Kokemuksia ballonki käynnistyksestä?

Mulla ballonki irtos puoli tuntii laiton jälkeen, lähti siis vauhilla käyntiin. Supistukset kyllä loppu ku ballonki irtos mut kalvojen puhkasun jälkeen sit 10 tuntia ni lapsi oli sylissä. Tosi rajut oli kyllä supparit het ku ballonki laitettiin, hyvä etten pökränny siihen hoitopöydälle missä se laitettiin.
 
Mulla ballonki irtos puoli tuntii laiton jälkeen, lähti siis vauhilla käyntiin. Supistukset kyllä loppu ku ballonki irtos mut kalvojen puhkasun jälkeen sit 10 tuntia ni lapsi oli sylissä. Tosi rajut oli kyllä supparit het ku ballonki laitettiin, hyvä etten pökränny siihen hoitopöydälle missä se laitettiin.

Tiedätkö laittoiko ne oksitosiinia tippumaan myös?
 
Mulla ei ballonki auttanu. Teki vain kohdunsuun niin kipeäks, että melkein itku pääs aina kun kohdunsuuta kokeiltiin.
 
Tiedätkö laittoiko ne oksitosiinia tippumaan myös?
Ei ne samaan aikaan oksitosiinia laittaneet tippumaan mut jossai vaiheessa ku haluttiin vähä voimistaa supisteluja ni aivan miniannoksella laitto sit tippuu, jossain vaiheessa tuplas annoksen mut tosi pienellä annoksella kuitenki loppuun saakka meni.
 
Mulle laitettiin aluksi tupla ballonki joka tuntui heti kotiin päästyä todella epämukavalta ja sen kanssa en onnistunut virtsaamaan. Illalla mentiin takaisin äippäpolille, jolloin mulle vaihdettiin yksiosainen ballonki. Melkein samantien alkoi supistelemaan, mutta supistukset hellittivät muutaman tunnin päästä. Ballonki tippui noin 8h päästä sen laitosta, ja saman tien alkoi kivuliaat ja säännölliset supistukset. Eli ihan hyvin lähti käyntiin :)
 
Mulla Ballonki ei saanu aikaan supistuksen supistusta. :D Lähti pois n. 5h laiton jälkeen... Tosin mulla oltiin jo käynnistelty cytotecillä synnytystä, tuloksetta. Lopulta syntyi terve tyttö alakautta ilman repeämiä oksitosiinin voimin.
 
Ballongin laitto ei sattunut yhtään, kävellessä olo oli kyllä kuin ankalla, jolla on paskat housussa. :wink
Ballongin kanssa menin sitten osastolle (kotiin en saanut lähteä, lapsivettä oli todella vähän, siksi synnytys käynnistettiin) ja oliko 6.5h kun ballonki lähti. Tunti siitä niin kalvot puhkaistiin ja synnytys lähtikin itsestään käyntiin.
Ei ollenkaan huono kokemus :happy:
 
Minulle laitettiin ballonki koska vauva ei ollut enään kasvanut ja oli jo täysiaikainen. Pääsin kotiin vielä onneksi. Aamulla laitettu ja illalla kahdeksan aikaan irtosi kun vähän repi.. Alkuun en uskaltanut sitä yhtään vetää, vaikka niin kätilöopistolla neuvottiin. Supistukset alkoivat yöllä ja aamulla lähdettiin sairaalaan. Ballonki toimi kohdallani loistavasti ja onhan se parempi kuin lääkkeellinen käynnistys. Ikävältähän tuo tuntui kun oli teipattuna reiteen ja pelkäsin kävellessä että joku näkee oudon kohouman housujen läpi :laughing002 positiivinen kokemus silti :)
 
Miltä ballogin laittaminen tuntui?
Minua ainakin sattui laitto tosi paljon, mutta varmaan on yksilöllistä. Ja se ballonki tuntui tosi ikävältä koko ajan jalkovälissä. Mulla oli kai muutenkin paikat jotenkin herkkinä kun loppuraskaudessa tehdyt sisätutkimuksetkin sattui ihan helkkarin paljon.
 
Miltä ballogin laittaminen tuntui?
Minulle sattui ihan äärettömän taitava ja helläkätinen lääkäri laittamaan ballongin, se ei sattunut yhtään. Toki sitten kun vettä täytettiin sisään niin alkoi tuntumaan painetta kohdun suulla, mutta sehän nyt on tarkoituksenakin.
 
Minullakaan ei ballongin laittaminen sattunut. (Ainakaan muistaakseni. Laitettiin kohta kolme vuotiaan kuopuksen synnytystä käynnistäessä.) Paineentunnetta ja supistuksia kyllä aiheutti, mutta se on tarkoituskin. Varmaan nämä on aika yksilöllisiä.
 
Miltä ballogin laittaminen tuntui?

Mulla yritettiin laittaa esikoista käynnistäessä. Vauva ei ollut laskeutunut, vaikka viikot oli jo 41+3, ja kohdunsuukin oli tosi, tosi ylhäällä. Niin ylhäällä, että lääkäri ei sinne vaan ylettänyt millään. Jäi siis laittamatta, mutta se yrittäminen sattui jostain syystä aivan tolkuttoman paljon, vaikka ei mulla muuten sisätutkimukset ole ennen (tai sen jälkeenkään) koskeneet.

Eli siis hyvin yksilöllistä!
 
@Yennefer @Nepeta Cataria @Vargynja ja @Aloy Kiitos vastauksista! Eli voi olla kauheaa tai mennä tosi helpolla. Oma mielikuvani oli, ettei voi olla sattumatta, mutta hyvä ettei välttämättä satu kovin.

Tietysti sitä toivoo, että synnytys lähtisi käyntiin itsestään.

Kuuntelin muuten eilen Kätilön kahvitunti -podcastia, jaksossa synnytyksen käynnistäminen kerrottiin, että ballonki on keksitty jo 1700-luvulla!
 
@Onnenomena itse olin sormelle auki kun ballonki laitettiin. Ei sattunut ollenkaan, tuntui toki painetta kun ballonki täytettiin vedellä, mutta mitään kipua ei liittynyt koko hommaan 😊
 
Takaisin
Top