kofeiinilla käyvät äidit

KaamosKeiju

Oman äänensä löytänyt
kahvi, energiajuomat, tee, kokis? mikä myrkyistä on sinun polttoaineesi vai onko mikään?:coffee2

itse tunnustan juovani jonkin verran energiajuomia, myös teetä & kahvia menee. itse asiassa opin juomaan kahvia vasta reippaasti yli kaksikymppisenä, ensimmäisessa omassa asunnossa minulla ei edes ollut kahvinkeitintä!
 
Itse jätin energiajuomat pois kokonaan saatuani plussan, kuten myös teen ja kokiksen. Eivät ole hyväksi itselle tai masuasukille ja sitä paitsi pesen wc pöntön sisällön kokiksella, hapot ja valtaisan hyvä puhdistus...Ajattelu maailma että se on vain väliaikainen luopuminen mutta näillänäkymin uskosin niiden jääneen lopullisesti kahvista en luovu, sitäkin kohtuudella ja närästys muistuttaa jos ottaa kupin liikaa.
 
Tuttu imetysaikaan oli muutaman energiajuoman juonu ja ihmetteli kun vauva oli yhtä äkkiä kiukkuisemmaksi muuttunut... Kyllähän ne maidon kautta kaikki siirtyy vauvaa kun. En saarnaa tai muuta mutta kunhan kerroin...
 
Mä en oo koskaan juonu energiajuomia mutta ilman kahvia en kyllä pärjäisi. Aamukahvit on pakko saada tai en pääse käyntiin koko päivänä. Nyt kun on välillä nukuttu tosi huonosti niin päivälläkin on tarvinnut keittää kahvit.
 
Minä lopetin kahvin ja colan juonnin raskauden ajaksi. Lapsen synnyttyä kahvi ei ole enään maistunut yhtä hyvältä vaikka ennen join paljon kahvia , mutta colaa juon paljon. Energiajuomia en ole sitten teinivuosien jälkeen voinut sietää haisevatkin niin pahalta
 
Ennen raskautta kahvia kulu useita isoja mukeja päivässä ja välillä melkein elin kahvilla ja aattelin sillon että en koskaan vois olla ilman kahvia. Plussan jälkeen vähensin kahvia ja pahoinvointien takia oli sitte pakko jättää kokonaan pois kun oksetti pelkkä hajuki. Aattelin että jos raskauden jälkeen tekee mieli kahvia niin vois kokeilla taas juoda mutta vaan kuppi tai kaks päivässä eikä enää samaa kittausta kun ennen raskautta.
 
Teetä juon mukillisen aamulla, mutta oikeastaan mitään muuta kofeiinijuomaa en juo. En tunne tarvitsevani ja teetäkin juon ainoastaan, koska maistuu niin taivaalliselta aamulla, jos on vähän viileä. :wink
 
Mä oon rakastunut sellaisiin starbucks kylmiin kahveihin, joista uusi valkosuklaa latte on ihan parasta. Tykkään kovasti myös colasta ja teestä, mut energiajuomat lopetin raskautumisen myötä, kun väreistä lähtien on sellaista lisäainehöttöä vaikka hyvää onkin. Saatan kuitenkin joskus vielä ottaa niitäkin, kun ensin lopetan imetyksen.
 
Teetä juon suuret määrät - vahvaa ja mustana.
Kahvia juon hyvin harvoin, ja jos juon, niin mieluiten irlantilaisena :wink Eli nykyään ei sitäkään vähää
Energiajuomat ei oo kyllä mua varten tehtyjä, kun mulla tulee niistä niin huono olo, ja tuntuu että sydän hakkaa jo rytmihäiriöitä. Sen lisäksi ne kyllä haiseekin jo niin myrkylle, etten kyllä koe paljoa menettäväni
 
Aamutee on rutiini, ja teetä juon muuten silloin kun haluan nautiskella. Muita kofeiinijuomia en juo, kahvi ei oikein sovi mulle, ja energiajuomien mausta en tykkää. Ihanat teevalikoimat kaupassa taas on mulle kuin karkkihylly. :p

Niin ja no kokis joo, kesällä voi tulla siihen himo.. :rolleyes:
 
Ennen raskautta päivä lähti käyntiin teellä, raskaaksi tultuani masu asukki teki tepposet ja tee alkoi oksettaa :D kahvin ystävä en oikein ikinä ole ollut, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta (irlantilainen ennen raskautta) ja kesäaikaan jäälatte aamupäivällä.. Koska päsin teeriippuvuudesta eroon ei kofeiinin tarve ole enää päivittäistä joten juon teetä enää vain seurassa kaupungilla käydessä, pyrin pitämään sen niin etten taas jäisi koukkuun... :p
 
mulla raskausaikana kahvijuonti loppui kuin seinään, puolessa välissä aamumukillista tuli stoppi. Aikaisemmin kun olen yrittänyt luopua kofeiinista (eli kahvista) on tullut hirveät vieroitusoireet, lähinnä päänsärkyä. Nyt ei tullut mitään! Teetä join jonkin verran, mutta en edes viikoittain. Loppuraskaudesta pystyi taas juomaan kahvia, en olisi pysynyt muuten töissä hereillä viimeisiä kuukausia kun nukuin niin huonosti. Nyt imettäessä kahvia kuluu, mutta yritän pitää järkevissä rajoissa; 3-4mukillista päivässä.

Mulla kahvi ei ole koskaan vaikuttanut uneen tms. mutta mitään energiajuomia en ole voinut käyttää kun niistä meni vatsa ihan sekaisin ja kipeäksi, kamalia ällötyksiä jo maultaan!
 
Kahvin suurkuluttaja ilmoittautuu.. Ennen raskautta tuli juotua paljon, raskausaikana aavistuksen väheni (meni paljon enemmän kuin 3 kupillista mitä suositellaan) mutta se ei oo niin nöpönuukaa jos ennen raskauttakin on paljon kahvia juonut (neuvolatädiltä vahvistus). Raskausaikana kahvi tuoksui ja maistui entistä paremmalta. Heti kun raskaus päättyi palasin normaaliin runsaaseen kahvin juontiin. Itse en pidä sitä piristysaineena, oon vain koukussa siihen makuun ja tapaan. Saatan jopa juoda vielä klo 23 eikä vaikuta yöuniin. Jos en saa 20 minuutin sisään aamulla kahvia, päänsärky on jotain aivan järkyttävää.
 
Mä juon teetä pari-kolme kuppia päivässä :) kuuluu mun rentoutumishetkiin ehdottomasti! colaa menee joskus esim. saunajuomana, mutta en yleensäkään pysty juomaan hapokkaita juomia kuin max kupillisen kerrallaan. Että en kofeiinin suurkuluttaja varmaankaan ole. Piristysmielessä en muista koskaan juoneeni edes teetä. Energiajuomat haisee ja maistuu pahalle, en vaan tykkää, hyhhyh..:)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Ennen raskautta join noin 3 kuppia kahvia päivässä, mutta odotusaikana en saanut alas yhtään kupillista, kahvi vain maistui kaamealta ( mistä yksi pahuksen esimies tietenkin arvasi tilanteen ). Teetä olen juonut siitä asti 2 kertaa vuorokaudessa, kahvia enää todella harvoin.

Energiajuomia en ole juonut koskaan, koska niissä on mielestäni todella kaamea teollinen haju.
 
koska en nykyisin juurikaan juo alkoholia enkä syö herkkuja, niin jokin pahehan se miulakin on oltava :wink eli energiajuomat. sokeriton Battery :smiley-bounce015
 
Mulla kahvi ei oo raskauden aikana aiheuttanu minkäänlaisia oireita, mitä monet onki ihmetelly. Yleensä juon jos oon kylässä tai meillä on vieraita, maksimissaan kaksi kuppia. Sen verran vähän että en koe ongelmaksi. Energiajuomia join ennen raskautta aika paljon mutta nyt raskaana alle viisi tölkkiä. Mulla tuli 2. kolmanneksen loppupuolella himo niihin niin sallin sitten muutamana päivänä sen itselleni. Teetä muuten saatan juoda monta pannua jos tuntuu että oon tulossa kipeäksi. En tosin tiedä onko siinä kofeiinia kun juon vain 100% piparminttuteetä.
 
Täällä yksi kofeiini addikti ilmottautuu :)
Ennen raskautta join paljon kahvia ja kokista. Energiajuomiakin tuli silloin tällöin otettua.
Nyt olen jättänyt kokiksen ja energiajuomat kokonaan.
Aamuisin on pakko saada tavallista kahvia, mutta päivän mittaan juon kofeiinitonta versiota.
Tiedän että kahvin juonti on enemminkin tapa kuin mitään muuta. Tulee vain juotua jos kotona tai ystävän luona istuskelee.
Aamulla otan kyllä kahvia, ettei päänsärky iske. Muuten päivisin kofeiiniton ajaa hyvin asemansa. Maistuu ihan tavan kahville. Tähän mennessä ei ainakaan ole tullut vielä mitään yökötyksiä kahvia kohtaan.
 
Itse olin PepsiMaxin suurkuluttaja ennenkuin tulin raskaaksi, ja raskaaksi tultuani (jumalattoman pahoinvoinnin auttamana) jätin tuon kokonaan. Energiajuomia join sokerittomana lähinnä, jos joutui ennen viittä lähtemään työmatkalle. Nyt juon colaa satunnaisesti ja mustaa teetä aamulla. Täytyy sanoa, että odotan sitä hetkeä kun saa avata sen pepsimaxin :smiley-bounce015:smiley-bounce015
 
kun tulin raskaaksi jäi kahvi ja kokikset pois. ( pahoinvoinnin takia) myöhemmässä vaiheessa alkoi kahvi taas maistua ja juon sitä sallitun määrän päivässä 2-3 kuppia päivässä :) energia juomista en ole koskaan tykännyt.
 
Takaisin
Top