Kohtu takana, miten vaikuttaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ER
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ER

Silmät suurina ihmettelijä
Mietin tässä, et lääkäri mainitsi kerran ultratessaan alavatsaa, että mulla on kohtu tavallista taaempana. Onko kellään kokemusta asiasta? Miten vaikuttaa raskauden kulkuun ja oireisiin? Oon kärsiny aina kovista menkkakivuista. Endometrioosia on epäilty, mutta ei löytynyt. Nyt päiviä 6+0, oireina alavatsakivut ja lievä pahoinvointi. Jännitän miten selviän raskaudesta selkäni kanssa, kun nikamavälit alaselässä on myös hieman isommat ja lievää skolioosin alkua on. Oon tosi onnellinen raskaudesta. Kyseessä on ensimmäinen ja hartaasti toivottu. Pillerit jätin pois 1,5 vuotta sitten ja sen jälkeen vauva on ollut tervetullut.

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Mulla ei ollut ennestään terveysongelmia, mutta tässä mun kokemuksia edellisestä raskaudesta:
- nt-ultra oli tehtävä alakautta, vatsanpeitteiden läpi ei näkynyt tarpeeksi hyvin
- vatsa kasvoi tosi myöhään ja oli suhteellisen pieni loppuun saakka
- alaselkä kipuili jonkun verran loppuraskaudesta, mutta en tiedä olisiko kipuillut ilman taaksepäin kallistunutta kohtuakin
- mun raskaus oli helppo ja lähes oireeton, mutta en tiedä mikä oli kohdun osuus asiassa.

Toivottavasti selkäsi kestää raskauden hyvin tai edes kohtuullisesti! Tsemppiä!

• Tykkään
Reaktiot: ER
Mulla myös taaksepäin kallistuva kohtu, multa kyllä saatiin ultrattua mahan läpi kaikki ultrat, mutta selkäkipuja oli kyllä läpi raskauden, ja maha oli todella iso, kaikki luuli et odotan kaksosia tai kolmosia :D vaikka ite olen tosi pieni kooltaan :)

• Tykkään
Reaktiot: ER
Takaisin