Kohdun kasvukivut

Mulle tullut tän viikon (13+5) aika tosi viiltäviä kipukouristuksia tonne alas ja nivusiin. Menee hetkessä ohi, mut esim aivastaessa sattuu kauheesti. :( mut kuuluu asiaan ;)

Täällä kipuja on vaikka muille jakaa. Jos ei okseta, sattuu jonnekin. Iskiaskipua on varmaan eniten. Säteilee oikein kunnolla pakarasta alaspäin.. Välillä jalkakin tuntuu pettävän alta. Välillä nivuset ovat kipeät tai mahaa pistelee. Myös sellainen emättimessä tuntuva kipu on tuttua. Kohdun kasvuun ja kannattimien venymiseen varmaan pääasiassa liittyvät.

Täällä myös kohtu eteenpäin kallistunut ja siellä on liikakansoitusta. :D

Tänään ollu semmosta menkkamaista jomotusta taas, se potku haaroissa tuntuu edelleen, muttei niin kovasti ku aiemmin.
Joku on joskus väittäny, että parhaaat kaverit / työpaikalla naisten elimistöt menee synkkaan, voisi olla jomotusten syynä (meillä 3 naista töissä ja 2 menkat tällä hetkellä, on oikeen PMS ja raskaushormoonien jylinää :excited001

Mul on ollu tähän asti kans tota menkkajomotusta, ajoittaisia vihlaisuja, joista pahimmat esim. aivastaessa. Mut tänään ilmesty ihan eri kaliiberin vihlaisu kun nousen istumasta ylös. Ai perkele, että kirpasee! Oikein on pitäny pysähtyä ja päästään parit kirosanat. Normaalia??? Muilla???

Mulla on niin tässä kuin aiemmissakin raskauksissa välillä tullut sellainen "puukonisku" alavatsaan esim aivastaessa. Sattuu ihan sairaasti, pakottaa aina kumartumaan kaksin kerroin. Mutta onneksi sitä ei tule usein!
Oon tulkinnut sen johtuvan kohdun liitosten hetkellisestä venymisestä tms, kait se normaalia on... :/

Minulla menee välillä sellainen poikittainen "viilto" aika kipeästikin tuossa kohdun kohdalla. Myös tuollaisia repäisykipuja on aivastaessa tai ylös noustessa aina joskus.

Muuten on lähinnä kaikenlaista pistelyä ja tuikkimista. Tänään on ollut ihan tuolla alhaalla sellaista tunnetta. Melkein kuin emättimessä, mutta ei kuitenkaan. Ja nuo iskiaskivut.. Niistä luovun ihan koska tahansa. Ovat ihan järjettömiä välillä!

Huh eli ihan normaalia siis että nyt on useempana päivänä vihlonut päivästä riippuen jonku kerrran-useesti päivässä tosta kohdun kohdalta?
Ja tästä on pakko kysyä kun on ollu (nyt jo aina tiukat, ei kuitenkaa mitkään överipuristavat) farkut jalassa ja käy pissalla parin tunnin välein jos ei oo päässyt aikasemmin, niin ihan jumalaton kipu kestää vähän aikaa sen jälkeen kun on rakko tyhjentyny?
Onkohan tää ihan normaalia terveisin. eka raskaus en tiedä mistään mitään:D

Mulla on toi sama kun käy numero kakkosella :'D kun pariin päivään ei eka tuu mitään ja sit kun tulee niin jonku hetken sattuu.

Eli ei varmaan oo mitään hälyttävää? :D
Onneksi päässy ite vielä helpolla eikä oo ollut ongelmaa mahan kans muutaku tuossa joku kk sitten jonku viikonajan úmmetusta. Liikuntaa lissää ja kaiken maailman kuidut käyttöön ja siitä asti toiminu taas ilman ressiä :D
Sitä ootellessa, ollu semmonen läpipaskoja koko elämänsä ajan että voi tulla taas pikkusena shokkina ku ei ala aamusin vatta toimimaan :sad001

Mulla myöskin usein pientä vihlontaa sekä viiltäviä repäisykipuja mm. silloin kun nousee ylös tai niistää tai aivastaa (mikä ei ole kovin kivaa kun on kauhea flunssa päällä...)

Nyt tullut myös uusi vaiva ja alaselkä sekä häntäluun alue välillä niin kipeät ettei veinaa pystyä istumaan ja välillä makaaminenkin sattuu.. :/ erittäin ikävää varsinkin kun iskee kesken koulupäivän ja pitäisi vielä monta tuntia pystyä istumaan.. oletan että tämäkin liittyy ihan tavallisiin raskausoireisiin. Onko muilla häntäluun alue kipeytynyt?

Ja itsellä siis viikkola vasta 11+3. Toivottavasti kivut ei paljoa tästä pahene!

Mull on ollu noita kasvukipuja aika paljon. Ei ne satu vähä lievempiä kuin menkkakivut. Menkka kipuja ei ole ikävä ollenkaan. Pahoina päivinä en päässy ees ylös sängystä niiden takia joten nautin nyt kaiken siemauksin tästä näin <3

Mä olen selvinnyt kahdesta raskaudesta oikeastaan kokonaan ilman mitään kasvukipuja, repäisyjä, liitoskipuja ym. Hiukan oli viime loppu raskaudessa nivusissa, lonkissa ja sitten persluissa kipua. Nyt sitä samaa kipua on ollut jo hieman nivusissq , joten voi olla että tästä raskaudesta en selviä yhtä onnekkaana kuin kahdesta aiemmasta.

Ihana lukea täältä että aikalailla kaikenlaista kipua esiintyy :D mulla esiintyny näit varmaan kaikkia täällä mainittuja :)

Mulla joku kipu säteilee pakaroihin kun joutuu kävelen tai olen seisaallaan pitkään...

Heippa onnelliset odottajat, ja onnea ja voimia jokaiselle teistä! On hauska lukea teidän oireita, synnytin kesäkuussa ja täällä verestelen muistoja raskausajan tuntemuksista :D joku sanoi vatsakivuista jotka on tulleet pissalla käymisen jälkeen jos joutunut pidättämään. Ihan normaalia, tosin välillä pelottavaa. Muistan kun itsellä kävi noin, en pystynyt kivun vuoksi kävelemään kunnolla tai edes kunnolla istumaan. Säikähdettiin miehen kanssa että menee kesken, onneksi ei mennyt! Kivut päättyi siihen kun luonto ilmoitti uudesta pissahädästä; rakko ei ollut tyhjentyny kunnolla :) ja mira83 mulla oli samanlaista kipua; iskias hermo oli ärtynyt! Lepo, hieronta, venyttely on hyviä keinoja vähentää kipua, mulla ei loppunut koko raskauden aikana ollenkaan, toivottavasti sulla parempi tuuri!

Täälläkin taitaa olla vaivana tuota iskiaskipua. Vasemman puolen pakara ja alaselkä on välillä niin kipee ettei oikein kävelystä meinaa tulla mitään. Kohta kolme viikkoa jatkunut ja jos vielä jatkuu niin meinasin neuvolasta kysyä vinkkejä et saisiko jotain jumppaohjeita tms.

Takaisin