Konetiskiaineet (ja muutkin kemikaalit)

Googlailin ja onkohan se lidlin w5? Täytyy ostaa kun muistaa. Meillä jotain ällöhaisevia, oisko fairyn. Odotan et loppuu. Parhaita on semmoset kuivat kivet, jotka voi vaikka puolittaa, riittää sekin. Oisko meillä nyt Pirkkaa odottamassa. Eikä haise.

Juu sitä just. Mäkin olen puolittanut aina kun jaksanut.
 
daune Minkä merkkistä Ruohonjuuresta?

Minäkin ennen aina puukolla puolitin konetiskitabletit. Nykyään en oo jaksanut.
Meillä on ollu sitä Ole hyvä merkkistä jauhetta. Ite en ollu tyytyväinen pesutulokseen sillä. Mut eilen kun googlasin niin Ruohonjuuresta saa muitakin merkkejä ja tais olla myös tabletteja. Kannattaa googlettaa tai toki käydä paikanpäällä jos läheltä liike löytyy 🤗
 
Pienet ärsytykset ja isommatkin murheet -ketjussa oli syntynyt niin laajaa keskustelua konetiskiaineista ja vähän muistakin kemikaaleista, että tein niistä viestejä siirtämällä oman ketjunsa. Jatketaan aiheesta siis täällä. 😊

Terveisin admin
 
S-kaupoissa myytävä Änglamark on ollut hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Ei ihan yhtä tehokas kuin Fairy, mutta huomattavasti halvempi ja hajusteeton. Änglamarkilla on muutenkin erinomaisia tuotteita just kemikaalinäkökulmasta. 👌🏻
 
Mua järkyttää tuo tieto, että kirkaste näkyy sit ruumissa. Mitä terveellisempiä konetiskiaineita sit on? Ajattelin vaihtaa, jos meidän käyttämät on "pahiksia".
 
S-kaupoissa myytävä Änglamark on ollut hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Ei ihan yhtä tehokas kuin Fairy, mutta huomattavasti halvempi ja hajusteeton. Änglamarkilla on muutenkin erinomaisia tuotteita just kemikaalinäkökulmasta. 👌🏻
Meillä jäi änglamarkista juomalaseihin semmoista "hiekkaa" mitä tuntuu melkein kaikki tabletit, paitsi noi myrkyllisimmät fairyt ja finishit, tekevän 😑 en tiiä onko meidän kone sit vain niin susi että johtuu siitä.

Nestemäistä konetiskiainetta en ole koskaan käyttänyt, mahtaakohan se toimia jos annostelulokero on rikki niin ettei sen lokeron kansi meinaa napsahtaa enää kiinni? Sitähän löytyisi hajusteettomana esim LV:ltä pikagooglauksen perusteella.
 
Konetiskiaineisiin en nyt pysty kommentoimaan, mutta huomasin täällä Saksassa et myynnissä on käsin pestäville vauvan tiskeille tiskiaineita erikseen, tutuilta merkeiltä kuten NUK, joka tekee myös tutteja jne.
Pikaisella googletuksella oli aika kallista tavaraa vielä Suomessa, olisko ollu yks pullo Jollyroomista tilattuna 8euroa! Mut jos etsii Saksan amazon.destä niin melkeen samalla hinnalla (+postit, ellei sit osta jotain muutakin Amazonista niin et saa ilmaiset postitukset..) sai kolmekin pulloa tilattua Suomeen.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240625_190756.jpg
    Screenshot_20240625_190756.jpg
    325.3 KB · Katsottu: 27
Mua järkyttää tuo tieto, että kirkaste näkyy sit ruumissa. Mitä terveellisempiä konetiskiaineita sit on? Ajattelin vaihtaa, jos meidän käyttämät on "pahiksia".
Kirkasteesta en tiedä, mutta itse olin kuullut siis että ruumiista huomaako onko käyttänyt astianpesukonetta vai pessyt käsin. (=koneen astianpesuainejäämät näkyisi kehosta)
 
Mua järkyttää tuo tieto, että kirkaste näkyy sit ruumissa. Mitä terveellisempiä konetiskiaineita sit on? Ajattelin vaihtaa, jos meidän käyttämät on "pahiksia".
Konetiskitablettihan on ihan myrkkyä, mutta itse ajattelisin, että miten ruumiista voi tunnistaa just sen vain katsomalla. Googlailin ja löysin ainakin yhden ylen jutun, jossa patologi kumoaa sen urbaanilegendana. Toki säilöntäaineet varmaan hidastaa maatumista. Itse ajattelen, että on se silti myrkkyä, vaikka sitä ei näkisikään ruumiissa. Ja se, että on huuhtelukirkasteita, jotka jää astian pintaan, on myrkkyä suoraan elimistöön.
 
Kokeilin meillä nyt tämän keskustelun pohjalta Ole Hyvän soodapohjaista konetiskiainetta ja niiden kirkastetta. Hyvin on toiminut! Aiemmin meillä oli käytössä LV hajuusteettomat tabletit, josta jäi sellaisia pieniä tabletin hipusia astioihin. Tämä Ole hyvä tuntuu miedommalta pesulta ja onhan siinä ainesosaluettelokin lyhyempi eikä hipusia ole toistaiseksi näkynyt. Tiskikoneen puhdistukseen meillä on sitruunahappo.
 
Takaisin
Top