuli iltapäivällä). Testiajan sain huomisaamulle, kun kerroin oireista ja omaolon arviosta.
 
Kerran olen käynyt. Testiin pääsi samana päivänä ja tulos tuli seuraavana päivänä. Minun mielestä se näytteen ottaminen ei tuntunut niin pahalta, kuin ihmiset pelottelee, tietysti kokemus riippuu kuitenkin aina ihmisestä.
 
Esikoista käytin viikko sitten. Samana päivänä päästiin ja 2vrk sisään tuli vastaus (nega). En koronaa epäillytkään, mutta olin helpottunut. Oltiin reissussa edellisenö viikonloppuna ja käytiin Ruotsin puolella (ajettiin sillan yli, hetkeksi pysähdyttiin ja ulkoilutettiin koiraa, ei edes nähty yhtään ihmistä. Lisäksi käytiin Norjassa (ajettiin ja ihailtiin vuoria, kävästiin pikkukaupassa ostamassa juotavaa ja eväitä ja ajettiin takaisin Suomeen). Tämä tapahtui, kun matkustus rajoituksia oli lievennetty, mutta oli jotenkin syyllinen olo, vaikka koronan kannalta omassa lähikaupassa (Prisma) on varmasti vaarallisempaa.
 
Kerran olen käynyt. Testiin pääsi samana päivänä ja tulos tuli seuraavana päivänä. Minun mielestä se näytteen ottaminen ei tuntunut niin pahalta, kuin ihmiset pelottelee, tietysti kokemus riippuu kuitenkin aina ihmisestä.
Riippuu varmaan miten turvonneet ja kipeät limakalvot on. Joskus ne on lentsussa vähän aremmat.
 
Testissä käyty. Testi tehtiin tyksissä drive-in-testauksessa. Kokemus kai tämäkin käydä parkkihallissa testissä. Onneksi löytyi myös walk-in-kaista. Testaaminen ei sattunut, mutta tuntui ikävältä. Ärsytti myös kyynelkanavaa sen verran että seuraavaksi tuli vettä silmästä. Tulos tulee testaajan mukaan omakantaan 1-4 päivän päästä. Paitsi jos on positiivinen, silloin lääkäri soittaa.
 
Eilen täytin oirearvion ja kehotettiin käymään testissä. Sain varata ajan itse vapaina olevista, koko päivä oli tyhjää messukeskuksen drive in näytteenotossa. Testi oli nopea ja kutitti nenässä. Tuloksia odottelen, pitäisi tulla 3-4vrk kuluessa.
 
Takaisin
Top