Korona ja raskaus

Mulla on kolme rokotetta alla, joten siinä mielessä minimoi toivon mukaan vakavalta tartunnalta.
Maskia käytän julkisilla paikoilla ja töissä. Vältän turhia lähikontakteja, kun työni puolesta niitä joka tapauksessa tulee.

Puoliso on tervetullut neuvolaan meilläpäin.

Mulla tilanne, että olin ajatellut ottaa kolmannen rokotteen heti seuraavan nega testin jälkeen, mutta pirskatti testi olikin positiivinen. Sitten iski pelko etten uskalla sitä näin alussa ottaa.
Soitin yksityiselle ja varasin varhaisultran. Kysyin samalla mitä he ajattelevat rokotteesta tässä mun tilanteessa. Sanoi, että nää ihan ekat viikot on niin kriittisiä että olisi parempi käydä eka se varhaisultra ja lääkäri siellä sit ehdottaa millon kannattas käydä rokotus.
Ainut vaan, että ultran jälkeen mulla on kaks päivää aikaa että tulee 6kk edellisestä rokotuksesta. En tiedä onko se sit miten paha asia jos menisi yli puolen vuoden tai tarkottaako se käytännössä sit mitään.

Mulla tilanne, että olin ajatellut ottaa kolmannen rokotteen heti seuraavan nega testin jälkeen, mutta pirskatti testi olikin positiivinen. Sitten iski pelko etten uskalla sitä näin alussa ottaa.
Soitin yksityiselle ja varasin varhaisultran. Kysyin samalla mitä he ajattelevat rokotteesta tässä mun tilanteessa. Sanoi, että nää ihan ekat viikot on niin kriittisiä että olisi parempi käydä eka se varhaisultra ja lääkäri siellä sit ehdottaa millon kannattas käydä rokotus.
Ainut vaan, että ultran jälkeen mulla on kaks päivää aikaa että tulee 6kk edellisestä rokotuksesta. En tiedä onko se sit miten paha asia jos menisi yli puolen vuoden tai tarkottaako se käytännössä sit mitään.

Mielenkiintoista, koska monessa paikassa suositellaan noita rokotteita missä vaiheessa raskautta vaan. Tosi hankala tilanne kyllä, ymmärrän hyvin ajatuksena ettei näin alussa haluaisi ottaa rokotetta.

Mä sain kolmannen rokotteen 19.1. Olin siis raskaana, mutta testi näytti vielä negaa ku sen jostain syystä tein. Nyt asialle ei enää voi oikein mitään, kun meni jo..

Otin kakkosrokotteen loppuvuodesta. En osaa sanoa, otanko kolmatta rokotetta raskausaikana. Ihan vielä se ei olekaan ajankohtaista, kun toisesta kulunut vasta vähän aikaa.

Onpa kiintoisaa että ovat sanoneet noin. Mulla on ollut kolmas rokotus varattu jo kolmena eri kertana ja aina silloin esikoinen on sairastunut, tänäänkin piti mennä, mutta auto jäi jumiin ihan totaalisesti kinokseen enkä päässyt. Yrittääköhän universumi sanoa mulle jotain? :tears:

Tämä raskaus sai alkunsa, kun oltiin koko perhe koronassa. 2 rokotetta oli ennestään eli nyt ”täysi suoja”.

Sain 2. rokotteen viime lokakuussa ja nyt 3 päivää positiivisen raskaustestin jälkeen sain myös positiivisen koronatestituloksen :D huokaisen helpotuksesta, koska nyt voin hyvillä mielin olla ottamatta rokotetta raskausaikana :)

Sain kolmannen rokotteen 10.1. Koronaa jännäilen kun sitä nyt kauheasti leviämässä kaikkialla ..

Onneksi tällä hetkellä kaikista viimeisen parin kuukauden aikana sairastuneista en ole kuullut kuin yhden tapauksen että oli vähän pahempana ”influenssana”, eli tämäkään tapaus ei vaatinut sairaalahoitoa tmv:smiling-eyes:
Itselläkin tässä lievänä, väsymys ja hengästyminen on lähinnä aika karseeta mutta en just tiedä johtuuko raskaudesta vai koronasta vai molemmista:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä sairastin koronan tosi lievänä tammikuun alussa. Flunssan oireet ilman kuumetta. Sen testinkin tein ihan huvikseen :Grinning Face With Smiling Eyes:

Jos koronan sairastaa alkuraskaudessa, täytyykö olla yhteydessä jonnekin?

raskaana olevat kuuluu riskiryhmään niin ainakin meillä päin pitää olla yhteydessä koronatiimiin joka arvioi ja konsultoi sitten lääkäriä onko tarvetta aloittaa verenohennuslääkettä.

Mulla on nyt korona ja plussasin eilen. Alkaa olla kyllä jo ohi menossa toivottavasti mutta voisihan sitä tietysti vielä soitella koronaneuvontaan päin vielä.

Mulla kävi myös nyt sillä tavalla, että olin suunnitellut kolmosrokotteen ottamista heti negatestin jälkeen ja nyt tulikin sitten positiivinen. En uskalla myöskään ottaa rokotetta näin alussa ainakaan. Pelottaa kieltämättä vähän leviäminen ja että tulee itselle pahana jos tulee. En ole riskiryhmään kuuluva, mutta kova stressaamaan koronasta varsinkin jos olen raskaana.

Munkin piti ottaa kolmoisrokote heti menkkojen alettua. Nyt ainakaan alkuraskaudessa en ajatellut ottaa ihan varmuuden vuoksi. Korona kyllä tuntuu nyt leviävän täällä varsin tehokkaasti, mutta täytyy vain toivoa ettei koululaiset sitä kotiin tuo.

Mullakin on täysi rokotesuoja, mutta vähän hirvittää silti milloin se korona omalle kohdalle iskee.. Väkisinkin se jossain vaiheessa tulee. Meillä alle kouluikäiset lapset ja olen töissä lastenkodissa kouluikäisten parissa. Ilman maskia. Nyt raskaana on vastustuskykykin alentunut ja kuuluu koronan riskiryhmään. Toivottavasti lievänä sitten kun tulee. Ajattelin alkaa käyttää töissäkin maskia nyt varuiksi. Kaupassa käytän muutenkin..

Mulle korona ollut aika kova tauti. Vaikka rokotteet. Perussairauksiakin toki löytyy. Vaikuttaa niin eri tavalla ihmisiin. Miehellä esim. Ei mitn oireita. Mulla nyt korona menossa pois mutta vähän kyllä sekaisin oon ollut välillä että mikä on koronaoire ja mikä raskausoire. :rolling:

Takaisin