Kokemuksia toivotusta sektiosta?

Heiggu84

Vasta-alkaja
Haluaisin toisen lapsen mutta en halua enää synnyttää normaalisti... Toivoisin suunniteltua sektiota. Onko jollain kokemusta saako sektion jos haluaa ja on jäänyt pelko synnytyksestä? Vai "painostetaanko" normaaliin synnytykseen?

Mulla on sama ongelma. Ekasta synnytyksestä jäi traumat ja jälkivaivoja enkä aio enää alateitse synnyttää. Aion vaatia sektion. Kyllä sä sen saat jos vaan pysyt tiukkana. Pelkopolilla joudut varmasti käymään useamman kerran.

Aika helposti sain sektion kakkosen kohalla. Pitää vaan pysyä lujana eikä yhtään antaa myöden. Tottakai he yrittävät kaikin keinoin saada pään kääntymään, se on heidän työtään.
Kolmosen kohdalla sain sektion ilman mitään keskusteluja, sanoin vaan että sektiolla synnytän ja that's it!:grin

Kaipa sekin on yksilöllistä, mut kärrättiin kiireelliseen sektioon, josta toivuin paljon nopeammin kuin kaverini alatiesynnytyksestä. Kokeilen kyllä taas alakautta ellei jostain syystä ole pakko mennä suunniteltuun sektioon.

Auts! Mulla ei onneksi ollut niin kiire että olisi tarvinnut tehdä pystyhaavaa, eikä mua tarvinnut nukuttaa niin kuin hätäsektiossa. Kävelin itse vessaan (hoitaja seuranani) 10h leikkauksesta. Ja istuminen oli tietty helpompaa kuin alatiesynnytyksessä, sängystä nouseminen oli se vaikein osuus fyysisesti. Pystyhaava on kyllä ihan eri asia noin toipumisen ja vissiin liikkumisenkin kanssa kuin vaakahaava.

Hei!
Varmasti sektion toiselle lapselle saa helposti.
Odotan esikoistani ja minulla on kauhea synnytyspelko. Sain lähetteen pelkopolille ja siellä ne ovat luvanneet minulle sektion tähänkin ihan mukisematta.
Hassu juttu vaan nuo hormonit, että nyt näin loppusuoralla (3vk laskettuun aikaan) alkaa mieli olemaan varmempi ja valmiimpi siihen alatiesynnytykseen. Eli varmaan sitä yritän, olen psyykannut itseäni valtavasti!
Kuitenkin viime käynnillä polila, tämän viikon alussa, otettiin vielä yksi aika tsemppikeskusteluun että josko se vielä vahvistaisi päätöstäni alatiesynnytyksestä. Mutta hauska oli kun sanoivat, että sitten kun synnytys käynnistyy ja tuntuu ettei uskallakaan, niin vielä ennen synnärille lähtöä voi soittaa sinne ja sanoa että en uskallakaan synnyttää normaalisti ja varaavat heti ajan sektioon, kunhan päätä ei vielä näy :D

Sinunkin kohdalla hormonit saattavat vaikuttaa päätöksen tekoon, tai sitten ei. Tee juuri niinkuin sinusta itsestä tuntuu, tsemppiä! :)

Minä Ehdottamasti aion vaatio sektion seuraavalle lapselleni. Ensimmäisen kanssa kokemus oli niin kamala, siitä toipuminen jotain aivan kamalaa ja kesti kauan + seurauksia jäi :/

Takaisin