Kokemuksia puolison aikasemmista lapsista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kyfi86

Sukkela juttelija
Toukomammat 2016
Hmmm, otsikko nyt vähän kökkö mutta pohdiskelin millaisia kokemuksia muilla on puolison aikaisemma(i)sta suhteista saaduista lapsista? Miten esim. sujunut uuden vauvan tultua taloon? Miten tulette toimeen? yms?

Miehellä on eskari ikäinen lapsi joka on joka toinen vkl meillä. Eikä siinä mitä, sinänsä tullaan ihan hyvin toimeen mutta ärsyttää kun itseäni ärsyttää että ärsyynnyn (got that? :grin) lapsen neuvonnasta esim miten uutta tulokasta pitäisi hoitaa ja muutenkin kommenteista että sillonkun äiti rakasti vielä isää se teki niin yms... toisaalta yritän ajatella ja ymmärtää että jonkinlaisuutta mustasukkaisuuttakin voi olla ja muuta mutta niin... phuh, ärsyttää kun ärsyttää ja vaivaa itseä:rolleyes:

Lapsilla on niin oma tapansa käsitellä asioita. Kai hän haluaa tuntea olonsa tärkeäksi ja arvostetuksi myös teidän perheessään kun neuvoo, toisaalta yrittää jäsennellä tapahtunutta noilla "kun äiti vielä rakasti isää" tms kommenteilla? Vaikea niitä on varmaan vierestä kuunnella.

Meillä vanhemmat lapset on jo niin vanhoja (yliopistossa ja lukiossa), että he käsittelevät asiaa aikuismaisesti. Sitten nuorin (2v 5kk) on niin nuori, että laitoksella vilkas kolme sekuntia että aha tollainen, ja sit se koko pikkusisko lakkas kiinnostamasta ja juostiin pitkin sairaalan käytäviä isoveli perässä vahtimassa :p

no noinpa olen itsekin yrittänyt järkeillä asian ja lähinnä tässä nyt tosiaan vaivaa kun itseä vaivaa... ihanaa olla nainen!:rolleyes::grin

Täällä miehellä 10-12 v. tyttö ja poika, nyt tulossa minulle ja miehelleni esikoinen. Alkuun oli tytöllä huoli uudesta vauvasta, että jos isällä ei olekaan enää aikaa heille. Nyt jo paremmalla mielin, kun kuukausi La:an :)

Lasten kanssa ja mitä pienempi sen enemmän niin pitää muistaa että he ei suodata puheitaan kuten isommat sit päinvastoin liikaakin pitää sisällään.eli älä ota itteesi lapsen puheita tuon ikäinen ei viel tarkoituksel kettuilee.
Mulla nyt 5v ollut tytärpuoli jolle olin mustia aluksi,mieti. Siitä et hän on miehen aiemmasta elämästä. Nykyään ja jo hyvän aikaa on ollut tosi luonteva suhde häneen.Miul oli 7 lasta ku yhteen mentiin että hmmmm hiukan enemmän miehellä sulatteluun
Tsemppii ajan kans hommat hoituu kun hyvää tahtoa löytyy

Takaisin