Koronan vuoksi katkenneet hoidot, vapaa purnauskanava

Noaidi

Keskustelun kolmiottelija
Tammikuiset 2023
Nyt taitaa melko laajasti olla poliklinikat pysähdyksissä koronatilanteen vuoksi ja useat meistä ovat jääneet hoitojen kanssa odottelemaan tilanteen tasaantumista ja hoitojen jatkumista.

Vaikka varmasti kaikki ymmärrämme että korona on vakava asia joka menee kaikkien meidän hoitojen edelle, on meillä kuitenkin oikeus harmitella omaa tilannettamme ja hoitojen katkeamista määrittelemättömäksi ajaksi.

Siispä päätin luoda meille kaikille vapaan purnauskanavan riippumatta siitä, mitä hoitoa käymme kukin läpi. Tervetuloa siis vapaasti avautumaan ja ärsyyntymään.
Pidetään toinen toisemme pystyssä tämän koronapandemian keskellä. :Heartred
 
Aloittajana voin myös kirjoittaa ensimmäisen vastauksen. Meidän lähete ehti juuri saapua polille kun poli suljettiin koronan vuoksi. Eilen on ilmaantunut polin sivuille seuraava teksti:

---------------------------------------------------------
Tiedote 24.3.2020

Poliklinikan toiminta tauolla pandemiatilanteen vuoksi
Hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikan toiminta on ajettu alas vallitsevan pandemiatilanteen vuoksi. Henkilökuntamme työpanosta tarvitaan osana pandemian torjuntaa ja hoitoa.

Poliklinikan toiminta palautuu pandemiatilanteen päätyttyä. Emme valitettavasti osaa arvioida, koska tämä tapahtuu. Henkilöille, joista tulleen lähetteen käsittely on keskeytynyt pandemian vuoksi, lähetetään meiltä ajanvaraus, kun poliklinikan toiminta jatkuu.

Toivomme, että asiakkaamme pysyvät terveinä ja osallistuvat terveydenhuollon ponnistuksiin noudattamalla hallituksen linjauksia epidemian rajaamiseksi.

--------------------------------------------------------

Ärsyttäähän tämä, ehkä eniten jurppii just se kun ei voi tietää ennalta, kauanko tämä tilanne tällaisena pysyy. Nyt kun asia ei taas etene ollenkaan, tuntuu kuin omakin elämä pysähtyisi. Niin kiinni sitä on tässä touhussa..
 
Meidän IVF-suunnitteluaika odotetusti peruttiin, joten meidän hoidot jäi nyt sitten tähän. Kun tästä koronasta joskus päästään eteenpäin, arvioiden mukaan jonot tulevat olemaan sellaiset, että realistista (ellei jopa optimistista) olisi, että meidän vuoro oli noin 1,5 vuoden päästä (oletuksella, että tästä 6kk suunnitteluun, siitä 6kk jonojen purkua ja toinen mokoma odottelua). Silloin on todennäköisesti jo liian myöhäistä ihan senkin vuoksi, että aletaan olla liian vanhoja. Hoitotie on tähänkin asti ollut tosi raskas, en pysty kuvittelemaan tai halua, että elämä jatkuu näin vielä useita vuosia. Tiedän, etten pääse tästä koskaan kokonaan yli mutta kaipa se elämä jonkinlaisena jatkuu. Oon tosi surullinen, katkera ja ihan totaalisen tyhjä. :sad001
 
Meidän IVF-suunnitteluaika odotetusti peruttiin, joten meidän hoidot jäi nyt sitten tähän. Kun tästä koronasta joskus päästään eteenpäin, arvioiden mukaan jonot tulevat olemaan sellaiset, että realistista (ellei jopa optimistista) olisi, että meidän vuoro oli noin 1,5 vuoden päästä (oletuksella, että tästä 6kk suunnitteluun, siitä 6kk jonojen purkua ja toinen mokoma odottelua). Silloin on todennäköisesti jo liian myöhäistä ihan senkin vuoksi, että aletaan olla liian vanhoja. Hoitotie on tähänkin asti ollut tosi raskas, en pysty kuvittelemaan tai halua, että elämä jatkuu näin vielä useita vuosia. Tiedän, etten pääse tästä koskaan kokonaan yli mutta kaipa se elämä jonkinlaisena jatkuu. Oon tosi surullinen, katkera ja ihan totaalisen tyhjä. :sad001

Tuon ikävämpää tilannetta en Annuliina osaa edes kuvitella, että ikä tulee vastaan ennenkuin ehtii hoitoihin. Kun se syy ei ole edes itsessä vaan siinä että tähän nyt sattui tulemaan tällainen typerä virustauti joka jumittaa koko terveydenhuollon ihan täysin. Aivan superkurjaa! Oon niin suruissani teidän puolesta. :sad001
 
Kuulostaa tutulta harmistus ja pelko. Olin todella optimistinen ensimmäistä kertaa pitkään aikaan lapsen saamisen mahdollisuuksistamme, kun päätimme sittenkin jatkaa IVF-hoitoihin alkuvuonna. Olimme jo kertaalleen päättäneet että ei enää yritetä. Tuntui vain siltä, että nyt nappaa pian. No ei taida napata. Ehdimme käydä ensimmäisen hoitokierroksen keräyksineen ja alkioitakin on pakkasessa.

Tuntuu myös itsekkäältä olla suruissaan tilanteesta, elämää ylläpitävä lääketiede on tottakai oltava prioriteetti. Toivoisin että uutta elämää luovaan pääsisi taas pian taas takaisin.

Toivottavasti päästään pian takaisin jännäämään hoitoja ja pandemia selätettyä.
 
Todella paljon voimia kaikille tänne. En voi kuvitellakaan miltä tuntuu kun pitkän yrityksen ja odotuksen jälkeen hoidot katkeavat. :shy: Toivottavasti tämä katko ei kestä kovin kauaa. Täällä on kootusti eri lapsettomuusklinikoiden ilmoitukset asiasta.
 
Plaah. Kyllä voi olla elämä tyhjää, kun ei ole mitään mitä odottaa. Ollaan miehen kanssa nyt yritetty olla ajattelematta asiaa, ei edes puhuta siitä nyt. Tällä hetkellä koitan vain täyttää päiviäni kaikella muulla, jottei tulisi tunne siitä että tyhjä on syli ja juuri nyt siihen ei saa apua joka vain täytyy kestää. :sorry:
 
Joo, samat fiilikset Noaidi. Mulla pitäis uusi kierto alkaa loppuviikosta, josta mentäis ekaan PASiin normaalitilanteessa.

Josko nyt 4v jälkeen tuliskin ekaa kertaa luomuraskautumisen ihme, mietin, ja oon kiukkuinen itselleni että edes ajattelen asiaa. :inpain: Pitää taas päästä siihen ajattelumoodiin, jossa tämä lapsiajatus ei ole mahdollisuus.
 
:Heartred
Meidän IVF-suunnitteluaika odotetusti peruttiin, joten meidän hoidot jäi nyt sitten tähän. Kun tästä koronasta joskus päästään eteenpäin, arvioiden mukaan jonot tulevat olemaan sellaiset, että realistista (ellei jopa optimistista) olisi, että meidän vuoro oli noin 1,5 vuoden päästä (oletuksella, että tästä 6kk suunnitteluun, siitä 6kk jonojen purkua ja toinen mokoma odottelua). Silloin on todennäköisesti jo liian myöhäistä ihan senkin vuoksi, että aletaan olla liian vanhoja. Hoitotie on tähänkin asti ollut tosi raskas, en pysty kuvittelemaan tai halua, että elämä jatkuu näin vielä useita vuosia. Tiedän, etten pääse tästä koskaan kokonaan yli mutta kaipa se elämä jonkinlaisena jatkuu. Oon tosi surullinen, katkera ja ihan totaalisen tyhjä. :sad001

Monesti tälläisessä tilanteessa mielestäni otetaan huomioon jos todella vaikea tilanne, ja pääsee vähän nopeammin hoitoon? Näin kävi meille ainakin, koska ei ollut aikaa odottaa yhtään että tilanne menisi vielä huonommaksi. Älä menetä toivoasi vielä, vaikka kaikki tuntuukin kestämättömältä ja kipeältä.. Jaksamista tämän tilanteen keskellä :Heartred
 
Meiltä lähtee tänään (?) lähete Taysiin. Ensimmäiset lääkärikäynnit oli ihan ok ja niistä jäi hyvä fiilis. Nyt kun Taysissa onkin toiminta seis (oletettavasti) niin surettaa hirveästi, kun tämä nyt ei etenekään. Yritystä takana jo 1,8 vuotta ja mulla ikää ensi kuussa 36. Ei hymyilytä.
 
Meiltä lähtee tänään (?) lähete Taysiin. Ensimmäiset lääkärikäynnit oli ihan ok ja niistä jäi hyvä fiilis. Nyt kun Taysissa onkin toiminta seis (oletettavasti) niin surettaa hirveästi, kun tämä nyt ei etenekään. Yritystä takana jo 1,8 vuotta ja mulla ikää ensi kuussa 36. Ei hymyilytä.
Joo, Taysista tuli kirjeenä sama kuin mitä ovat sivuilleen kirjanneet (kopioin sen tuonne ylös). Toiminta seis ajaksi x, kunnes koronakriisi on ohi... :sad001
 
Joo, Taysista tuli kirjeenä sama kuin mitä ovat sivuilleen kirjanneet (kopioin sen tuonne ylös). Toiminta seis ajaksi x, kunnes koronakriisi on ohi... :sad001
on tää surullista. Sitä yritti ensin tsempata itteään, että kyllä se siitä tärppää, sä nyt vaan oot vähän vanhempi kuin se sun 10 vuotta nuorempi kaveris. Mutta kun epäonnistuu maailman luonnollisimmassa asiassa 18 kertaa peräkkäin, niin alkaahan se harmittaa.
 
on tää surullista. Sitä yritti ensin tsempata itteään, että kyllä se siitä tärppää, sä nyt vaan oot vähän vanhempi kuin se sun 10 vuotta nuorempi kaveris. Mutta kun epäonnistuu maailman luonnollisimmassa asiassa 18 kertaa peräkkäin, niin alkaahan se harmittaa.
Jepjep, ja kun on niitäkin joilla tärppää ekasta kierrosta, ja jotenkin kuvittelevat että kaikilla muillaki tärppää heti... ja jutut sen mukaset... :smiley-angry019
 
Jepjep, ja kun on niitäkin joilla tärppää ekasta kierrosta, ja jotenkin kuvittelevat että kaikilla muillaki tärppää heti... ja jutut sen mukaset... :smiley-angry019

Niinpä. Vaikka onkin iloinen ja onnellinen kavereidensa puolesta, ketkä on saanu lapsen sillä aikaa kun itse on vaan yrittänyt ja yrittänyt, niin mä en halua olla mukana siinä lapsen elämässä, kun se sattuu niin kovasti. Harmittaa ihan törkeesti kun yks parhaista kavereista oli raskaana ja olisin halunnut toisaalta elää sitä raskausaikaa hänen mukana, mutta ei.
 
Meiltä lähtee tänään (?) lähete Taysiin. Ensimmäiset lääkärikäynnit oli ihan ok ja niistä jäi hyvä fiilis. Nyt kun Taysissa onkin toiminta seis (oletettavasti) niin surettaa hirveästi, kun tämä nyt ei etenekään. Yritystä takana jo 1,8 vuotta ja mulla ikää ensi kuussa 36. Ei hymyilytä.

Tuli tulokset sperman vasta-aineista. Mar igG positiivinen 80%. Eli ei vissiin hirveen hyvät mahkut luomuraskauteen?
 
Tuli tulokset sperman vasta-aineista. Mar igG positiivinen 80%. Eli ei vissiin hirveen hyvät mahkut luomuraskauteen?
Ei kyl mitään käryy...

Eilen taas vaihteeksi oli vähän huonompi päivä, kälyn kanssa rupateltiin (on siis tietoinen meidän tilanteesta) ja illalla kotona tuli taas suru puseroon tän tilanteen kanssa...
 
Meille tuli kutsu Taysiin ensimmäiselle lapsettomuushoitokäynnille. Aika on juhannuksen jälkeen. Onko teille muille tullut kutsua?
 
Takaisin
Top