Kolmas kerta toden sanoo...

kati.t.

Oman äänensä löytänyt
7 kuukauteen kolmas raskaus nyt 5+3... Uskaltaudun silti jo tänne vaikka en pidä tämän raskauden jatkumista mitenkään itsestäänselvyytenä. Positiivinen puoli on se, että jos tämäkin nyt menee kesken niin aletaan tutkia syitä.

Mutta kaikki tarrasukat ja peukut ovat todella tervetulleita. Kolme kertaa särkynyt sydän näin lyhyeen aikaan verottaisi vähän liikaa..
 
Täälläkin kolmas kerta aluillaan, ei sentään onneksi noin lyhyen ajan sisään. On sulle riittänyt surua. Mutta jospa tämä olisi meille se The Kerta, ja jouluna molemmilla olisi pikkutontut sylissä. :)

Onnea matkaan kohtalotoveri!
 
Paljon onnea ja täällä pidetään teille ainakin peukut pystyssä! Lähetän myös laatikollisen tarrasukkia :) toivottavasti tämä kyytiläinen pysyy matkassa mukana! :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla vähän sama juttu. Vuoden sisään kolmas raskaus, ja todellakin sormet ja varpaat ristissä et matkalainen pysyy kyydissä. En oikein uskaltanut uskoa ennen varhaisultraa (maanantaina, oli oikeassa paikassa pikkuinen sydän sykkimässä). Nyt 8+0.
 
Kiitos, ihania olette :Heartred Itsekin juuri varasin varhaisultran. Sitä toki joudun odottamaan vielä reilu kaksi viikkoa; en halunnut kiirehtiä, ettei sitten tule turhaa murhetta ja stressiä, jos mitään ei vielä näykään. Viikolle 8 varasin siis tuon ultran.

Viimeisin kokonainen kierto oli edellisen keskenmenon jälkeen peräti 42 päivää, joten vaikka normaalisti olenkin kellontarkka, niin nyt on voinut ovulaation ajankohta heittää päivillä...

Kyllä vähän pelottaa, mutta onneksi sitä lieventää NIIIIIIN kipeät rinnat ja ajoittainen etova olo :grin
 
Puuppu, upeaa nähdä sut täällä! Eksyin tuolta heinäkuisista muihin ketjuihin selailemaan, ja huomasin sut täältä. Ihanaa että teillä on ollut plussaonnea, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin :Heartred
 
Hirmu tutulle kuulostaa kyllä sinun kati.t. tilanne. Itselläkin tosiaan edellinen kierto oli km jälkeinen, mulla se tosin venyi melkein 60 päiväiseksi. Siksi tästä raskaudenkestosta vähän kujalla, mutta on mulla omat arvioni perustuen edellistä raskautta edeltäviin kiertoihin, "talletusajankohtiin", viikkonäyttölliseen digitestiin yms. Olen siis heittänyt hatusta että olen nyt viikolla 6+1, saa nähdä miten la-ultrassa tarkentuu.
Ja samoin kuin sinullekin, minullekin annettiin mahdollisuus tuohon ar-ultraan jo tälle viikolle, ja vaikka olen kärsimätön luonne niin päätin siirtää sen ensi viikolle. Onhan tämä odottelu nyt kyllä ihan pepusta, mutta toisaalta ensi viikolla sitten varmemmin jo syke näkyy jos on näkyäkseen vaikka olisin erehtynyt viikoista.
 
Mitenkäs muilla pelokkailla olot, onko yhtään pelot helpottaneet? Itsellä on ehkä lievää optimismia ollut sykkeen löytymisen jälkeen, mutta puolentoista viikon päästä oleva kontrolliultra ei taatusti mene hukkaan mielenrauhan kannaltakaan. En muista paljonko se sykkeen löytyminen laskikaan km-riskiä, mutta valitettavasti kerran olen siihen epäonniseenkin prosenttiryhmään kuulunut jolle km tuli sykkeen havaitsemisen jälkeen. Tosin silloin alkio ei vastannut viikkoja ultrassa, eikä se 2 viikkoa vähäisempi viikkomäärä voinut pitää paikkaansa, joten ehkä kasvun hiipuminen oli silloin jo alkanut. Nyt alkio vastasi päivälleen arvioimiani viikkoja, mutta eihän se(kään) vielä mitään takaa, helpotti kuitenkin hetkeksi. :Heartpink
 
Kyllä mua on ultrat helpottaneet. Viime viikolla neuvolassakin näkyi läpätys vatsanpeittieden läpi ultrattuna 9+6. Reilu 2 viikkoa nt-ultraan.
 
Täällä myös raskauduttu 3 kertaa vuoden sisään, ensimmäinen meni jo 5+4 kesken, toinen huomattiin nt-ultrassa että 9+3 lopettanut kasvamisen. Kävin tuolloin 7+0 sykkeen näkemässä mutta ei sitä riittäny sitten enää pitkään... :sad001

Nyt 4.3 plussattu ja tosissaan 9+1 menossa :rolleyes:

Mielenkiinnolla tuota neuvolassa kuultua sykettä Puuppu kyselisin :) että millä perusteilla ne sulta sen kuunteli? saisinkohan itsekin torstaina kun on 9+4 menossa, mahdollisuuden kokeilla tuota sykkeen kuulemista? Tarviiko jotain erikoista syytä että ne suostuu?
 
Pömpylä, en usko että taustaasi kummempaa syytä tarvitset sydänäänten kuuntelun KOKEILUUN. Sillä ainakin oma neuvolanhoitajani suostui kokeilemaan jo aiemminkin, mutta vannotti etukäteen etten saa sitten menettää yöuniani jos ne ei vielä kuulukaan, koska niillä viikoilla ei välttämättä kuuluisi vaikka kaikki olisi hyvin. (Tällä kolmannella raskauskerralla sain myöskin "ylimääräisen" ar-ultran, toki pitkän kiertoni vuoksi että raskauden kesto saatiin määritettyä, mutta selkeästi hoitaja otti pelkoni tosissaan ja halusi myös mun mielenrauhan takia mulle sen suoda.) Eli kysy vaan rohkeasti MUTTA varaudu siihenkin ettei ne sykkeet välttämättä kuulu...
 
Kiitos Tinja79.

Torstainahan tuo selvinnee :) Ja myös ne "riskitkin" täytyy osata tiedostaa. Lähinnä jos ei kuulukkaan.
 
Huomenna AR-ultra, viikkoja kasassa silloin 8+3. Pelottaa, jännittää, kauhistuttaa ja.. ja....
 
Mä jo tuolla kahdessa muussa ketjussa pillitin tätä, mutta tänään nähty punaista pyyhittäessä ja paniikki yltyy. Te ymmärrätte samalla taustalla varmasti. Aika surkea olo on kyllä, vaikkei vuodoksi ole yltynyt. Pelottaa.
 
Kiitos OLento :Heartred

Vuotoa ei enää eilen illalla eikä tänään ole tullut. Käytännössä pariin pyyhkäisyyn siis jäi punertavaa valkovuotoa. Huoli kuitenkin alkoi uudestaan, just kun ehdin olla muutaman päivän onnellinen sykkeiden löytymisen jälkeen. Nyt syynään alaselkäkipuja ym ja pelkään että ne on km merkkejä. Äsken löysin vähän helpotusta tiedon muodossa kun neuvolasta saamassani opuksessa luki että näillä viikoilla pieni tiputtelumainen verenvuoto ei ole epätavallista. Johtuu kohtua kannattelevien kiinnikkeiden venymisestä tjsp. Jospa se olisi nyt sitten sitä vain...

Anteeksi yksinpuheluni, mutta olen tosi tosi peloissani eikä mies ymmärrä eikä oikein muutkaan. Soittelen neuvolaan päivällä ja kysyn mitä mieltä on. Voiko esim gynepolille mennä ilman lähetettä tsekkaukseen jos huoli yltyy.
 
Tinja79, todennäköisesti kaikki on ihan kunnossa. :Heartred Niin kauan kun ei ole runsasta verenvuotoa ja kovia kipuja yhtä aikaa, niin yrittäisin olla huolehtimatta. (Mä paraskin neuvoja kun panikoin pienestä kellertävästä limavuodosta...:grin).
 
Tinja79:lle tarrasukkia koko laatikollinen :Heartred. Tiedän todellakin, miltä sinusta tuntuu!!

Meillä oli kaikki hyvin. Mittojen mukaan 8+0, mutta ultran heitto on +/- 4 pv, joten pidettiin kiinni 8+3 ajasta. Seuraavaksi jännätään sitä maagista 12 viikkoa ja sitten kiipeän talon katolle ja huudan uutiset koko kylälle :happy093
 
Takaisin
Top