Korona ja raskaus

Ei juurikaan kyllä pelota. Toki ei voi tietää, aiheuttaako korona sikiölle mahdollisesti myöhemmin jotain, mutta toisaalta koen turhaksi pelätä asiaa etukäteen turhaan. Ekassa raskaudessa pelkäsin aika paljonkin, nyt olen rennompi asian suhteen.

Olen itse sairastanut koronan kertaalleen lievänä. Tarkoitus olisi ottaa neljäs rokote nyt raskausaikana.

Edit: muutaman päivän asiaa miettineeenä en enää tiedäkään, ottaisinko neljättä rokotetta nyt raskausaikana. Pitänee jutella neuvolassa asiasta.
 
Muokattu viimeksi:
Ei kyllä pelota enää sillä lailla kun ekassa raskaudessa, silloinkin eniten taisi pelottaa se, että jos joutuu synnyttää yksin.

Mä oon ottanu 3 rokotetta, viimeisin tammikuussa ja sairastin Koronan siihen heti perään. En kyllä tiedä että otanko neljännen, tuntuis vähän hurjalta 🫣 mut täytyy jutella neuvolassa, jos kovasti suosittelee ni sit. Mut en tiiä millä tavalla raskaanaolevat on enää riskiryhmää kun enää ei kuulemma ees arvioida, että tarviiko tukoksia ehkäisevää lääkettä 🤔
 
Mulla 3 rokotetta ja 2 sairastettua tautia, viimeisin nyt syksyllä. Joten ei oo tarve rokotteelle neuvolasta sanottiin. En kyllä ehkä olis ottanutkaan vaikka ois tarjottu, kun eiköhän noista ole jo vastustuskykyä jonkin verran kertynyt...
 
Mä oon ottanu kaks rokotetta, sairastettiin korona huhtikuussa. Kolmatta en ainakaa näillä näkymin aio ottaa.
Esikoinen kerkes syntyy -20 just ennen sitä koronasulkua, joten en osaa pelätä koronaa nyt. Toki seki vaikuttaa ku on jo kerran synnyttäny, ettei se ois ihan maailmanloppu jos mies ei pääsiskään synnytykseen mukaan ku on itekki sen jo kerran kokenu 😅
 
Sairastimme molemmat ensimmäistä kertaa koronan pari viikkoa ennen ovista josta plussasin 😅 Ei pelota se siis kun vasta sairastanut sen niin en usko sen heti uudelleen tulevan kop kop..
 
Ei kyllä enää osaa pelätä. Täytyy sanoa että pelkään aika monta muuta asiaa enemmän 😂
 
Sairastin koronan viikolla 3+0, tällöin ei tosiaan ollu vielä ajatustakaan, että olisin raskaana. En oo uskaltanu googlailla, voiko siitä olla jotain haittaa sikiölle 🥲 kolme rokotetta löytyy, että onneks aikana lievänä kuitenkin sairastin
 
Otin kolmannen rokotteen viime tammikuussa ja sairastin koronan helmi-maaliskuun vaihteessa ja siitä viikon päästä sain tietää olevani raskaana. Se raskaus päättyi keskenmenoon vappuna.
Sinänsä en pelkää koronaa, mutta saihan se vähän miettimään, että toivottavasti rokote/koronan sairastaminen ei vaikuttanut mitenkään keskenmenoon.
Neljättä rokotetta en ajatellut ottaa ainakaan raskauden aikana. Koronan sairastin tosi lievänä.
 
Ei jaksa koronasta enään murehtia😅 Koitan keskittyä raskausaikaan, onhan tässäkin omat murehtimiset🙈 Jos jokin tauti iskee, ni eipä sille mitään voi, etukäteen murehtimisesta, kun saa vaan turhaa ressiä. Kaksi rokotetta alla, helmikuussa ja syyskuussa sairastetut koronat kovilla oireilla. Mutta samanlaiset oireet tuli rokotteistakin, että tuntuu ku olisin neljä koronaa sairastanu. Ny vaan keskityn tähän ja annan ajan kulua ja nautin🧡😌
 
Voih, tein toissapäivänä positiivisen koronatestin. Tosi kurja tauti.🥺 Toissapäivänä oli aivan hirveä olo, kuume huiteli 38, joka paikkaa särki, pää tuntui halkeavan. Nyt kuume on onneksi laskenut, vaikka edelleen sahailee ylhäällä. Kova nuha tullut ja vähän yskittää. Tällä hetkellä rv 5+0. Juttelin työterveyslääkärille ja sanoi ettei kannata murehtia, kun minulla ei ole kohonnutta tukosriskiä. Huolettaa silti möyh. Loppuviikko saikulla, toivottavasti menisi nyt pian ohi.

Olen ottanut 2 rokotetta, aatteissa oli kolmas, mutta korona ehtikin iskeä. Kolmannen voisin ottaa sitten keväämmällä.
 
Pelottaa. Edellisen raskauden aikana ei korona rokotteita suositeltu. Ehdittiin ottaa yhdet rokotteet kun koko perhe sairastui ja vauvaa myöden silloin. Miehelle on jäänyt neurologisia oireita vuotta myöhemmin. Ei olla sen jälkeen uudelleen sairastuttu. Mulla kolme, miehellä kaksi rokotetta. Mutta kun näki kuinka raju tauti on pahimmillaan ei kyllä haluta toiste..
 
Ei pelota, mulla kolme rokotusta ja sairastanut en ole. Töissä sain vapautuksen koronapotilaiden hoitamisesta, joten riski vieläkin pienempi.
Saitko helposti vapautuksen? Pohdin, että ite myös hoidan vaihtelevasti koronapotilaita, niin mitenhän se vaikuttaa. Onneks huomenna neuvola, niin voi sielläkin jutella. Toki kolme rokotusta on ja sairastin reilu kuukaus sitten koronan, mutta silti.
 
Saitko helposti vapautuksen? Pohdin, että ite myös hoidan vaihtelevasti koronapotilaita, niin mitenhän se vaikuttaa. Onneks huomenna neuvola, niin voi sielläkin jutella. Toki kolme rokotusta on ja sairastin reilu kuukaus sitten koronan, mutta silti.

Mä ainakin edellisessä raskaudessa jouduin taistella tästä asiasta ja silloin oli vielä niin, ettei rokotuksia saanut ottaa. Nyt saa nähdä onko sama homma. Pitäis selvittää mikä on suositus asiasta, että saako hoitaa. Viimeksi työterveyshuollon lääkäri kielsi ja siirsi toiseen yksikköön...
 
Mä ainakin edellisessä raskaudessa jouduin taistella tästä asiasta ja silloin oli vielä niin, ettei rokotuksia saanut ottaa. Nyt saa nähdä onko sama homma. Pitäis selvittää mikä on suositus asiasta, että saako hoitaa. Viimeksi työterveyshuollon lääkäri kielsi ja siirsi toiseen yksikköön...
Mietin kanssa tota toista yksikköä, mutta suoraan sanoen tietäen vaihtoehtoni, niin en edes halua ajatella siirtoa..
 
Mietin kanssa tota toista yksikköä, mutta suoraan sanoen tietäen vaihtoehtoni, niin en edes halua ajatella siirtoa..

Joo ja ainakaan itselle tämä ei käynyt helposti. Olin välissä sairaslomalla ennen uuden yksikön löytämistä.
 
Täällä kans ollaan koronayksikössä,mutta en jaksa stressaa kun kuitenkin ei ilmeisesti oo haittoja todettu vauvalle. Rokotteita kolme ja sairastettuja tauteja kans. Mukavampi olla koronayksikössä kun tulee aina suojauduttua, kun muissa paikoissa sit tulee yllärikoronoita vastaan.. Mutta influenssarokote otettu tänään ja sitähän kovasti suositellaan varsinkin raskaana oleville!
 
Voih, tein toissapäivänä positiivisen koronatestin. Tosi kurja tauti.🥺 Toissapäivänä oli aivan hirveä olo, kuume huiteli 38, joka paikkaa särki, pää tuntui halkeavan. Nyt kuume on onneksi laskenut, vaikka edelleen sahailee ylhäällä. Kova nuha tullut ja vähän yskittää. Tällä hetkellä rv 5+0. Juttelin työterveyslääkärille ja sanoi ettei kannata murehtia, kun minulla ei ole kohonnutta tukosriskiä. Huolettaa silti möyh. Loppuviikko saikulla, toivottavasti menisi nyt pian ohi.

Olen ottanut 2 rokotetta, aatteissa oli kolmas, mutta korona ehtikin iskeä. Kolmannen voisin ottaa sitten keväämmällä.
Mullakin iski eilen korona. Ei auta kun toivoa että menee lievänä ohi eikä aiheuta mitään ongelmia raskauteen
 
Täällä esikoinen sai perjantaina korona testistä positiivisen tuloksen. Ite olin napannut viime viikolla töissä jonkin vatsapöpön ja koko eilinen päivä meni sängyn ja vessan väliä juosten. Illalla nous korkea kuume ja korona testistäkin positiivinen 🙄 toisaalta lohduttavaa sairastaa molemmat taudit samaan aikaan.
 
Takaisin
Top