Koronan vaikutukset loppuraskauteen ja synnytykseen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Moni on varmaan jo ehtinyt synnyttää ja loput lienee loppusuoralla. (Onnea vauvasta!!) Onko tämä poikkeustila vaikuttanut loppuraskauden tutkimuksiin tai synnytykseen?
 
Ehdin just "alta pois" ja oli psyykkisesti todella hurjaa synnyttää keskelle sitä, kun härdelli alkoi (16.3). Oli todella rankkaa sairaalassa. Valitettavasti aikamoisen varjon tämä tilanne muuten niin ihanaan vauva-aikaankin tuo.
Vierailut oli kielletty sairaalassa ja nythän tosiaan osa sairaanhoitopiireistä on tiukentanut käytäntöjään. Tsemppiä ja voimia kaikille.
 
Meillä oli just vauva syntynyt kun samana päivänä tuli kielto, ettei edes isä saa tulla osastolle. Ja hän haki meidät kotiinkin vain hissiaulasta.
Samoin kun oli lääkärin kontrolli, ni vain mä sain mennä sinne. Samoin nytkun perjantaina on neuvola, niin tuli ohje että vain toinen vanhempi mukaan.
 
Niin ja tietysti vieraita ei oo nyt käynyt, toisin kuin aikasempien vauvojen kohdalla. Toisaalta mukavaa että on saatu itse, rauhassa tutustua vauvaan ja uuteen arkeen.
Mutta toisaalta kaipaan jo sosiaalisia suhteita ja ois kiva kun kävisi vieraita jotka hypettäisi mun kanssa vauva juttuja:sad001
 
Voi kun maailmassa olis kaikki hyvin. Tämä on henkisesti myös raskasta aikaa. Kun esim oman äidin kanssa ei voi nähdä ja tehdä juttuja joita suunniteltiin ennen vauvan syntymää. Myös kotiopetus ekaluokkalaiselle tuo omat haasteet. En ihan tällaista vauva arkea osannut odottaa. On ikävä sitä mikä ennen oli ihan tavallista arkea. Esim kaupassa käynnit, muiden ihmisten näkeminen yms.
 
Mä synnyin yksin, ku ei haluttu laittaa poikaa mihinkään hoitoon siksi aikaa. Onneks oli nopea (3,5t) synnärireissu ja osastoltakin pääsin seuraavana päivänä.
Kotona on rankkaa, ku mies tekee etätöitä ja mä yritän selvitä vauvan ja supersosiaalisen viis veen kans.
 
Takaisin
Top