Korona ja raskaus

Ehkä vähän huolettaa, kun rokotuksesta tuli enemmän ongelmia kuin myöhemmästä sairastamisesta. Olen virallisesti kerran sairastanut moisen lievillä oireilla ja epävirallisesti kaksi tai kolme kertaa (perheessä plussa ja mulla oireet myös, ekalla kertaa aika vakavatkin oireet mutta testi ei plussannut). Nyt en oikein enää jaksa edes miettiä paljon ko. tautia.
 
Rokotteet ei huolettaneet ja ne olen kaikki jo ottanut. Onnistuin tosin lähes heti plussan jälkeen saamaan koronan ja vaikka se oli lievä niin keskenmenoriski kyllä huolettaa. Tuli nimittäin jossain vaiheessa seurattua raskausketjuja, joissa ilmeni useampi varhainen keskenmeno koronaa sairastaneilla. :Grimacing Face: En sitten tiedä voiko olla variantista ja ajoituksestakin kiinni kuinka käy. En usko että tästä on sen kummempaa tutkimusta kun ei kukaan ketjuissakaan ollut varmaan raportoinut asiasta mitään.
 
Ei huoleta, en enää edes ajattele koko asiaa 😄 en ole ottanut yhtäkään rokotetta ja sairastin sen vuosi sitten ja se oli todella lievä (kesti päivän).

Viime raskaudessa sairastuin viimeisen kolmanneksen alussa johonkin muuhun flunssaan ja se oli aivan hirveää 😬 Harvoin olen kipeä, mutta silloin olin ollut puoli vuotta työpaikkakiusattu ja kroppa vaan sanoi sopimuksensa irti.
 
Mäkin oon jo ihan unohtanut koko koronan, kun oon vuoden ollut jo töistäkin pois, enkä mitenkään aktiivisesti seuraa uutisia. Kaikki kolme rokotetta otin esikoisen raskausaikana, mitään ihmeempiä oireita en niistä saanut, enkä oo koronaakaan sairastanut.

Esikoisen synnytys jännitti, että jos jompi kumpi meistä just silloin on koronassa. Pitääpä perehtyä vieläkö jotain rajoituksia on, että pitääkö nostaa tämä huoli taas aktiivi-stressattavien listalle. 😆
 
Ei hirveästi huoleta korona. Otin rokotteet aikoinaan ja sairastin taudin ainakin kerran. Nyt raskausaikana olen ehtinyt olla jonkinlaisessa flunssassa jo kaksi kertaa, mutten tehnyt testiä.
 
Takaisin
Top