Kohdunsuu

haahe

Jostain jotain jo tietävä
Olen tässä muutamia kertoja viimeisen kuukauden aikana esim. suihkun tai vessassa käynnin yhteydessä (aina puhtailla käsillä enkä ronklaa) kokeillut kohdunsuutani ja pari kertaa (viimeksi eilen) kohdunsuu on ollut pehmeä ja hieman avoin. Muina kertoina ihan kova ja kiinni. Pitääkö tästä huolestua ja soittaa neuvolaan ja vaatia tarkastusta? Viikkoja tänään 12+6. Hieman kyllä pelottaa. Unohdin nt-ultrassa torstaina tästä mainita kun tehtiin vatsan päältä.
 
En kannattaako vaatimalla vaatia tarkastusta, mutta jos mietityttää niin kannattaa neuvolaan soittaa ja kysyä asiasta. Ihan oman mielenrauhan vuoksi. Siksihän neuvola on, raskauden tukena.
 
Mä soittaisin neuvolaan, varmuuden vuoksi. Mäkään en kyllä osaisi itse kokeilla kohdunsuuta.
 
Mäkään en kyllä edes tiedä miltä sen pitäis tuntua. :D joten suosiolla jätän sen tutkimisen ammattilaisille.
 
En mäkään osaisi, enkä ees uskaltaisi. Tiedä mitä saisin vahingos aikaseks. Mut soita ja kysy, jos mietityttää.
 
Kohdunsuuhan muuttuu ja tuntuu erilaiselta riippuen monesta asiasta, samana päivänäkin voi olla eri tuntuinen. Mut raskaus saa sen tuntumaan turpealta ja pehmeältä. Kannattaa itse mahdollisimman vähän koskea sinne. Mulle on kohdunnapukka tullu tutuks, kun oon käyttäny kuukuppia vuosia ja ICSI-hoidon tukilääkkeenä meni emättimen kautta Lugesteron, joka laitettiin 3x/vrk. Siinä kyl huomas, miten vuorokaudenaika ja muu vaikuttaa siihen. Kannattaa olla huolehtimatta ja neuvolalääkäriltä sit kysyä.
 
Joo tiedän itsekin, että normaalisti vuorokaudenaika vaikuttaa kohdunsuuhun, en vain tiennyt että sama homma raskauden aikana. Kuvittelin, että sen tulisi aina olla kiinni ja kova? Kuitenkin mitä sen olen pehmeänä bongannut niin aina se on ollut illalla, eli saattaahan tuo sitten olla näin raskauden aikanakin..
 
Takaisin
Top