S
Salasussu
Vieras
Kiinnostaa kokemukset suunnitellusta sektiosta ja kireästä/kramppaavasta lantionpohjalihaksesta. Mulla todettu kramppaava lantionpohjalihas, jonka takia alatiesynnytys voi olla haastava tai jopa mahdoton (vauva jää jumiin synnytyskanavaan). Syynä on liian kireät lantionpohjalihakset. Oon alkanut miettimään olisiko suunniteltu sektio parempi ja turvallisempi synnytysmuoto.
Tietoa näistä on netissä todella huonosti ja etenkin kaikki jutut suunnitellusta sektiosta tuntuvat pyrkivän käännyttämään alatiesynnytykseen. Olisi kiva kuulla kokemuksia suunnitellusta sektiosta, kuten kuinka leikkaus sujui kohdallasi ja kauanko paraneminen kesti. Myös kaikki kokemukset alatiesynnytyksestä kramppaavalla/kireällä lantionpohjalihaksella kiinnostaa.
Kiva jos ehit vastailemaan!
Tietoa näistä on netissä todella huonosti ja etenkin kaikki jutut suunnitellusta sektiosta tuntuvat pyrkivän käännyttämään alatiesynnytykseen. Olisi kiva kuulla kokemuksia suunnitellusta sektiosta, kuten kuinka leikkaus sujui kohdallasi ja kauanko paraneminen kesti. Myös kaikki kokemukset alatiesynnytyksestä kramppaavalla/kireällä lantionpohjalihaksella kiinnostaa.
Kiva jos ehit vastailemaan!
toki sen leikkauksen jälkeen on kipeä, kun kyseessä on kuitenkin keskisuuri vatsanalueen leikkaus. Ekana iltana nousin pystyyn ja pari päivää otin vahvemmat tropit. Vatsan toimintaan kannattaa kiinnittää huomiota sektion jälkeen, otin melkein heti cuplatonia, pegorioinia ja luumusosetta. Ainakin pari viikkoa masu oli kipeempi, että välillä oikein odotti, että milloin saa ottaa seuraavan setin särkylääkettä. Vauvaa pystyin hoitaa normaalisti. Mä en tiennyt mistään autonajokiellosta, niin taisin jo reilun viikon päästä ajella kauppakeskukseen ostamaan puuttuvia vauvakamoja
Jossakn vaiheessa kun kivut oli hävinneet, piti oikein muistuttaa itteään ottamaan rauhallisesti (mikä nyt on ihan suotavaa alatienkin jälkeen, kun keho kuitenkin palautuu 9kk raskaudesta ja synnytyksestä). Tuntopuutoksia oli jonkun aikaan arven alueella, nyt vuoden päästä ei juuri ollenkaan. Urheiluun palasin samalla tavalla kuin alatienkin jälkeen. Valitsisin jatkossakin suunnitellun sektion.
Katetri, kanyyli ja selkäpuudutus nyt eivät oikein mukavalta tuntuneet, mutta ne oli äkkiä laitettu.