Kohtalotoverit, ennenaikaisen synnytyksen vaara

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyumin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä vedet meni 27ja rapiat viikoilla, sairaalaan vuodelepoon pelkällä vessaluvalla. Kortisonit kankkuihin ja antibiootti tippumaan suoneen 8 tunnin välein, ettei tulehdusarvot nousisi. Supistuksenestopiikkejäkin tuli jokunen saatua, kunnes ei pystytty enää estelemään.. Kiireellisellä sektiolla syntyi pienet kaksospojat viikoin 29+4. Hengitysvaikeuksia oli, bilit korkeella, sydämen ongelmia, aivoissa sumua, rs-virus, ym.. Laskettu aika olisi ollut 16.4., pojat syntyivät 2.2., kotiin ensimmäinen pääsi 20.3 ja toinen 2.4, eli muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa.
Pojat sai sairaalassa ollessaan mun luovutettua äidinmaitoo, ja loppuvaiheilla jonkun muun luovutettua, ja sekotettiin sekaan sit korvikettakin, kun ei itestä enää kahdelle riittänyt..

Täällä on aika hurjia tarinoita :nailbiting: mulla oli keskiviikkona rakenneultra rv21+1 ja siinä samalla ihan sattumalta lääkäri huomasi että mun kohdunkaula on lyhentynyt kahteen senttiin... oli kiinteä yms mutta kyllä säikyttää kun olen vasta näin alussa että vauvalla ei ole vielä mitään mahiksia!

Nyt sitten makaan kotona ja istuminenkin on ei ehkä kielletty mutta ei suositellakaan... ens ke kuulen mihin tilanne on mennyt! Toivottavasti parempaan... ketuttaa maata mutta tosiaan mieluummin kotona kuin sairaalassa!

On näköjään jäänyt vastaamatta, vaikka kuvittelin replyn kirjoittaneeni.. :D miten helir, jäikö hurjasta alusta (täytyy sanoa että aika sissi olet!) teille mitään ongelmia?
Forestfairy, kannattaa maata ja muistaa, että tilanne saattaa muuttua ihan yhtäkkiä. Minulla pysyi kuukauden kaula 2cm ja kiinni, nyt viime viikolla tarkilla käydessä kaulaa olikin yhtäkkiä vain 1,3cm ja löyhästi sormelle auki.. 5pvää osastolla ja sain vielä lähteä kotilepoon, mutta vähän luulen ettei tässä kovin pitkälle pötkitä kun maatessakin pistelee suuta.. Supistuksia ei onneksi kuiten näy, kortisonitkin sain, jospa mentäisiin vaikka kk tästä vielä sinnillä niin olis jo 35vko! :) tänään 31+0, jokainen päivä on plussaa...

Joo onneks tänään viikon täys levon jälkeen kohdunkaula oli palautunut takaisin 3,1cm!! Nyt edelleen saikulla mutta pahin näyttäis olevan ohi ja saan mm liikkua ja touhuta kohtuudella :) kahden viikon päästä taas ultra jossa katotaan että onko tilanne pysynyt samana :Heartred usko siihen että tammikuusssa on ihana pieni tyttö sylissä on nyt valtava! :)

Paljon tsemppiä teille muille! :hello

Täälläkin menty koko raskaus aika yhtä vuoristorataa! Kerran jo supistunut kohdunkaula senttiin ja oon maannu sairaaloissa... huoh! Tänään rv28 ja eilen pääsin kotiin sairaalasta! Viime viikolla sain kortisoonia vauvan keuhkoja kehittämään ja supistustaestäviä lääkkeitä... jos nyt pärjäis edes hetken aikaa kotona yhtenä kappaleena!

Onneks ollaan jo ns hyvillä viikoilla ja jokainen päivä lisää tuo vauvalle lisää mahdollisuuksia syntyä terveenä!

Ihmeen kaupalla olen selvinnyt jo rv38+5! Kolme viikkoa sitten lääkäri katsoi että kohdunsuu oli sentin auki eikä kaulaa jäljellä :) oli silloin varma että synnytän vielä vuonna 2015... tässä sitä kuitenkin vielä pyöritään yhtenä kappaleena eikä tietoakaan siitä että vauva kohta syntyisi! Varmaan mennään käynnistykseen yliajalla :)

Näin se sitten menee ensin maataan viikko tolkulla ja kun vihdoin sai luvan tulla niin mitään ei enää tapahdu! On kuitenkin helpotus että pääsin täysille viikoille

Meidän neiti tuli kiireellisellä sektiolla mun vaikean ja nopeasti edenneen raskausmyrkytyksen takia 32+4. 3vk 2pv oli neiti sairaalassa, kotiuduttiin siis 35+6. Sairaalassa oltiin keräämässä painoa ja opettelemassa syömistä, huoneilmaa neiti sai paineistetusti nasaalilla syntymäpäivänsä ajan jotta keuhkot ilmaantuivat paremmin. Kortisonit ehtivät vaikuttamaan vajaa 20h ennen leikkaussaliin joutumista mutta silti oikein valmis paketti oli meidän neiti. 2160g/44cm, 8 pisteen vauva (synnytystarina löytyy lokakuu 2015 ryhmän alta jos jotakuta kiinnostaa). Tänäpäivänä 4kk (korjattua ikää 2kk) 4770g/58cm täysin terve ja ikätason mukaisesti kehittynyt. Ainut keskoisuuden merkki on tuo ikätovereihinsa nähden pieni koko maasta ne pienetkin ponnistaa!

Miten ne vielä tossa vaiheessa alkaa jarruttamaan:bored: ? Ihan hassua, täysiaikainen kuitenkin vaava jo tuossa vaiheessa :joyful:

Koska viikonloppu.. :D vähän ärsytti itteäkin, viimeinki ku ois saanu tulla nii ei, ku tulee liian kalliiksi vissiin vklp leikata :p

Takaisin