kohta on isänpäivä! :)

heidi79

Näppärä viestien naputtelija
tajusin tuossa juuri et isänpäivä painaa kohta päälle ja ideoita nolla :eek:o_O mitä te annatte? meillä viä ihan eka,jotain spesiaalia olis kiva miettiä....äh.

entä sitten vaarit,papat,ukit?mä tässä mietin mitä niitten kans tehään...pitääkö järkätä niille jokku kahveet,vai mennä käymään (toinen vaari viä asuu 80km päässä) vai pistääkö vaan kortit postiin ja ilmottaa et juhlitaan perheen kesken?
 
En tiedä, tuleeko toteutettua, mutta olen miettinyt, että hommaisin vauvalle jotain I :Heartred Dad -vaatteita, jotka päällä ottaisin kuvan, jonka teettäisin ja kehystäisin. Miehen isällekin vois jonkun kivan valokuvatuotteen teettää, kun niitä saa niin helposti kaikenlaisia netistä tilattua.
 
Hitsi, mulla ei ollut yhtään tullut mieleen, että on eka isänpäivä! Pitääkin miettiä jotakin lahjaideaa.
 
Mä tein anopin kanssa pienet muistot isoisille ja miehelle (eli vauvan isälle :D), tehtiin siis Liberon sormiväriohjeella väriainetta, jolla sitten painettin paperille tytön jalkapohja. Vielä en ole päättänyt, että teenkö noista kortit vai kehystänkö vai annanko semmoisenaan. Vähän polttelis kehystää!

Tämän lisäksi tilasin Ifolorilta jokaiselle hiirimatot hymyilevästä tytöstä. Tämä kun on kaikille lajissaan ensimmäinen (eli ensimmäinen lapsenlapsi ja meille esikoinen), on kiva tehdä vähän ekstraa. Omalle äidilleni tilasin jo syntymäpäiväksi kuvamukin tytön kuvilla, niin miesväelle keksin vähän muuta sitten.

Seuraavan vuoden äitienpäivä onkin sitten haaste, mitä keksin mummeille :wink
 
Niin ja me vietämme varmaankin ihan oman perheen kesken isänpäivää.

Onko muuten muilla ns. vaaripuolia? Miehen vanhemmat on eronneet ja kuvioissa on siis tytön mummin uusi puoliso. Pitäisiköhän häntä muistaa jotenkin? Tosi vaikea asia, hänellä kun ei ole omia lapsiakaan.
 
Meillä on molemmilla puolilla mummojen uudet miehet. Heitä ei kyllä muisteta, johtuen siitä, että heillä on omiakin lapsia ja lapsenlapsia. Tuskin muistettaisiin, vaikkei heillä lapsenlapsia olisikaan. Mun siskonpoika ja äitini nykyinen mies (ollut mukana kuvioissa yli 20 vuotta) ovat tosi läheisiä, mutten silti usko, että häntä olisi siskoni toimesta muistettu isänpäivänä. Mutta ihan perhekuvioista tuokin on kiinni, miksei heitä voisi muistaa jos ovat läheisiä. :)
 
Meilläkin vietetään ensimmäistä isänpäivää! Lahjaksi hankin hopeisen kaulakorun jota koristaa hopeinen laatta johon kaiverrutin esikoisen nimen ja syntymäajan.
 
Miehen ensimmäisenä isän päivänä ostin kaksi kehystä ja sitten sellaista saven tyylistä (en muista nyt mitä se on oikeasti nimeltään), josta muotoilin kaksi laattaa sekä ostin mustetta. Laitoin esikoiselle mustetta jalkaan sekä käteen ja painoin jalan yhteen laattaan ja käden toiseen. Pikkasen antoi se massa periksi niin jäi pieni painautuma myös. Laatat liimasin kehyksiin, joissa ne vieläkin on 6 vuoden jälkeen :)

Muistan kuinka yllättynyt mies oli lahjastaan, koska hän ei odottanut mitään ennen kuin esikoinen osaisi itse tehdä :p

Olen miettinyt, että voisin tehdä nyt samankaltaisen. Sekä käyn varmaan ottamassa tytöistä yhteiskuvan valokuvaamossa niin mies voi laittaa kuvan töissä omalle työpöydälleen :)
 
Olen nyt ostanut marjasosetta ja pahvia, ja olisi tarkoitus askarrella jonkinnäköinen kädenjälkikortti isänpäiväksi. Saapa nähdä onnistuuko! Sen lisäksi koitan vaan tehdä ruokaa ja leipoa, eipä kummosempia. Mutta jee, onpas kivaa viettää isänpäivää!
 
Mä teetin canvas-taulun valokuvasta, jossa ollaan ekaa kertaa vauvauinnissa (ohjaaja otti perhepotretin) sekä avaimenperän pojan kuvalla. Valitettavasti olin tilauksen kanssa turhan mattimyöhäinen ja ne saapuu vasta alkuviikosta... Näin varsinaisena päivänä mulla oli kuitenkin ojentaa 2 paria merinovillasukkia sekä "lahjakortti" ravintolaan, jonne lähdetään kohta syömään pitopöytälounas.
 
Minä tilasin valokuvapalapelin lasten kuvilla, ja heti oli papan saatava kasata se lasten avustuksella :) Ihme kyllä ei yksikään pala kadonnut ja nyt valmis palapeli odottaa hyllyn päällä kehyksiä :) Sitten tietysti hieman leivoin ja tein aamupalat ja kohta lähdetään isovanhempia tapaamaan :)
 
Takaisin
Top