Koiran outo käytös

Lillukka80

Jostain jotain jo tietävä
Olen ollut huvittunut koirani käytöksestä, joka muuttui pari viikkoa sitten. Kohtuullisen rauhallinen 15v villakoira on toki ollut mamman poika aina mutta nyt ei tahdo päästää minua näköetäisyydeltä mihinkään. Karvalapsi on myös töissä ja työkaveri naureskeli, että kun olin koiran päiväunien aikaan lähtenyt vessaan, oli herännyt villapöksy joussut silmät lautasina ympäri toimistoa mammaa etsimässä huolesta hytisten. Hän on aina viihtynyt lähellä mutta kun ennen hänellä oli tapana lepuuttaa leukaa mamman tissillä, on nyt siirtynyt nukkumaan pää minun massulla.

Oletteko huomanneet teidän koirien tai kotieläimien käytöksessä muutosta raskaiden myötä?
 
Kyllä, joka raskaudessa kissat on muuttuneet suojeleviksi, mahaa ja mua kohtaan... Ja viettäneet tuplaten aikaa sylissä(ihan liikaakin)! =) Ja nyt viime kerralla miehen veljen koira muuttui radikaalisti mua kohtaan... Ennen niin riehuva yli-energinen sylikoira 70kg.... Ei hypännytkään suukottaan kun tulin kylään... Haisteli ja kulki jalan vieressä koko ajan... Kyllä ne vaisto.....
 
Onpa mielenkiintoista! Meillä ei ole omia eläimiä mutta täytyypä tarkkailla toisten lemmikkejä joita tapaan usein. Missä vaiheessa raskautta eläinten käytös on muuttunut?
 
Meillä on koira ollut pari päivää ihan kummallinen kans. Tulee illalla tarkistaan nukunko kun oon mennyt sänkyyn, kiva kun silmät kiinni makaa ja märkä kuono tulee namaan :D
 
Meidän porukoiden koira tulee huomenna käymään. Hauska nähdä reagoiko jotenkin. :)Toki ei asu mun kanssa ni voi olla että ei.
 
Meillä ei ekan raskauden kohdalla silloiset koirat reagoineet. Heistä aika jätti vanhuuden ja sairauksien takia viime vuoden aikana molemmista. Nyt tämä 'pentu', ensi kuussa vuoden täyttävä, ei ole sekään reagoinut mitenkään.
 
Meidän kaksi ja puoli vuotias vilkas uros on nyt viimeisen kuukauden aikana rauhoittunut paljon. Mutta se on yhtä rauhallinen ja syliin tuppautuva kaikkien seurassa, ei vain minun, joten tuskin liittyy mitenkään raskauteen.
 
Todella epätavallista että vanhempieni vilkas nuori tyttökoira ei hyppinyt mua vasten kun nähtiin. :)
 
Työyhteisö luulee villakoirapapparaisen kärsivän vanhuuden höperyydestä. Jos nousen tulilta, koira ponkasee salamana ylös. En pääse yksin edes 4n metrin päöhän kopiokoneelle. Alku viikosta jouduin menemään toiseen rakennukseen 3h koulutukseen. Tänään kolleega kertoi koirun itkeneen koko ajan ulko-oven takana. Vitsit, en oikein voi jättää sitä 10h yksinkään... Tämä tiimi on meille sen verran tuoretta,ettei ymmärrä kuinka radikaalisti ennen niin flekmaattinen torkkuja on muuttunut. Heistä on siis omituista muttei kyseenalaista että annan koiran töpsöttää perässäni vessaankin :joyful:
 
Alkuraskaudesta koiramme ei reagoinut mitenkään. Nyt on loppuraskaudesta alkanut seuraamaan välillä eli kyttää tai pomppaa heti ylös ja seuraa, kun esim. ramppaan vessassa laughing7 Toinen asia mikä on ihmetyttänyt on ollut se, että koiran aiemmin melko säännölliset juoksut ovat olleet myöhässä ja jännitin jo vähän, että menee vielä synnytyksen kanssa päällekkäin. Kuitenkin juoksut alkoivat vihdoin nyt aivan äitiysvapaani alkamisen kynnyksellä. Erään tutun narttukoiran kanssa on käynyt sama eli juoksut olivat juuri ennen vauvan syntymää ja koira oli tullut juoksujen jälkeen valeraskaaksi. Täytyy tarkkailla miten oman koiran kanssa sitten käy.
 
Takaisin
Top