Kokemuksia Terolutista

Suffe_

Oman äänensä löytänyt
Aloitin tänään Terolut 10mg tabletit,vauvaa yritetty 1,5v..millaisia kokemuksia teillä on ko lääkkeestä? Onko ollut hyötyä?
 
Moi!

Tässä ketjussa on mun ja muidenkin kokemuksia Teroluteista (ja muista keltarauhashormoneista): http://forum.vau.fi/threads/kokemuksia-keltarauhashormoneista.1583775/

Käy lukaisemassa ja kerro toki sitten oma kokemuksesi myös :) Mulle ei terolut auttannut millään tavalla viime kierrossa ja sivuoireet olivat ihan peestä. Nyt on sitten menossa 3. päivä lugesteronia, joka on tähän asti ainakin toiminut hyvin! Miksi sulle määrättiin terot?
 
Mulle määrättiin terot koska kierto muuttunut epäsäännölliseks,tikutettuna en saa oviksia enkä tunne oviksia..määrättiin myös keltarauhashormoonit seuraavasta kierrosta mutta arveluttaa aloittaa kun kohdunkaulansyöpä ollut..
 
Eli onko terolut määrätty sulle tavallaan kierron katkaisuun ja menkkojen aikaansaamiseksi? Teroluthan on myös keltarauhashormonia, mutta synteettistä sellaista toisin kuin lugesteron joka on samaa kuin kehon oma.

Jos ei ole tietoa siitä milloin ovulaatio tapahtuu tai tapahtuuko sitä ollenkaan niin yleensä kai ensin ultrataan (jotta saadaan kierron vaihe ja munasarjojen tilanne selville) ja sitten ehkä määrätään ensin esim. clomifeeni aikaansaamaan oviksen ja keltarauhashormonia (terolut, primolut tai lugesteron) tukemaan tarvittaessa loppukiertoa.

Toivottavasti terolut auttaa sinulle siihen ongelmaan mihin se on määrätty!
 
Mulle määrättiin siis terot tasaamaan kiertoa koska vaihtelee 14-34kp. Tähystettykkin on eikä kohdusta/munasarjoista löytynyt lapsettomuutta selittävää. Ensin kokeillaan teroja ja sitten otetaan kaveriksi clomit. Lääkäri epäili että koska kierto niin epäsäännöllinen niin ovulaatio ei tule joka kierrossa ja sen vuoksi haluaa ensin kierron kohdalleen. Yksi lapsi ennestään eri miehen kanssa ja 4 keskenmenoa.
 
Minulle määrättiin terot pillereiden lopetuksen jälkeen kun menkkoja ei alkanut luomusti kuulua. Kaksi kuuria söin ja nyt eka luomukierto menossa josta ovis olen koittanut tikutella kp. 19 menossa eikä vielä ole löytynyt. Nyt jännään kuinka käy,epäilen.. ensi viikolla näkee onko kierto tasaantunut. Sivuvaikutuksia en havainnut kuurin aikana. Toivottavasti on apua sinulle.
 
Takaisin
Top