KOKS / kymenlaakso

Riida

Puuhakas puhuja
Olikos täällä muita ketkä on Koksiin menossa synnyttämään? tai muutenkin kymenlaaksolaisia äitejä?
 
Onhan meitä sit muutamia. Esikon odotusaikana silloisissa huhtiksissa ei muita kymenlaaksolaisia ollukaan kuin mie.. :)

Osuukohan jotkut meistä Koksiin samaan aikaan.. Fjanskulla taisi olla toinen jo tulossa? Mitkä fiilikset Koksista jäi ekalla kerralla?
 
Joo no koksist jäi ekal kerral hiukkasen epämiellyttävät muistot kun oma synnytys ei mennyt ihan ku ois luullu.Muksu synty rv42+2 ja se tapahtui kiireellisellä sektiolla kun synnytys pysähtyi.Ja kaks päivää kestin käynnistelyjäkin kun ei meinannut millään käynnistyä.
Muuten oli mukavat kätilöt siel paitsi yks,joka oli semmonen vanhempi nainen.
Silloin kun mun synnytys oli saatu oksitosiinin voimin vihdoin käyntiin ja mun mies oli tupakal silloin niin sanoi että jos en sil sekunnil nouse sänkyy ni lopettaa tipan yms.ja saan lähtee kotii. :s minkä sille mahtaa jos on kova supistus just menos ja samal ei kyenny sänkyy kiipee :( miehelle ku sen kerroin ni totes et onneks ei ollu paikal.Ja mies totes et seuraaval kerral jos se näkee sen kätilön tulevan sinne salii missä me ollaan niin hän käy pyytääs toisen kätilön paikalle.
Onneks loppupeleis ihan mukavaa oli kun pyydettäes sai apua/opastusta ja neuvoivat hyvin lapsen hoidossa.Myös sektiohetkellä mulla oli maailman mukavin kätilö+opiskelija siinä.Ne sai mut jopa nauraa siin ku muuten peloissani olin ku sain kuulla tulevast sektiost ja olin itken.
 
Itsellä jäi ekasta kerrasta Koksissa ihan hyvä fiilis. Kaikki sujui mielestäni ihan hyvin, kätilöt oli mukavia ja osasivat asiansa. Oli todella mukava opiskelijakin paikalla. :)

Osaston puolella jäi vähän kökkö olo, kun osa niistä hoitajista tuntui aika tönköiltä. Eivät opastaneet tarpeeksi imetyksen kanssa. Runnoivat vaan väkisin miun tissiä esikon suuhun, vaikka muutamat olivat todenneet jo, ettei esikon suu avadu tarpeeksi, jotta imetys saataisiin kunnolla onnistumaan ilman kumeja. Sain heti jo rintakumit käyttöön, mutta tosiaan muutaman vanhemman rouvan mielestä niitä ei tarvittu ja sit väkisin yrittivät saada imetyksen toimimaan muuten.. :/

Samoin en saanu osastolla nukuttua yhtään yötä kunnolla ja tosiaan lisämaitoa vauva tartti, koska miulta ei noussu maitoa kunnolla. Sit viimein yksi yö, kun pyysin joskus aamuyöllä viiden aikaan et ottaisivat vauvan sinne hoitajille ja antaisivat sille maitoa ja et saisin vähän nukuttua, niin tosi töykeän oloinen oli se hoitaja siitä asiasta.. Päivisin hoitajat aina vakuuttivat, että yöllä voi sit laittaa vauvan yököille, että saa äiti vähän nukuttua, ja sit kun pyytää, niin saakin vaan töykeää kohtelua.. :/

Toivottavasti tällä kertaa ois mukavammat hoitajat! ja toisaalta siellä ei ehkä tarvitse olla niin pitkään koska tää on toinen jo! :)
 
Mä oon kuullu kans kavereilta tosta osaston toiminnasta, et jotkut hoitajat on inhottavia ja on kokoajan sitä tissiä tunkemassa sen vauvan suuhun. :/ Mä tosiaan toivon että se aika menee nopeesti siellä ja ettei tulis itelle mitään mielipahaa. :/
 
Joo, oon kans kuullu muilta tutuilta samaa Koksista! Että omat kokemukset ei oo ainoat! Ne on ne jotkut vanhemmat tädit siellä ihmeen tiukkoja ton kanssa, mut ei kannata itselle siitä  ottaa stressiä. Onneksi siellä on niitä mukavempiakin hoitajia, joiden kanssa sit voi keskustella asioista paremmin.. :)
 
Pitäskö pakkaa salaa mukaa pullo ja korviketta ni sais laps raukka ruokaa jos ei tisseist mitään tuu. :D
 
Tähän mennessä kaikki on ollu tosi mukavia. Lääkärit ja kätilöt! :) Joten tähän mennessä hyvä fiilis. Synnytyssalissa osattiin asiat ja apua sai. Epiduraalin kun halusin, niin lääkäri oli hetkessä paikalla ja laitto sujui hyvin. Lastenosastolla oli mukavat hoitajat ja asiallisesti kertoivat kaikesta ja neuvoivat jos neuvoja tarvitsi. :)

Täällä osastollakin hoitajat olleet mukavia. Katsotaan muuttuuko tilanne sitten, kun saan sen vauvankin tänne luokseni. Mitään imetysjuttuja ei nimittäin ole vielä testattu, joten katsotaan katsotaan.. :O

Todella täyttä täällä nyt on, kun naistenpolin puoli on kiinni tän ja vissii ensi viikonkin. Ei meinaa kaikki potilaat vissii mahtua, mut jospa se tästä helpottais.. :)
 
Huu no sit toivon ettei tää viel maanantaina tulis täältä jos siel on noin täyttä! :/

Mut hyvä jos tähän asti kaikki sujunu hienosti. :))
 
Takaisin
Top