Kokoarvio

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko raskauden aikana tehty vauvan kokoarvio? Menikö sinne päinkään?

Esikoisesta veikattiin että laskettuna aikana 2800g. Oli kuitenkin viikkoa aiemmin synnyttyään 2900g.:red-heart:
Kuopuksesta en muista muuta, kuin että päälle 3kg ja oli syntyessään jopa 3870g. Ja ultrassa arvioitiin loppuraskaudessa molempia.

Yliaikakontrollissa on arvioitu kokoa ultran perusteella. Esikoisesta sanottiin 2 päivää ennen syntymää, että 3,9kg. Syntyessä oli melkein tasan 4 kg. Kuopuksesta sanottiin samana päivänä kun syntyi, että neljä kiloa ja oli 3,95kg. Eli noin lähellä syntymää meni ihan nappiin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Yliaikaiskontrollissa oli arvio 3,3kg ja samana iltana, kun syntyi, painoi 3,32kg.

Esikoisesta povattiin 4000g painavaa. Oli 3865, eli hyvin lähellä.

Kuopuksesta mittailtiin 3200g painavaa ja syntyi 3195g painavana, eli lääkärin arvio heitti vain 5 grammaa!

Esikoisesta veikattiin muistaakseni 3,4 kiloista, syntyessään painoi 3,3kg. Terveydenhoitaja antoi kokoarvion 3,5kg, mutta halusin lääkärin kokoarvion, koska olen pieni ja mielestäni vatsani oli valtava (nyt ymmärrän, että tottakai se oli valtava kun ei lapsella ollut tilaa pituussuunnassakaan kasvaa). Tämän marraskuisen kanssa luotan kyllä terveydenhoitajan arvioon.

Esikoisesta tehtiin kokoarvio kun lapsivedet oli jo menneet. Arvio oli hyvin lähellä totuutta. Olisiko ollut 3200g ja paino 3205g. Kuopuksesta kokoarvio heitti alakanttiin ainakin muutama sata grammaa. Ellei jopa niin että arvioitiin 3kg painoiseksi kun painoi yli 3,5kg. En muista ihan niin tarkkaan. Arviota tekevä lääkäri tosin sanoi että on vaikea saada hyvät mitat ja veikkaisi isommaksi.

Esikoisesta tehtiin kokoarvio, kun mulla oli maha niin hervottoman suuri. Arvio oli muistaakseni 3,9kg ja arvion tehnyt lääkäri vitsaili että vaikka olisi lähemmäs viisikiloinen niin kuulemma on lantiossa tilaa... :'D Esikoinen oli syntyessään 3,8kg. Kuopuksesta ei tehty arviota, kun sanottiin jo neuvolassa että on selvästi pienempi, kuten sitten olikin, 3,2kg.

Esikoisesta veikattiin noin 3-kiloista, mulla oli pieni SF-mitta ja vatsa. Syntymäpaino 3026g meni aika hyvin ennusteen mukaan :smiling-eyes:

Takaisin