Konetiskiaineet (ja muutkin kemikaalit)

VäriSointu

Sanavalmis juttuseppä
Ärsyttää tiskikonetabletin hajuste! Meillä ollut tiskikone vain 2 vuotta ja ollut aina hajusteeton aine. En oo ees tajunnut, et ne vois olla hajustettuja. No ostin fairyn tabletteja kun oli tosi hyvä tarjous. Ja niissä ihan hirveä haju! Siis mikä äly on laittaa hajustetta konetiskitablettiin!! Peitetäänkö sillä huonon pesutuloksen aikaansaamaa koneeseen muodostuvaa hajua? En oo kyllä kaivannut sitä, ei ole ollut mitään hajuongelmaa. Nyt on sellainen olo, et pitäis alkaa huuhtomaan niitä vielä pesun jäljiltä. 🤦🏼‍♀️
 
Ärsyttää tiskikonetabletin hajuste! Meillä ollut tiskikone vain 2 vuotta ja ollut aina hajusteeton aine. En oo ees tajunnut, et ne vois olla hajustettuja. No ostin fairyn tabletteja kun oli tosi hyvä tarjous. Ja niissä ihan hirveä haju! Siis mikä äly on laittaa hajustetta konetiskitablettiin!! Peitetäänkö sillä huonon pesutuloksen aikaansaamaa koneeseen muodostuvaa hajua? En oo kyllä kaivannut sitä, ei ole ollut mitään hajuongelmaa. Nyt on sellainen olo, et pitäis alkaa huuhtomaan niitä vielä pesun jäljiltä. 🤦🏼‍♀️
Minä olen huuhtonut jo vuosia astiat ap-koneessa pesun jäljeltä. Sitä en tekisi mikäli pesutableteissa ei olisi mukana "hiivatin" huuhtelukirkastetta joka jää kalvoksi astioiden pintaan.
 
Minä olen huuhtonut jo vuosia astiat ap-koneessa pesun jäljeltä. Sitä en tekisi mikäli pesutableteissa ei olisi mukana "hiivatin" huuhtelukirkastetta joka jää kalvoksi astioiden pintaan.
Tarkoitatko että laitat koneen ohjelmasta lisähuuhtelun vai miten?
 
Tarkoitatko että laitat koneen ohjelmasta lisähuuhtelun vai miten?
Mä huuhdon ne käsin... Yksi lisähuuhtelu kun ei auta, sitä kirkastetta kun on koneen kaikilla sisäosilla myös... Oon testannut laittamalla astioita ja aterimia veteen 6-8 h likoamaan pesun/ lusähuuhtelun jälkeen. Vesi maistuu aivan karmealla...
Onneksi saan pestä pääosin tiskit suoraan käsin, vaan kun tuo mies inhoaa sellaista ja lykkää koneen, vaikka kuinka vajaanakin päälle.
Mä oon erityisen tarkka kaikista leivontaan liittyvistä kulhoista ym. välineistä. Niitä en ikinä pese konetiskiaineella. Tosin kun mulla on todella( yli) tarkka maku- ja hajuaisti, niin haluan pullataikinan maistuvan vain taikinalle...
 
Muokattu viimeksi:
Ohho!
Joku patologi väitti joskus et tunnistaa kuka on käyttänyt astianpesukonetta 😬
Onko jauheet ainoat joissa ei kirkastetta 🤔

Mä ekoilen kotona lähes kaikessa mitä voin. Myrkyt ei kiinnosta. Ei hajusteet tms. Käytän koneissa korkeita lämpötiloja, eivät ala koneet haista.
 
@Maunon äiti Olen kans kuullut ton patologi-jutun. Käytän suomalaista Kiilto-astianpesuainetta, onkohan niissäkin se huuhtelukirkaste @Aaltokukka ? Ainakaan ei pese kovin puhtaaksi 😁 Käsitiskiaineena on Ecover. Fairy käsitiskikin haisee ihan kamalan voimakkaalta mielestäni.

@AnniMaria Eikös noi Klarna ym. aika hyvin huomaa virheet ja maksaa liikaa maksetut takaisin useimmiten?
 
Mua ärsyttää kanssa fairyn tablettien haju 🤢 ei finishi hirveästi paremmalle haise kyllä sekään, mut fairy on karsein. Harmi kun noi kaks tuntuu olevan ainoat, millä nykykoneet saa astiat puhtaaksi... Meidän kuumin ohjelma olis joku kattilanpesuun tarkotettu 70 asteinen, en oo sitä koskaan tainnut normaaleille astioille kokeilla. Peruspesut (eco, all-in tai automatic) on 40-60 asteisia eikä meinaa riittää ilman noita hajupommeja pesutulos, saa kaiken pestä käsin vielä lopuksi.
 
Mä oon ostanut Lidlistä jotain hajusteettomia tabletteja. Maksaa ehkä 3€ se iso paketti. Varmaan hirveää myrkkyä nekin, mutta halpoja ja hyviä... On tullut puhdasta! Joskus käytettiin ekompia tabletteja, mutta nyt mentävä hinta edellä kun kaikki maksaa.
 
Ohho!
Joku patologi väitti joskus et tunnistaa kuka on käyttänyt astianpesukonetta 😬
Onko jauheet ainoat joissa ei kirkastetta 🤔

Mä ekoilen kotona lähes kaikessa mitä voin. Myrkyt ei kiinnosta. Ei hajusteet tms. Käytän koneissa korkeita lämpötiloja, eivät ala koneet haista.

Mitä toi patologi juttu siis meinaa 😬 Ai ruumiissa jotain pesuainejäämiä?
 
@Maunon äiti Olen kans kuullut ton patologi-jutun. Käytän suomalaista Kiilto-astianpesuainetta, onkohan niissäkin se huuhtelukirkaste @Aaltokukka ? Ainakaan ei pese kovin puhtaaksi 😁 Käsitiskiaineena on Ecover. Fairy käsitiskikin haisee ihan kamalan voimakkaalta mielestäni.

@AnniMaria Eikös noi Klarna ym. aika hyvin huomaa virheet ja maksaa liikaa maksetut takaisin useimmiten?
Minäkin ostan yleensä tuota Kiiltoa, meillä se tosin pesee ihan hyvin, jotkut kovettuneet puuronjämät saattaa kyllä olla pesun jäljiltä vielä jäljellä. Minäkin mietin, että onkohan siinäkin se kirkaste.
 
Minäkin ostan yleensä tuota Kiiltoa, meillä se tosin pesee ihan hyvin, jotkut kovettuneet puuronjämät saattaa kyllä olla pesun jäljiltä vielä jäljellä. Minäkin mietin, että onkohan siinäkin se kirkaste.
Pitäis varmaan laittaa heidän asiakaspalveluun kysely!
 
Googlasin kiillon hajusteettoman konetiskitabletin kuin myös LV hajusteeton konetiskitbl(mikä meillä käytössä) ja molemmissa on huuhtelukirkaste mukana.

Ehkä noissa konetiskiaineissa mitä saa esim ruohonjuuresta niin ei olis sitä huuhtekukirkastetta. Meillä on ollu kokeilussa Ole hyvä merkin konetiskijauhe ja luulisin että siinä ei oo huuhtelukirkastetta, mutta saattoi olla mukana joku luonnonmukainen sitrus tuoksu. Ainakin astiat on eri näköisiä kuin jos pesee tuolla LV aineella. Astiat ei oo niin kirkkaita ja pisaran "kuvioita" jää esim aterimiin. Jos oikein muistan niin muoviastioista rasva ei lähtenyt kunnolla pois vaikka meillä käytetään aina 65-70 asteen ohjelmia.
 
Googlasin kiillon hajusteettoman konetiskitabletin kuin myös LV hajusteeton konetiskitbl(mikä meillä käytössä) ja molemmissa on huuhtelukirkaste mukana.

Ehkä noissa konetiskiaineissa mitä saa esim ruohonjuuresta niin ei olis sitä huuhtekukirkastetta. Meillä on ollu kokeilussa Ole hyvä merkin konetiskijauhe ja luulisin että siinä ei oo huuhtelukirkastetta, mutta saattoi olla mukana joku luonnonmukainen sitrus tuoksu. Ainakin astiat on eri näköisiä kuin jos pesee tuolla LV aineella. Astiat ei oo niin kirkkaita ja pisaran "kuvioita" jää esim aterimiin. Jos oikein muistan niin muoviastioista rasva ei lähtenyt kunnolla pois vaikka meillä käytetään aina 65-70 asteen ohjelmia.
Niistä pisaran kuvista astioiden pinnalla sen huuhtelukirkastettamuuden hyvin tietää . Aikoinaan mummolassa astiat pestiin käsin, laiteettin valumaan astian kuivauskaappi on ja sieltä oikeille söilytyspaikoilleen siirrettäessä vielä hangattiin astiapyyhkeellä kirkkaiksi. Samoin tehtiin aterimille ja laseille. Hieman se touhu teininä turhautti, vaan ilo niistä oli myös syödä.
 
Mua ärsyttää kanssa fairyn tablettien haju 🤢 ei finishi hirveästi paremmalle haise kyllä sekään, mut fairy on karsein. Harmi kun noi kaks tuntuu olevan ainoat, millä nykykoneet saa astiat puhtaaksi... Meidän kuumin ohjelma olis joku kattilanpesuun tarkotettu 70 asteinen, en oo sitä koskaan tainnut normaaleille astioille kokeilla. Peruspesut (eco, all-in tai automatic) on 40-60 asteisia eikä meinaa riittää ilman noita hajupommeja pesutulos, saa kaiken pestä käsin vielä lopuksi.
Mä käytän Pirkkaa.
Toki meidän kone on Bosch ja oikeasti älyttömän tehokas jo itsessään. Et meillä toimii Pirkka ja ei haise mun nenään ainakaan hirveesti. Jopa fairy käsitiskiaine lemppaa pahemmalle minusta ku tuo Pirkka pala. 🤗
 
Joo. Jotenkin kärsinyt niistä aineista. 👍

Joku sano joskus, et nykyihminen ei meinaa maatuakaan, kun on niin säilöntäaineissa. Ketuttaa, ku ei voi sit maatuakaan nykyisin ku ennen 🤦‍♀️
Juu. Jäämiä kuulemma jää.

Totta toinenkin! Nykykuolleet ei maadu enää sitä tahtia kun hautausmaat on suunniteltu! Olemme niin täynnä säilöntäaineita.
 
Juu. Jäämiä kuulemma jää.

Totta toinenkin! Nykykuolleet ei maadu enää sitä tahtia kun hautausmaat on suunniteltu! Olemme niin täynnä säilöntäaineita.
Hyvä ystäväni on töissä ruumishuoneella. Ihmeteltiin tuossa keväällä että miten hän ei nykyään valita ylitöistä / kiireestä. Heitti kai vitsinä vastauksen: ne asiakkaat säilyvät nykyään paremmin! Itseäni ajatus puistatti, muut vastaukselle hihittelivät.
 
Googlailin ja onkohan se lidlin w5? Täytyy ostaa kun muistaa. Meillä jotain ällöhaisevia, oisko fairyn. Odotan et loppuu. Parhaita on semmoset kuivat kivet, jotka voi vaikka puolittaa, riittää sekin. Oisko meillä nyt Pirkkaa odottamassa. Eikä haise.
 
Takaisin
Top