Kokemukset TAYS:sta ja lävistyksien kohtalo synnärillä?

unbelebt

Jostain jotain jo tietävä
Miten on,saako pitää lävistyksiä tayssissa vai kattooko ne huonona jos niitä on? Itellä neljä läväriä,mietin vain tarviiko ottaa pois. Millainen muuten on henkilökunta ja palvelu? Itse oon kuullut että aika töykeää ja sellaista liukuhihna toimintaa ettei sua paljoo opasteta. En sitten tiedä...:o
 
Noista lävistyksistä en osaa sanoa, koska itselläni ei ole peruskorvisten lisäksi muita. Mutta TAYS... Mua ainakin vähän pelotti mennä n. 8 kk sitten synnyttämään, koska olin kans kuullut paljon huonoa kyseisestä sairaalasta. Synnytysvastaanotto olikin ihan hanurista, näin suoraan sanottuna. Henkilökunta oli siellä tympeää 2/3 kerroista, joita siellä kävin. Mies joutui odottamaan käytävällä, kun itse makasin käyrillä ja huusin tuskissani :(

Mutta onneksi ne tärkeimmät eli synnytyssali ja lapsivuodeosasto yllättivät positiivisesti :) Kätilöt olivat salissa tosi empaattisia ja rohkaisevia. Osastollakaan en pahemmin kiirettä huomannut, vaikka ruuhkaa oli silloin paljon. Aina joku tuli auttamaan, kun pyysin, vaikka ei tietenkään heti päässyt paikalle. Imetykseen sain paljon apua kuten olin jo etukäteen toivonutkin. Jäi sellainen olo, että voisin mennä sinne uudestaankin synnyttämään.
 
Mulla on kaksi ihan hyvää kokemusta TAYS:sta. Molemmilla kerroilla synnytysvastaanotossa on meinannut tulla poru nuivan henkilökunnan vuoksi, mutta salin ja lapsivuodeosaston puolella meno on ollut mahtavaa. Koin, että mua kuunnellaan ja mun mielipiteilläni ja toiveillani oikeasti on väliä. Mies sai olla mukana koko ajan paitsi ne n. puolituntiset, jotka SVO:lla piti pötköttää käyrillä, ja synnytyssalissa kätilöt molemmilla kerroilla muistivat välissä jutustella hänellekin. Lapsivuodeosastolla viihtyminen riippuu aika monesta tekijästä. Korvatulppia ja särkylääkettä saa pyytämällä, ruoat kannetaan naaman eteen - ja mä en joutunut vaihtamaan ainoatakaan kakkavaippaa nuoremman sairaala-aikana (2 vrk synnytyksestä). :wink Taktiikkalaji. Apua saa aina, kun kelloa kehtaa painaa, ja useimmiten kutsuun vastaava ihminen on ihan mukava otus. Kädestä pitäen opetetaan perushoito, mutta itse olisin esikoisen synnyttyä kaivannut hiukan lisäopastusta imetyksen kanssa. Kiire on kova kaikilla noilla osastoilla, mutta mahdollisuuksien mukaan se yritetään pitää pois "asiakkaiden" silmistä ja korvista. :)

Jos vielä synnytyspuuhiin joudun, menen ihan mielelläni takaisin TAYS:an. Mainettaan parempi, väittäisin.

Lävistyksistä en osaa kyllä sanoa mitään. Mulla on sellainen kuva, että ne pitäisi poistaa, mutta varma en ole. Kannattaa ehkä kysäistä neuvolasta niistä.
 
Takaisin
Top