Kolmannen, neljännen jne. elokuiset odottajat

Rotarokote pitää antaa 6-12 viikkoisena. Meillä annetaan ens neuvolassa kun viimeks ei ollur.t maha kunnossa. Nyt on todettu maitoallergia ja imetyksen kautta reagoi ainakin maidolle, paprikalle, sitruksille ja kauralle. Saa nähdä mitä muuta löytyy kun alkaa laajentaa ruokavaliota, nyt meen aika yksinkertaisella ruokavaliolla.
 
Mä en viitsi ennen lomaa antaa tuota, niin haen sit heti jälkeen ja tuolloin ikää tulee se 2kk, niin osuu onneksi haarukkaan.

Meillä myös ainakin se maito aiheuttaa ongelmaa - babyn naama lehahtaa imetyksen jälkeen täyteen punaisia laikkuja jos on syönyt rahkaa tms maitotuotteita. Tänään tein lihapullat ruokakermaan, niin saatiin nauttia ilta siitä "koliikki-itkusta". Olin jo ihan rikki, kun baby nukahti vasta klo 23 kapaloinnin jälkeen. Onneksi kuitenkin nukkui kivan 5h pätkän :)
 
Kyselen täältä useamman lapsen äitiltä:
Onko teillä jalan koko kasvanut jokaisen lapsen jälkeen selkeästi?
Tiesin, että ekan jälkeen kenkäkoko usein suurenee, mutta järkytyin kun toisenkin jälkeen sama homma. Onko tää yleistäkin?
En uskalla kokeilla edes kaikkia kenkiä, ettei tuu itku kun menee kaikki kengät uusiksi... :sad001
 
Mä huomasin tämän oikeastaan vasta nyt tän neljännen jälkeen kun huomasin että jouduin siirtymään koosta 38 kokoon 39. No onhan mulla pienehkö jalka vieläkin, kuulemma :) Mutta ennen lapsia oli kokoa 37.
 
Mulla ei jalka ole kasvanut raskauksien aikana. Ilmeisesti se kyllä on yleistä näin olen kuullut.

Miten muilla menee? Hiljaista ollut täällä? Mahtaako täällä enää monikaan edes käydä lukemassa?

Meillä on arki tasaantunut uomiinsa. Tyttö on nyt jo hiukan yli 4kk. Neuvolassa painoi jo 8.6kg ja oli 66.2cm pitkä. Vielä ei ole oppinut kääntymään vatsallee, mutta yritystä on kovin. Lattialla viihtyy jo mukavasti niin ei tarvitse jatkuvasti ihan kantaa. Nukkuu vaihtelevasti päiväunia, joskus vain sen puoli tuntia kolmesti päivässä. Tänään taisi olla ihana nukkua sateen ropistellessa kun vetäsi kolme tuntia. Yöt menee ihan kivasti. Heräilee noin kolmesti pikaisesti syömään (23-08 välillä). Täysimetyksellä vielä mennään, mutta pianhan se ruokien maistelukin taas jo alkaa. Sisarukset ovat hyvin kiintyneitä jokainen vauvaan ja mennyt sen osalta oikein hyvin.
 
Me ollaan tapeltu allergioiden kanssa. Mulla on ruokavaliossa parisenkymmentä ruoka-ainetta, kun vauva oireilee niin monille mun syömille ruuille. Maito ei oo riittänyt missään vaiheessa niin aminohappokorviketta saa lisänä. Kasvanut on tasaisesti koko ajan, 4kk neuvolassa oli 6,5kg ja 63cm. Rokotuksia on otettu yksi kerrallaan, ettei tulis kipeäksi niistä. Hyvin on metodi toiminut, mutta nyt tulee sit joka neuvolassa yks piikki :D Rytmi alkaa olla ihan hyvä, laitan päiväunille samaan aikaan tuon 2-vuotiaan kanssa. Harvemmin kuitenkaan kumpikaan yli 2 tuntia nukkuu. Kiinteitä ei olla aloitettu vielä, odottelen että allergioiden puolesta tilanne olis riittävän rauhallinen. Rotan tehosteetkin on vielä ottamatta, olis tarkoitus sekin hoitaa pois ennen kuin alkaa ruokia kokeilla. Täälläkin isosiskot tykkäävät pikkusiskostaan kovasti ❤
 
Meillä on mennyt ihan hyvin. Eilen tuli 4kk täyteen ja mitat oli 6590g ja 62,8cm. Syntymämitat 4285g ja 50cm.

Nuo 4v ja 3v on kokoajan höpöttelemässä poitsulle juttuja ja se tykkääkin kovasti seurata noiden isompien leikkejä, eipähän tarvi itse viihdyttää vauvaa :grin Kun on kyllä tosi seurallinen. Ja tuo toiseksi pienin 1v9kk on aina huolehtimassa vauvalle leluja käteen ja kantelee vauvalle lelukaarta jos se menee lattialle tai sitteriin. Ihanasti kyllä kaikki on mukana hoitamassa :)

Tämmöstä tasaista tallausta tämä arki, tietenkin varsinkin nyt kun on 4 alle 5v niin sitä osaa arvostaakin :) Huvittaa kyllä vähän kun kaikki tutut ja tuntemattomat huomauttelee miten kaaosta ja hulinaa meidän elämä varmasti on, no onhan se ihan hetkittäin mutta yleensä kuitenkin ihan tavallista ja rauhallista, ei varmaan muuten olis jo viides lapsi kovasti mielessä jos ihan kaaosta olis :grin Mutta katsotaan sitä vasta vuoden päästä, nyt ei ihan pian huvittais olla raskaana kuitenkaan.

Kiinteitä olis tarkotus alkaa maistelemaan ihan pian. Varmaan pidempään vaan maistellaan vähäsen ennenkuin isompia annoksia yritetään, ainakin meillä kaikki muut on olleet tosi huonoja syömään kiinteitä. Mutta eihän tässä kiire vielä ole :)
 
Mä oon pitäny palstalta lomaa koko joulukuun mut nyt taidan palailla linjoille. Joku toinen kerta kuulumisia!
 
Käykö kukaan enää täällä? :) Eksyin tänne ja lukaisin tän keskustelun läpi, oi niitä aikoja :grin Nyt on syntymästä jo vuosi mennyt, tosi nopeasti.

Huomasin että useampi oli kirjoittanut ettei luultavasti olisi vielä viimeinen lapsi tämä elokuinen, onko jo monelle tulossa seuraava? Meille ei, ihan ensimmäistä kertaa EN ole raskaana kun pienin täyttää 1v :grin Mutta vaikka oli tarkoitus jättää tammi/helmikuussa ehkäisy pois niin kyllä me jätetään se jo ensikuussa, jännittää! Tjottaillaan vaan eli eihän sitä tiedä kauanko plussaan menee mutta mahdollisuus on ainakin kesäkuun vauvaan nyt ensiksi :)
 
Takaisin
Top