Korona ja raskaus

Huolettaa kyllä hiukan. Mulla on kolme rokotusta, mutta vika saatu jo viime tammikuussa. Neuvolasta kysyin että miten toimitaan neljännen kanssa kun syksyksi povataan uutta aaltoa ja mulla ei ole vielä oikeutta neljänteen rokotukseen. Ei osannut neuvolan ihminen vastata siihen lainkaan itsekään.
Eniten pelottaa että joutuu käymään kaiken läpi yksin ilman puolisoa tai olemaan pitkiä aikoja ilman tukiverkkoja jos ei saa tavata isovanhempia yms.
 
Mua ei jostain syystä huoleta tällä hetkellä. Ehkä sen takia, kun pari vuotta sitten olin esikoisesta raskaana, niin korona tuntui olevan suurempi uhka tai että nyt se tuntuu jotenkin lievemmältä. Toisaalta jos syksyllä tilanne pahenee, niin varmasti omat fiilikset myös muuttuvat.
 
Mulle kävi tänä vuonna tammikuussa niin, että kävin varhaisultrassa. Sydämen syke näkyi, mutta ultraaja epäili koon olevan vähän pieni, siihen verrattuna mitä olin ilmoittanut. Varasin uuden kontrolliajan. Menin kotiin ja samana iltana kuopuksella nousi korkea kuume. Tehtiin lapselle positiivinen K-testi. Tein sitten myös itselleni k-testin ja omakin testi oli positiivinen, vaikka olin oireeton. Koronan jälkeen menin siihen kontrolliultraan ja siellä ei enää löytynyt sykettä. Oli siis mennyt kesken. En voi olla 100%varma, että johtui koronasta, mutta ei sitä voi sulkea poiskaan.
 
Meillä teini kävi just koronatestissä ja oli piirtynyt tosi haalea viiva, joko tulossa päälle tai menossa jo ohi... tein heti itekin kotitestin, joka nega, samoin miehellä oli terveysasemalla otettu testi nega. Miehellä ja lapsella ollu kurkkukipua ja lapsella oli illalla kuumetta. Mulla ollu kans pientä kurkkutuntemusta tällä viikolla.😕 parempana jo.

Alla mulla on kolme rokotetta, joista viimeisin saatu tammikuussa, ja sairastettiin koko porukka korona maaliskuun puolivälissä...

Toivon niin, etten sairastuis nyt 🤞😥
 
Mä tein samana päivänä positiivisen koronatestin kun tein positiivisen raskaustestin 😅 pääsin onneksi vähällä koronan suhteen. Kolme rokotetta, viimeisin otettu tammikuussa. Ekaa kertaa sairastin.
 
Mulla on vaan kaksi rokotetta, koska sairastin koronan marraskuussa. Neuvolaan soittaessani kysyin, josko saisin nyt sen kolmannen. Terkka sanoi, että sairastettu tauti ns. lasketaan yhdeksi rokotteeksi. Sanoi myös, että saisin sen varmasti, jos ehdottomasti haluaisin, mutta hän ei suosittele ainakaan näin alkuraskaudessa. Vaikka THL:n mukaan onkin turvallista ottaa rokote missä raskauden vaiheessa tahansa. Menin jotenkin ihan sanattomaksi. Jos ei olis persläven kokoinen paikkakunta, olisin tehnyt valituksen. Ei minusta ollenkaan asiallista alkaa omia henkilökohtaisia mutu-pelkojaan jakamaan asiakkaille. Ja nythän olen sitten tietty ihan kahden vaiheilla, että menenkö hakemaan vai en. Ärsyttää, että tässä tilassa on niin altis kaikille huru-ukkojen ja -akkojen hourailuille 🤣
 
Minulla myös 2 rokotetta, enkä ole sairastanut koronaa. Raskausaikana en enempää rokotteita ota. :)
 
Mulla kolme rokotetta ja huhtikuussa sairastin koronan. Vielä ei huoleta tilanne, mutta ehkä raskauden edetessä ja synnytyksen lähestyessä alkaa taas painaa mieltä
 
Ei pahemmin huoleta tällä hetkellä 🤔Rokotteet löytyy ja esikoisen odotuksen aikana tilanne oli huonompi, niin tällä hetkellä asiaa ei tule juurikaan mietittyä.
 
Ei huoleta, rokotteita ei ole, enkä ota. Korona sairastettiin alkukeväästä 👌
 
Mä en ole koronaa vielä sairastanut, kuulun riskiryhmään omien sairauksieni puolesta. Neljä rokotetta olen jo saanut. Huolehdin turvaväleistä ja hyvästä käsihygieniasta. Maskia en ole enää käyttänyt.
 
Lisään vielä että kyllä kokonaan sairastuminen pelottaa kun ei tiedä voiko siitä aiheutua sikiölle haittaa. Sekä se millaisia oireita korona voi odottavalle äidille aiheuttaa..
 
Mulla on kaksi rokotetta, enkä oo sairastanut koronaa. Mietityttää kyllä raskauden aikainen rokottautuminen, vaikka muuten olen ehdottoman rokotemyönteinen. En tiedä vielä mitä aion tehdä. Muuten ei korona pelota, mutta tosiaan loppuraskaudesta saattaa ääni muuttua kellossa jos epidemia edelleen jyllää loppusyksystä ja talvella.
 
Mulla myös kaks rokotetta, enkä tiedä otanko kolmatta. Koronan sairastin todennäköisesti (kotitestihaamu) viimeisten menkkojen aikana (liekkö jotain osallisuutta hedelmällisyyteen kun lähes vuoden yritys taustalla:D) Silloin oireet oli ainakin influenssaa huomattavasti kevyemmät. Saa nähdä mimmosen uuden aallon syksy tuo. Tuntuu että maskiajastakin on ikuisuus vaikka vasta reilu 2kk sitten työpaikallani niistä luovuttiin.
 
Mulla kolme rokotetta, enkä tietääkseni ole sairastanut. Tavallaan mietityttää ja tavallaan. Vähemmän kuitenkin kuin esikoista odottaessa. Ehkä nyt on vaan jo niin uupunut koko koronaan ja, kun elämä palautunut suht normaaliksi, niin on tosi helppo unohtaa, että sitä enää edes on olemassa
 
Aika samat ajatukset kuin annukalla. Meille tuli altistus just viikonloppuna kun lapsen serkku sairastui, he olivat kyllä leikkineet yhdessä ja samoilla leluilla mut toivottavasti säästytään. Ei oo vielä osunut tauti kohdalle vaikka töidenkin puolesta meillä molemmilla paljon kontakteja jne🤞
 
Luin eilen, että todennäköisesti jo syksyllä riskiryhmiin kuuluvat yli 12-v sais neljännen rokotteen.
Kolme rokotetta alla (viimeisin tammikuussa) ja maaliskuussa sairastettu tauti. Luultavasti otan neljännen piikin.🤔
 
Takaisin
Top