kokemuksia kotidoplerista

jouluvauva

Oman äänensä löytänyt
Hei! Meni hermot kun raskaus oireet hävis ja olo tuntu liian hyvältä. Pikku pelko että onko muksu elossa. .... joten tilasin doplerin. Näppärästi se on kyllä toiminut. Aluksi kyllä oli vaikeuksia löytää missä muksu on. Ja sitten ihmettelin sykettä. Onko liian hidas?. Selkeä viuh-viuh ääni se on
Dopler on se perus malli jossa ei ole näyttöä sykkeelle, vain kuulokkeet jolla voi kuulostella.

Mitä kokemuksia muilla on?
 
Mä kans tilasin samanlaisen doplerin ku sulla tos pari viikkoa sitten. Aluks itelläki oli vähä hankaluuksia löytää sikiön syke, mut lopulta siellä alkoi niin nopea pumputus kuulua, että se ei voinut olla muun ku meijän pikkuisen. Sä voit ensin kuunnella omaa sykettäs ja verrata sitä sit siihen toiseen sykkeeseen. Sikiön syke on kyl huomattavasti tiheämpi kuin sun syke, karkeasti sanottuna melkein puolet nopeampi. Ja sen sykkeen voi kans laskea, jos haluaa. Katot kuinka monta kertaa se viuh-ääni tulee minuutin aikana, niin saat sen sykkeen siitä :) Korjatkaa, jos olen väärässä :D

Toivottavasti kaikki on hyvin :)<3 ja varmasti onkin!
 
mulla kans angel sounds-kotidoppleri ja löysin muistaakseni ekat sykkeet tästä joskus rv 12.
muistakaa, että istukkakin pitää semmosta ihme ääntä ja on silti ihan normaalia :)
kyllä sen muksun sykkeen jumputuksen erottaa, on niin nopea!
 
Hei! Minulla tosiaan  13 + 3 menossa. 
Kävin siellä ultrassa perjantaina ja kaveri oli ihan elossa ja liikkuvainen. Ihmettelin siellä kun hoitaja  laittoi äänen päälle ultrassa ja syke oli niin hidas. Kysyin asiaa mutta sairaan hoitaja ei vastannut. Kotidoplerin sain maaantaina ja olen kuunnellut sillä  niitä ääni mutta sydän äänet olleet koko ajan hitaat, alle 70.
Eilen meni hermot ja menin päivystykseen ja eihän niitä sydän ääniä kuulunut vaikka hoitaja ja lääkärikin etsi ylipuoli tuntia. Kaikki äänet jotka oli kotidoplerilla kuullut ja jotka sairaalan välineillä  kuulin oli omia sydänääniä. Samoin siis se perjantain ultrassa kuulemani ääni oli omani, ei vauvan!!!!!
Noh, me ultrattiin ja ruudussa näkyi että kaveri on siellä elossa ja liikkuvainen. Kohtu on mulla suoraan muutaman sentin navan alapuolella ja lääkäri ja hoitaja veikkasivat että istukka on eteen kiinnittynyt koska ääni ei kuulu. Istukka estää vauvan sydänäänen kuulemisen.
Sovittiin että jätän kotidoplerin rauhaan ja odotamme kaverin kasvua. Sekä käyn nyt viikottain neuvolan ultrassa jossa etsimme niitä sydän ääniä.
On käsittämätöntä kuinka kauhe paniikki iski mutta onneksi neuvolassa oltiin niin ymmärtäviä. On kai nähneet ennenkin hormooneista sekaisin olevia naisia joilla kyyneleen vuotaa pitkin poskia ja alahuuli väpättää..........
Eli kohduissa, istukoissa ym.... on erilaisuuksia.

Joulu tonttuni on nyt siis piilossa jossain istukan takana mutta elossa.
 
Olihan se kivaa niin kauan kun se kesti. Onnistuin jotenki tiputtamaan dopplerin sohvanreunalta ja eihän se enää toimi..Ei tippunu ees korkeelta.. Tosi heikkotekoinen rotisko! Enpä viiti tilata uutta..
 
Mulla on angles sound doppleri. Mulle se on tosi tärkeä laite, koska nyt varsinkin kun ei oireitakaan ole lähes ollenkaan ni pelkään ettei masussa ole kaikki hyvin. On ihana kuulla niitä sydänääniä aina tarpeen tullen.
 
Mulla oli toi sama laite kun sulla. Ei tosissaan ole mitään vahvaa tekoa.. Oiskohan se kalliimpi ollu parempi..  En enää viiti tilata uutta kun kohta vauva liikkuu jo niin paljon että tietää muutenki kaiken olevan hyvin. Mut olihan se hauska laite. Kävin kyläilemässä tutuilla niin siellä oli koko lapsiporukka ihan mielissään kuuntelemassa vauvaa.
 
Takaisin
Top