Korkea syke raskauden aikana

Miki

Jostain jotain jo tietävä
miulla on korkea syke lähes koko ajan. Ihan paikallaan istuessa voi tikittää 135 ja pienessä rasituksessa 160. Maatessa ja nukkuessa pyörii 100 tuntumassa. Välillä nopeaa sykettä tulee kohtauksittain. Tällöin kovasti huimaa ja huono olo. Tällä hetkellä rv23 ja ongelma on raskauden edetessä koko ajan pahentunut. Päivystyksessä kävin ja siellä todettiin asian olevan normaali. Lääkärin mukaan kaikilla raskaana olevilla on nopea syke ja huimausta.

Jos asia kerran on normaali, löytyykö kohtalotovereita? Helpottaako raskauden edetessä vai vasta synnytyksen jälkeen? Tässä jo muutaman viikon saikulla heikon olon vuoksi....
 
On normaalia, että raskauden aikana syke on korkea ja nousee helposti, myös myöhemmin raskaudessa saattaa hengästyä hyvin helposti.

Minulla oli alun raskaudessa sykkeet hyvin herkästi korkealla, kun vähänkin liikuin. Ihmettelin sitä aluksi paljon. Loppuraskauden aikana olinkin kovien kipujen takia pitkälti levossa, joten en muista miten sykkeet silloin oli.

Raskauden jälkeen sykkeet palautuu normaaliksi. Semmoinen lisämaininta vain, että jos on hyvin alhaiset paineet, niin silloin usein syke on korkea - näin on esimerkiksi minulla. Paineet ovat usein 90/60, ja syke 80 - 100 vaikka olen pitkään rauhallisesti. Unessa syke on 55, painetta en tiedä. En ole raskaana. Eli moninainen vastaus, syke palautuu, mutta voi myös olla korkea ilman raskautta. Raskauden aikana korkea syke on normaalia.
 
Onko sul mimmonen syke normaalitilassa?

Mun normaalitilan syke on max 50 ja nyt raskaana se on 80-98, tuntuu kyllä olossa ikävästi.
 
Itse jouduin käymään ottamassa sydänkäyrät ja kilpirauhasarvot sykkeen nousun ja rytmihäiriöiden takia. Ei niissä mitään ollut. Syke saattoi nousta 140 kun esim. laitoin tiskejä ja tykytteli ihan levossakin välillä.. Jostain syystä sykkeen nousu on rauhoittunut jonkin verran, satunnaisia rytmihäiriöitä edelleen iltaisin.
 
Takaisin
Top