Korona ja raskaus

En ole rokotettu eikä tule olemaan.
Itse olen sairastanut 03/2021 , 2 p 37.5 kuumetta ja se oli siinä. Miehellä ja lapsilla (18, 14, 5) ei ollut yhtäkään oireetta.

Ei meitäkään ihmeemmin enää huolta, 3 vuotta eletty sen kanssa ja kahdesti jo tälle vuoteen sairastettu. Lievänä onneksi saatiin ja ei kuuluta riskiryhmiin 👍🏻

Ei meitäkään ihmeemmin enää huolta, 3 vuotta eletty sen kanssa ja kahdesti jo tälle vuoteen sairastettu. Lievänä onneksi saatiin ja ei kuuluta riskiryhmiin 👍🏻
Kaikki raskaana olevat kuuluvat riskiryhmiin koronan ja influenssan osalta sanottu neuvolassa, jossa niihin rokotteita myös vahvasti suosittelevat!

Kaikki raskaana olevat kuuluvat riskiryhmiin koronan ja influenssan osalta sanottu neuvolassa, jossa niihin rokotteita myös vahvasti suosittelevat!
Siis meinasinkin kun tuolloin en ollut raskaana 😅

Mutta työnpuolesta olen rokotettu ja influenssarokotteet otetaan myös 😌 Tämä toki jokaisen oma asia mitä rokotteita kukin haluaa ☺️

Ei enää niin paljon kuin edellisessä raskaudessa. Silloin ei ollut rokotettu kun ei ollut vielä selvää kannattaako ottaa raskaana rokotusta. Nyt rokotuksi aja kertaalleen sairastettukin.

Tuntuisi tietty kurjalta sairastaa korona raskaana, tosin en tiedä haluaisiko kukaan mitään sairautta koskaan. Useammalla ystävällä oli korona odotusaikana ennen kuin rokotteita oli kellään ja kaikki mennyt oikein mainiosti niin ei pelota kyllä sinänsä. Mutta luonnollisesti kaikki jännittää aina enemmän kun on raskaana ja suositusten mukaiset rokotteet otetaan aina.

Korona tuli sairastuttua juuri edellisessä kierrossa ennen raskautta, pahimmat oireet iski ovulaation aikaan mikä harmitti melkoisesti

Täälläkin oli korona juuri ennen tärppikiertoa. Eipä tuo ole oikein enää huolettanut aikoihin.. ja rokottamattomana täälläkin on sen suhteen menty. En ole koskaan ottanut influenssa rokotuksia, enkä kyllä ota nyt raskaanakaan. Muiden rokotukset ovat heidän oma asiansa :)

Onko moni teistä ottanut influenssarokotusta tai meinaatteko ottaa?
Ei ole ikinä ottanut ja en ota.
Otin jo syksyllä ja sain tällä viikolla myös koronatehosteen, kun neuvolasta sitä minulle suosittelivat.
Minulla ei puhuttu mitään koronarokotteeista, kävin keskiviikkona.
Ihmeellista, että sinulle suositeltin kun nyt tuli ilmiin, että se on ihan tavallinen hengitystieninfektio

Onko moni teistä ottanut influenssarokotusta tai meinaatteko ottaa?
Otin töissä, kun raskaus selvisi. Mieskin sai juuri haettua, kun jakoivat kunnassa rokotteita ilman ajanvarausta. Riskiryhmiin kuuluvien kanssa samassa taloudessa asuvat siis saavat rokotteen myös ilmaiseksi, jos on joltain mennyt ohi.

Itse koen, että raskauteen liittyy muutenkin niin paljon epävarmuutta, että kun tähän yhteen asiaan pystyn itse aktiivisesti ja helposti vaikuttamaan, niin haluan tehdä kaikkeni välttääkseni keskenmenon.

Ei ole ikinä ottanut ja en ota.

Minulla ei puhuttu mitään koronarokotteeista, kävin keskiviikkona.
Ihmeellista, että sinulle suositeltin kun nyt tuli ilmiin, että se on ihan tavallinen hengitystieninfektio
Voi olla tavallinen heng.inf, mutta ei se sitä välttämättä ole. Ja mitä on tavallista, jos toiselle nousee kuume 39 ja toinen vain niistää nenäänsä, samassa perheessä ja sama pöpö!
Raskaus sinällään on osan kehoille tosi rankka. Hengitystie-infektio ja raskauspahoinvointi on etenkin silllin karmea samanaikainen yhdistelmä!

Takaisin