Kohdun kasvu

Miisa87

Vasta-alkaja
Millon tunnet kohdun pohjan?
Viimeisen viikon on ollut paine häpyluun takana ja kohdun pohja tuntuu jo hyvin makuuasennossa vähän sen yläpuolella. Näillä viikoilla kasvuvauhti alkaa todella kiihtyä, ja painoa tulee liki puolet lisää viikoittain.

Rv 12+4
 
Mulla nyt 15+3 ja eilen oli lääkärineuvola. Sano että kohtu on noin sormen verran navan alapuolella jo ja vastaa hyvin viikkoja :)
 
Vaikka tää on jo mun neljäs raskaus mä en tunnista missä kohdun rajat menee, sen verran rasvakerrosta päällä... Mutta eilen kun supisteli saunassa niin sillon kyllä tunnistin sen kovan pallon kun vähän syvemmällä tunnusteli. Se herätti mut tajuamaan miten iso kohtu jo on, olin jotenkin jämähtänyt siihen appelsiinin tai greipin kokoon verrattuna vaikka nyt onkin vähintään minivesimelonin kokoinen jo. :)
 
Oon tuntenut kohdun rajat jo hetken aikaa, vaikka ylimääräistä on päällä jonkun verran. Selällään maatessa tuntuu selvä kumpu tossa alamahalla, mut seistessä se jää vielä toistaiseksi piiloon. Kohdun pohja on tällä hetkellä muutaman sormen verran navan alapuolella, vaikka on rv 13+6 menossa.
 
Onko muilla aamuisin ku makaa selällään ni masu ihan pömpöllään pallona ja sit illalla hyvä kun kohdun löytää.. ?
Mulla aamuisin ihan hassu pömppö, ja toisella puolella enemmän.. onko vaan ku ei oo vessassa yöllä käyny ni pömpöllään.. ?! :)

Rv 16+3
 
Vadelma: Mulla ainakin kun yöllä/aamulla herää pissahätään, niin maha on ihan älytön kova pallo :eek: Sit lun on käynyt vessassa, niin tuntuu jo paljon pehmeämmältä:)
 
Takaisin
Top